Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Manuell eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-06, 23:01   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Jeg elsker å kjøre med manuell gir, men nå må vi bytte til automat. :dustekropp:

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:09   #22
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Hadde automat på den første bilen min. Og i tillegg til automat hadde jeg svingbart understell på førersetet mitt. (Hadde tilhørt en handicappet fyr). Kunne bare svinge meg ut. Deilig med ekstrautstyr som ikke alle har. Men jeg fikk jo høre det av kompisene da, 18 år og kjører handicapbil.

Etterpå har jeg bare hatt manuelt gir, men går gjerne tilbake til automat en gang. Syntes det var skikkelig behagelig.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:09   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Automat. Jeg sverget til manuell i alle år, men ble frelst til slutt. Har man ordentlig motor, er det ganske gøy :kickgirer:

:nikke:
Vi har hatt automatgir (og cruisekontroll) på privatbilen siden 2000, kunne ikke tenke meg noe annet. Og vil jeg gire manuelt kan jeg det.
Har ikke hatt problemer på vinterføre med den vi har nå som i tilllegg har anti-spinn.
Far har manuelt gir på varebilen sin - det er myyye kjedeligere å kjøre den til IKEA....

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:25   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har manuelt gir på begge bilene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:50   #25
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Manuell er klart gøyest på svingete vestlandsveier. Men vår neste bil skal ha automat. Blir spennende

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 23:51   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Har faktisk aldri kjørt bil med automat, jeg...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 07:21   #27
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Automat på begge bilene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 09:35   #28
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Jeg kjører manuell, men vurderer automat neste gang

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:02   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har en bil med automat og en uten.

Jeg foretrekker automatgir. Bykjøring med automat er en drøm.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:21   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Jeg har Golf med automatgir, og synes det er helt supert.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:29   #31
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Har kjørt en god del med både automat og manuell, for meg spiller det ingen rolle, men nå har vi manuell.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 10:52   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Har bare hatt manuell til nå, men på neste bil tror jeg det blir automat. Er litt redd for å bli lat og at det skal bli kjedelig å kjøre bil, men tror at biler med automatgir holder seg hakket bedre i pris når vi skal selge den igjen?

Ellers var det noen på jobben som snakket om at undersøkelser viste at biler med automatgir var overrepresentert på skadestatistikken? Noen som vet? Er det bare fordi at folk som ikke KAN kjøre bil er overrepresentert som kjøpere av biler med automatgir? Hvordan påvirker det forsikringspremien? Ligger den høyere for biler med automatgir?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 11:32   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Frem til nå har det vært lavere premie for biler med automat, fordi man antok at det var færre skader og tryggere kjøremønster. Nå viste det seg altså at det var omvendt, og det er sannsynlig at rabatten forsvinner.

Man antar at det er SUV`ene som drar skadestatistikken opp, fordi man generelt kjører mer uvørent når man kjører en antatt tryggere bil. Den sammenhengen har vært vist flere ganger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 12:00   #34
Tullerusk
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Har begge deler.
Foretrekker automat.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:36   #35
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har automat på begge bilene. Eller, det er visst ikke automat - men DSG. (To girkasser, slik at bilen ikke taper fart/motorkraft når man girer. Det "nøkker" heller ikke ved giring) Jeg klarer ikke se for meg at vi noen sinne kommer til å kjøpe bil med manuelt gir igjen.

Er det ikke slik at automat nærmest er standard i USA? Jeg er nysgjerrig på hvorfor vi henger så langt etter....

Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:42   #36
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har manuelt gir, men jeg kunne gjerne tenkt meg automat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:45   #37
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Begge deler!

Familiebilen - 7 seteren - har automat, men min studentbil har en 5-trinns gearkasse.

For meg spiller det ingen trille hva jeg kjører.

amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:57   #38
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Manuell er klart gøyest på svingete vestlandsveier. Men vår neste bil skal ha automat. Blir spennende

Absolutt, hadde en gang en Merchedes to-seters cab med automat, og selv om det var kompressor på den, blir det aldri som å kjøre en med manuell giring
Dersom bilen i tillegg har bakhulsdrift og man kan skru av antispinn og all verdens sperrer (som på min BMW) da blir det faretruende gøyalt
Bakhjulsdrift kan etter min mening ikke sammenlignes med forhjulsdrift

*skal aldri ha automat eller forhjulsdrift igjen*

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 14:00   #39
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Vi har automatgir. Regner med å fortsette med det.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 14:41   #40
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Manuell eller automat?

Manuell. Jeg har alltid følt at autmatgir er litt skummelt (aner ikke hvorfor, kanskje jeg bare er gammeldags?). Ser at mange lovpriser automatgir, så kanskje neste gan vi kjøper bil (det blir jo uansett noen år til ).

Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no