Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 22:03   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Jeg har ikke peiling på bil, men jeg regner med at det er lurt å skifte ut bilen før den er 20 år gammel. (Hvis man har råd så klart). Men ca hvor gammel bør den være?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:06   #2
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Det kommer jo helt ann på hva slags bil du her, mener jeg. Det er ganske mange bilder jeg aldri kunne ha tenkt meg å kjøre rundt i, men i vår 88-modell Volvo 245 føler jeg meg svært trygg. Og er svært trygg også - ifølge svenske undersøkelser.

Jeg ser ingen grunn til å ikke beholde Volvo'n i mange år ennå...

  Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 22:15   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det kommer jo helt ann på hva slags bil du her, mener jeg. Det er ganske mange bilder jeg aldri kunne ha tenkt meg å kjøre rundt i, men i vår 88-modell Volvo 245 føler jeg meg svært trygg. Og er svært trygg også - ifølge svenske undersøkelser.

Jeg ser ingen grunn til å ikke beholde Volvo'n i mange år ennå...

Takk for svar. Jeg tenkte sikkerhet, men også økonomisk må jeg innrømme. Det er vel greit å bytte bil mens man enda får litt igjen for den gamle? Så slipper man å legge ut så mye penger?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:20   #4
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Takk for svar. Jeg tenkte sikkerhet, men også økonomisk må jeg innrømme. Det er vel greit å bytte bil mens man enda får litt igjen for den gamle? Så slipper man å legge ut så mye penger?

Sånn å forstå...

Ja der kan jeg ikke hjelpe deg - vår Volvo er beyond verdi...

  Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:33   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Takk for svar. Jeg tenkte sikkerhet, men også økonomisk må jeg innrømme. Det er vel greit å bytte bil mens man enda får litt igjen for den gamle? Så slipper man å legge ut så mye penger?

Jeg har hørt at dersom man kun tenker økonomi, så er på sikt det billigste man gjør å kjøpe en nesten helt ny (driftssikker og stabil) bil og så kjøre den til den absolutt ikke går lenger. Det er også det mest miljøvennlige.

Men det er selvsagt ikke det mest praktiske, sikre eller bekvemme, så en annen løsning er nok å foretrekke.

Dette var sikkert ekstremt hjelpsomt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 23:36   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor gammel bør bilen være når man skifter den ut?

Svar fra gubben Alder ingen hindring. Det det kommer an på er hvor langt den er gått, hva slags type bil (noen er mer driftsikre enn andre), service/vedlikehold etc.

:hjelpsom:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no