Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Skoletter/støvler til bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-21, 22:20   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Kjør på. Hvor stor del av tida kommer føttene dine til å vises, liksom... du skal vel ikke danse leikarring?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 23:07   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hadde lett brukt de. Hektet på et eller annet søljete om jeg hadde, evt byttet lissene med litt brede silkebånd/fløyelsbånd (type 1 CM), det blir det schwung av.

Hear, Hear!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 23:35   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Hvis du føler deg vel med dem så er det bare å bruke dem. Det er det viktigste. Det er ingen andre enn du som bestemmer.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 01:17   #24
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Jeg hadde brukt dem- og de er sikkert vesentlig bedre å gå i enn bunadsstøvletter.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 08:15   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Bunadstøvlettene er de beste skoene jeg har. Utrolig gode sko med moderat hel. Er utrolig glad jeg gikk for det istedenfor bunadsko. Selv om gode bunadsko også er gode.

Jeg ville lett brukt de der. Helt ærlig må jeg ofte forklare og begrunne bunad støvlettene fra kalveness også, fordi de ikke ser ut sånn folk l ønsker man skal gå til bunad. Så jeg gir being.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 08:54   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg hadde brukt dem- og de er sikkert vesentlig bedre å gå i enn bunadsstøvletter.

Signerer Isolde, mine bunadsstøvletter (også Klaveness) er faktisk bedre enn noen andre støvletter jeg har. Nå er bunadskoene mine gode også da, men ikke i nærheten av støvlettene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 09:39   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Kjør på! Jeg er bunadsrebell, men også tilhenger av en levende drakttradisjon - jeg tror ikke det er mulig å statiske plagg i lengre tid (men jeg er også tilhenger av bunadslekikon, historie etc. Man må kjenne fortiden, men ikke leve i den)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 09:50   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Jeg tror egentlig de støvlettene kler bunaden bedre enn tradisjonelle bunadssko jeg ass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 10:16   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Selvfølgelig bruker du dem. Helt latterlig om det ikke skulle vært mulig. Jeg tror jeg omtrent hadde slått ned en person som hadde påpekt "feilen".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 10:19   #30
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Bruk dem du. Jeg er så lykkelig for at jentungen her i huset skal få støvletter av svigers for det er jo så mye bedre enn buandsko. Hun får disse, som ser anderledes ut en de fra f.eks klavenes. Så hvem vet om du har vært i en bunadsbutikk å kjøpt dine liksom

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 10:20   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror egentlig de støvlettene kler bunaden bedre enn tradisjonelle bunadssko jeg ass.

Enig. Særlig om man bytter ut lissene slik du foreslo.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 10:25   #32
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

I riktig gamle dager brukte de de skoene de hadde fra før av til bunaden, de brukte de stoffene de fikk tak i til bunadene.

Personlig synes jeg støvlettene er litt for "tunge" til bunaden din, men jeg synes godt du kan bruke dem hvis det er det eneste alternativet.

Jeg har både bunadsko og bunadstøvletter, og velger skotøy alt etter vær og vind.
Jeg foretrekker bunadskoene, men regner det, så blir det støvlettene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 10:35   #33
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Hm- kanskje jeg burde gi bunadsstøvlettene mine en ny sjans? Har også Klaveness

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Signerer Isolde, mine bunadsstøvletter (også Klaveness) er faktisk bedre enn noen andre støvletter jeg har. Nå er bunadskoene mine gode også da, men ikke i nærheten av støvlettene.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 11:12   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror egentlig de støvlettene kler bunaden bedre enn tradisjonelle bunadssko jeg ass.

Det gjør de - de passer mye bedre til denne bunaden enn bunadskoa mine, også fargemessig, og de er nettere og mer pynta enn det framgår på bildet.

Takker for alle innspill! Nå skal jeg over gata på jobb og kikke på bunadsko i løpet av dagen, så får vi se hva det blir til.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 11:44   #35
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Selvfølgelig bruker du dem. Helt latterlig om det ikke skulle vært mulig. Jeg tror jeg omtrent hadde slått ned en person som hadde påpekt "feilen".

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 18:00   #36
Evrydike
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2016
Innlegg: 15
Evrydike har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Fine de! Synes egentlig snørestøvletter er finere enn bunadssko...

Evrydike er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-21, 18:08   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skoletter/støvler til bunad

Sånn litt off-topic drøftet vi sko vs. støvler med hun på Husfliden da vi kjøpte bunad til kiden. Hun sa hun hadde begge deler, og var fornøyd, men til hvert sitt bruk. Hun sa at til anledninger hvor man sitter lenge til bords, f.eks., er det mer behagelig å ha på sko enn støvler. Foruten at støvlene blir varme, vil også den «kanten» oppe kunne bli ubehagelig når man sitter lenge, pga vinkelen når man sitter med støvler med hæl. Hennes råd for oss som bare skulle ha ett par i første omgang, var å begynne med sko og så spare til/ ønske seg støvletter. Det var det vi gikk for. Bruker man bunaden primært til å traske gatelangs på 17. mai og gå/stå-anledninger, kan det være annerledes. Eller om det bare er støvler man vil ha. Men synes det var bra innspill, vi hadde ikke tenkt så nøye over det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no