Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny bil...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 10:50   #1
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Smil

Ny bil...

Ja vi ser etter ny bil , men vet ikke hva vi helt jakter på enda.
Vi hare en Toyota hiclass som vi er kjempe fornøyd med bortsett fra at setene bak er så rette i ryggen at ungene sitter så dårlig.

Så nå diskuterer vi om vi skal heller satse på en vanlig personbil, sett på Volvo V70 det er jo fine biler.
Men litt på planleggingen enda,så må nok se oss endel rundt.

Hvilken bil har dere og kan dere dele gode /dårlige meninger om den bilen dere har ?

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:04   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil...

Er litt på tenkestadiet vi også, men det blir nok en stund til. Skal dog følge med tråden her.
Vi har Landrover, møkkabil, spør du meg. Vært mye småtull med den og måtte bytte motor da den bare var 3 år gammel. Positivt er at det er forholdsvis god plass i bagasjen pga høyden, og så er den stødig på veien. Vi reiser en del på fjellet om vinteren og da har den vært god å ha.
Jeg tar lappen nå og kjører Volvo, veldig god å kjøre synes jeg. Meen, nå har jo ikke jeg det store sammenligningsgrunnlaget da.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:01   #3
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny bil...

Jeg kan iallfall skryte uhemmet av min kjære konebil; Hyundai Trajet 7-seter (Nyvasket, men likevel allerede møkkete ).
Den vi har er diesel, med rattautomat - herlig! Kan ta ut de setene man vil, og miksen den til alt fra 2 til 7-seter. Man kan altså ha 7 voksne inni den, da alle setene er skikkelige seter. God plass overalt.

http://www.syrstadengbil.no/5/defaul...nid=2&modid=16
Kjempestødig bil

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:04   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil...

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg kan iallfall skryte uhemmet av min kjære konebil; Hyundai Trajet 7-seter (Nyvasket, men likevel allerede møkkete ).
Den vi har er diesel, med rattautomat - herlig! Kan ta ut de setene man vil, og miksen den til alt fra 2 til 7-seter. Man kan altså ha 7 voksne inni den, da alle setene er skikkelige seter. God plass overalt.

http://www.syrstadengbil.no/5/defaul...nid=2&modid=16
Kjempestødig bil

Hvor god plass er det i bagasjerommet når alle 7 setene er i bruk? Får man plass til en vogn osv?
Stilig bil!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:06   #5
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny bil...

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvor god plass er det i bagasjerommet når alle 7 setene er i bruk? Får man plass til en vogn osv?
Stilig bil!

Da vi brukte bagvogna tok vi ut ett av baksetene, og kjørte vogna rett inn baki. Får den ikke bakom de to bakerste setene.
Nå har vi Oth, og den går kjempefint bakom de to bakerste setene, men den ligger på siden, hvis du skjønner...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:18   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil...

Vi har Renault Grand Espace, her er en link til et bilde av en slik:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...4&pos=1&tot=31

Den er stor, inntil 7 seter. med 7 seter i er det litt plass bak 7.sete. En ikke så stor barnevogn vil nok få plass sammenlagt, tror jeg. Man kan ta ut og inn seter som man ønsker, vil pleier stort sett å kjøre med 6, da kan vi bare trille barnevogna inn på den ledige plassen, også har vi plass til en passasjer i tillegg til oss 5.

Den har 7 individuelt innstilbare seter, det er mye kjekke oppbevaringsrom, den er god og enkel og kjøre .

Det er goood plass til barneseter, bakovervendte og forovervendte, og det er i det hele en meget barnevennlig bil.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:21   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny bil...

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi har Renault Grand Espace, her er en link til et bilde av en slik:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...4&pos=1&tot=31

Den er stor, inntil 7 seter. med 7 seter i er det litt plass bak 7.sete. En ikke så stor barnevogn vil nok få plass sammenlagt, tror jeg. Man kan ta ut og inn seter som man ønsker, vil pleier stort sett å kjøre med 6, da kan vi bare trille barnevogna inn på den ledige plassen, også har vi plass til en passasjer i tillegg til oss 5.

Den har 7 individuelt innstilbare seter, det er mye kjekke oppbevaringsrom, den er god og enkel og kjøre .

Det er goood plass til barneseter, bakovervendte og forovervendte, og det er i det hele en meget barnevennlig bil.

En flott bil det også!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 16:08   #8
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny bil...

Hvorfor ikke holde seg til Toyota da? Det er den mest miljøvennelige bilen. (Ihvertfall den jeg har! De reklamerer med det.)

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:14   #9
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Ny bil...

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Hvorfor ikke holde seg til Toyota da? Det er den mest miljøvennelige bilen. (Ihvertfall den jeg har! De reklamerer med det.)

Kan jeg spørre hvilken bil dette er da? jeg har så lite greie på bilmerker

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no