Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Se her alle sammen! Mikrolån

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 11:40   #1
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Se her alle sammen! Mikrolån

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...13/518107.html

Kunne dere tenkt å være med å hjelpe noen med et mikrolån? Jeg synes det høres helt fantastisk ut. Skal sette meg litt nærmere inni det, men skal helt sikkert gjøre det.

Noen synspunkter?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:46   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Absolutt interessant. Det er ikke svimlende summer det er snakk om, så skulle man ikke få tilbake pengene, går vel ingen dukken av den grunn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:55   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Ikke dumt.
Virkelig noe jeg vil se litt nærmere på.
Tusen takk for tipset.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:59   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Min mann har gitt ut noen slike lån. Det er jo ikke penger han regner med å få igjen, selv om det jo er noe av hensikten at man skal bli tilbakebetalt. Han kunne "shoppe" hvilke prosjekter og mennesker han ønsket å støtte, og det var ikke mye penger det var snakk om. Kult prosjekt.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:37   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Dette hadde jeg virkelig sansen for !

Kanskje en ide for mannen og meg til jul.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 13:47   #6
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Dette har jeg virkelig sansen for også

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:03   #7
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Støtter en organisasjon som aktivt driver med mikrolån. I tillegg tilbyr de undervisning til barna og en masse annet positivt. Det er lite som skal til for å hjelpe noen masse!

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:12   #8
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Jeg syns tiltaket er positivt, men er som alltid litt skeptisk. For lånene går jo igjennom diverse organisasjoner, og antallet slike organisasjoner har økt kraftig. Hvordan vet vi om det er seriøse organisasjoner og pengene faktisk når fram slik de skal? Og hvordan skiller vi ut de organisasjonene som tar seg klekkelig "betalt" for denne formidlingen av penger?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 11:30   #9
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvordan vet vi om det er seriøse organisasjoner og pengene faktisk når fram slik de skal? Og hvordan skiller vi ut de organisasjonene som tar seg klekkelig "betalt" for denne formidlingen av penger?

Den organisasjonen jeg støtter er jeg personlig engasjert i. Det er en organisasjon som min onkel ledet den norske avdelingen på, så derfor vet jeg hvordan den funker.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 12:08   #10
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Se her alle sammen! Mikrolån

Har et lite forsøk gående hos denne organisasjonen:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=25186

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no