Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor ofte vasker dere bilen?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 10:23   #41
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Kunne ikke heller spørsmålet vært "Når vasket du bilen sist?" For da kunne jeg stolt sagt "i går!"

...men da var det jaggu lenge siden sist...

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 10:39   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Min kollega har en mann som vasker bilen hver helg!

Her vaskes den noe helt sinnsykt sjelden. Og da har jeg mast lenge. Vi har ikke parkeringsplass (og vaskeplass) ved huset, så den tas i automat.

Begge bilene er skitne inni, og det er det verste, synes jeg. Min er "bare" veldig støvete, men mannens bil frakter unger til daglig og den ser virkelig ikke ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 01:00   #43
Tebasile
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Jeg vasker ikke bilen. Jeg venter på regn.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 13:07   #44
Junimor
*ammeomtåket*
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 21
Junimor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Jeg maser på sambo til han blir lei, og vips så er bilen min ren på et blunk.
Nesten uten anstrengelser.
Bilen vaskes kanskje annenhver uke eller so om sommeren, veldig mye sjeldnere om vinteren.

__________________
Bære- og kosemamma til Snuppa'02, Knotten'07 og lille Englejenta fd.'06
Det er bare ett vakkert barn i verden, og hver eneste mor har det. ~ Engelsk ordtak
Junimor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:45   #45
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Vaskes? Hmm...jeg er litt redd den skal krympe i vask, så jeg vasker den sjelden.

Men i morgen tenkte jeg å spyle den i lunchen. Om jeg ikke får en av gutta på jobben til å gjøre det for meg. Det KAN jo hende jeg er heldig. Men den burde vært vasket innvendig også. Huff.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 14:50   #46
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

DEt verkstedet vi brukte tidligere var bare fantastisk, vi leverte inn den skitneste bilen du kan tenke deg på service, og fikk den nyvasket hjem igjen, inn- og utvendig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:48   #47
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

hos oss er det en manneoppgave

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:51   #48
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Uff, det er jeg alt for dårlig på

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 16:06   #49
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Her spyles det av bilen støtt og stadig. ikke så mye om vinteren da. Men mann bruker å vaske bilen på før han skal på nattskift på arbeid av og til om vinteren. For da kan den stå inne å tørke hele natten. da polerer han den og som oftest.

den vaskes og polerest værtfall om våren, om sommeren og før vinteren.


Inni støvsuges det og vaskes når det trengs. Ofte om våren,sommeren og høsten. Mye sand jah



og å vaske bilen ofte sliter ikke lakk, å ha skitten bil det sliter lakk
Eller sliter lakk når man vasker om man ikke avfetter og spyler bilen SIKKELIG før man begynner å vaske den med svamp.
For om man ikke gjør det og det ligger små stein og skit igjen på bilen og man tar svampen og begynner å vaske så riper man opp lakken.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:25   #50
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Såpass sjelden at jeg ikke kan svare på spørsmålet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:33   #51
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Ikke ofte, men det er bare få dager siden sist.

Vel, ... må bli på mannens vegne for det var han som gjorde det denne gangen, når jeg tenker meg om. Jeg bare nyter ren og ryddig bil.

Må vel skryte på meg at det som oftest er jeg som vasker bilen både inn- og utvendig.

To-tre ganger i året.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:34   #52
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Det gjør jeg på sommeren når det ikke regner. Av og til kan det blir sjeldent.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:46   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Vi vasker den til jul, enten det trengs eller ei!

Neida, vi vasker den vel kanskje minst en gang i måneden. Men den er ofte skitten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 19:49   #54
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Min gamle sjef sa engang at hans sønn og jeg var gale ....fordi vi storkoste oss når vi vasket bil ...og det er sant

Jeg syntes det er veldig trivelig å vaske bilen min
Vasker den minst en gang i uken om sommeren
Om vinteren blir det sjeldnere
Tar den innvendig samtidig , alltid

Når man tar den innvendig så ofte blir det aldri skittent
Gjort i en fei å støvsuge og tørke over

Jeg tørker alltid over med pusseskinn, og inni dørkamer, dørblad etc etc

Så gal og pirkete er jeg at jeg sånn ved hver tredje-fjerde vask, smører inn dekksider og alt annet av plast i fett (spesial greier), så ikke det er sjoldete, men sort og fint.

Var for noen å rsiden i bilbransjen (tidsskrift) og jeg er fullstendig bilgal

Må legge til at samboers bil får ikke samme behandling.Skal den få det, må samboer vaske og strigle den selv

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 02:42   #55
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

For å si det slik, så vasker sambo bilen oftere enn hva han gjør med ungene. Men nå er den møkkete, så spør igjen på fredag... Jeg er ikke i tvil om hva han skal benytte den barnefrie dagen til.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:39   #56
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Ok.. her kjem sanninga om vår bil, men før eg seier det, så la meg forklare at vi bur i blokk, og vi har eit hol i golvet ein eller annan stad i bilen som gjer at vi IKKJE kan ha den i vaskeautomat. Det kjem vatn opp i golvet. (ja, den er gammal, over 16 år, verkstad greier ikkje finne ut kor vatnet kjem inn).

Det er over tre år sidan vi vaska den sist Den er lys grå, så skitt vises dårlig. Når vi fyller bensin vaskar vi over vindu, skilt og lykter med sånn kost. Og that's it. Den er litt skitten, men ser reinare ut enn svarte eller kvite bilar som blir vaska ein gong i månaden.

Inni er den heilt ok. Vi har ingenting anna i bilen enn oss sjøl og barneseta. Dei får ikkje lov å ete i bilen. Så den er sikkert støvete, men heilt ryddig og smulefri.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:00   #57
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?


Ikke ofte.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:15   #58
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte vasker dere bilen?

Aldri!

Jeg vasker klær - far vasker bilen(e).
Han er ikke like ivrig som han var da bilen var ny, men privatbilen er sjelden møkkete, så han gjør det forholdsvis ofte.

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Må bare fortelle:

Dersom min mann vasker bilen for hånd, bruker han 3 - TRE timer på å gjøre den ren utvendig . Jeg har prøvd å si at det ikke er nødvendig, han kunne heller delt opp tiden han bruker en gang og fordelt det på flere ganger

Tre timer er vel ingenting - på lørdag leste jeg 450 sider av "Menn som hater kvinner" av Stieg Larsson, lekte med ungene, drakk kaffe og pratet med naboene - mens far koste seg meg bilvask og polering ...
Den er ren og polert, alt som kan skinne skinner og far synes det er morsomt. Jeg synes det er greit at jeg ikke blir støvete når jeg skal inn og ut av bilen med unger, sykler og iting og tang

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no