Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?
Ja, det hadde vi/jeg fra før 14 14,89%
Ja, vi/jeg har ordnet det pga. påbudet 62 65,96%
Vi/jeg var klar over det, men har ikke ordnet det enda. 8 8,51%
Det var vi/jeg ikke klar over, men det skal vi/jeg ordne 2 2,13%
Det var vi/jeg ikke klar over, det vet jeg ikke om vi/jeg gidder å ordne 0 0%
Vi/jeg har ikke bil 5 5,32%
Annet 3 3,19%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 20:58   #41
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Jeg valgte "annet". Vi har tre refleksvester, men ingen bil.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 21:52   #42
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

  Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 10:37   #43
Linda
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 49
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 11:20   #44
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Jepp, det er fikset.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 21:50   #45
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Ja, kjøpte på Rema til 20,-.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:14   #46
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Skaffet oss vester den 1 mars til begge bilene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:16   #47
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Oj, det gikk opp for meg at det er blitt mars! :sløv:

Vestene har jeg i bøttevis, men må huske å stappe en i hanskerommet på hver bil.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 22:17   #48
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Ja det har vi. Skulle få fra forsikringsselskapet men den har ikke dukket opp ennå, så vi måtte ut å kjøpe en. Så når den første dukker opp så har vi to i bilen tenker jeg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 23:23   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Vi har også skaffet en, den ligger i hanskerommet. Man skal jo ha den tilgjengelig fra førersetet. Jeg har sett to interessante varianter av dette:
1. Slengende løst på dashbordet. Sikkert kjempetrygt at man når som helst under kjøring kan få en refleksvest i fjeset.
2. Åpnet og "påkledd" passasjersetet foran. Praktisk nok, men SÅ ofte trenger man den vel neppe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 01:16   #50
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Det har min kjære tatt seg av.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 01:41   #51
Smula
Fullverdig medlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 32
Smula har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Vi kjøpte i anledning det nye påbudet.

Smula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 15:56   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Gubben og jeg er igrunn bra fornøyde med oss selv, for vi kom på den ideen og fiksen refleksvester til bilene i god tid før det ble påbudt, vi!

Det var litt artig, for vi hadde akkurat gjort det, og dagen etterpå kom det på nyhetene at fra 1. mars ble det påbudt.

"Lure oss!" tenkte jeg da!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:14   #53
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Jeg har kjøpt godkjente vester. Vi var ute på langtur siste helg, med storm, snø og glatte veier. Og det var en del utforkjøringer. Folk var flinke til å bruke vestene sine. Dermed oppdaget vi ulykkene på lang avstand.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:13   #54
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Jepp, begge bilene er blitt utrustet med to stykker

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:33   #55
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Hmm, de vestene jeh kjøpte på Jernia er ikke godkjente fikk jeg høre. Det står ikek klasse 2 på de. Blir litt sur da jeg sa de skulle brukes i bilen og får noe som ikke er godkjent til det.
Så da måtte jeg kjøpe 2 til.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:26   #56
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Fikk en av Tjorven, hun hadde fått en hel bunke på jobben sin.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 21:39   #57
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Ja. Vi har nå refleksvester i alle bilene. Vi hadde det ikke fra før, men nå er det i orden og skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er et godt påbud.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:29   #58
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Jepp det fikset vi til 1 mars .Men er jo så mye skriverier om hvilken som er godkjent eller ei så der er jeg litt usikker på hva den vi kjøpte er. .

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:53   #59
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Må de være godkjente også.
Er ikke en refleksvest en refleksvest. :uvitende:

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 14:39   #60
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra og med den 1. mars er det påbudt med refleksvest i bilen - har du?

Ja, den ligger i hanskerommet.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no