Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 14:45   #1
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Volvo

Noen som har eller har erfaring med Volvo xc 70 ?
Vi luerer på å kjøpe oss en sånn.
Har prøvekjørt og likte den veldig godt, men fortsatt litt usikker.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:49   #2
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo

Vi har en 2005 XC70 og er storfornøyde. Importerte den fra Helmia i Sverige og sparte en del på det. Servicen fra Helmia var super, bilen var strøken, og så fikk vi 6 måneders bruktbilgaranti også. Vi prioriterte å ha så ny bil som mulig for pengene, og var ikke interessert i ekstrautstyr eller automatgear. Vil man ha mye ekstrautstyr, er det større utvalg i Norge.

Jeg kjører veldig mye (ca. 1,5 timer om dagen) og vi bor på landet. Bilen er suveræn på landeveiene og glatt føre, er nem å betjene, har god plass, og kjennes som en safe når man setter seg inni den. Barna stortrives i baksetene: god plass, luftutblåsning som de selv kan regulere, og masse steder til å stikke bøker og flasker. Det er lekkert å sitte litt høyt opp uten å skulle drasse rundt på en tung SUV. Vores XC70 diesel bruker faktisk mindre drivstoff og er en del billigere i drift enn vores Subaru Legacy sedan med bensin og automatgear. Det er også et stort pluss, at vi kan få service rett over grensen i Sverige, til halv pris enn hva vi ville ha betalt i Norge.

Et tips: velg en 2003 eller nyere model. Disse har Haldex kobling, som skulle være mye bedre enn viskositetskoblingen på de eldre modeller.

Om jeg hadde kjørt mindre enn jeg gjør, eller om jeg hadde kjørt veldig mye i Oslo, hadde jeg sett meg om etter en mindre, mere handy bil. Jeg er heller ikke helt enig med meg selv om, i hvorvidt bilen nå virkelig er værd så mange penge (har fortrengt spørgsmålet).

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no