Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaringer med Sharan?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-13, 22:02   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaringer med Sharan?

O, litt skummelt å gå inn på autofil-forumet for å starte en tråd om Sharan, og så ligger en problemtråd øverst.


Jeg syns denne bilden virker så strålende, men er det en bil med mye trøbbel, altså?

Nb: jeg her kjørt Toyota i ti år og har liksom vent meg til at bil ikke er noe man trenger å bekymre seg for...


Vi er ute etter romslig 7-seter,med skikkelig god og bred plass i baksetet, da jeg har noen bredrygga slamper av noen sønner som tegner til å bli enda verre i tenåra.

Og vi skal ha bilen lenge, så den må holde lenge...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:24   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Uten at jeg har mer peiling enn det at vi har en Sharan selv og selvsagt har fått med oss diverse andres erfaringer i løpet av de årene med eierskap kan jeg uttale meg bittelitt om bilen.

Dersom du velger en relativt ny modell tror jeg ikke du skal få så mye problemer, men de trenger ikke å bli så veldig gamle før det kreves en del reperasjoner av større dimensjoner (men det gjelder kanskje andre bilmerker/-modeller også?). Vi har en 02-modell, kjøpt i 09, som vi har hatt en del reperasjoner på. Da har vi byttet turboen (men har etterpå lest i en orakeltråd her inne at det visstnok er en vanlig "feil" at hele turboen må skiftes da det ofte holder med utskiftning av kun en liten del eller noe), fikset elektriske vindusheiser og dørlåser som har røket, gjentatte ganger fikset et styringsledd som er vel dominerende (dette tror jeg ikke er typisk for modellen, men heller typisk det verkstedet vi brukte før i kombinasjon med en rar bil) i tillegg til at vi nå plutselig står med en bil som er veldig rusten under eller hvor de nå sa det var - enda vi har passet godt på i forhold til underspyling og vedlikehold. Når det gjelder sistnevnte fikk mannen beskjed fra noen andre (ikke-faglige) at det visst var typisk for Sharaner å ruste, men jeg har i grunnen til gode å høre det fra andre altså. Jeg stusser allikevel over at en bil som ikke er eldre enn 02 er SÅ rusten til tross for vedlikehold så vi må få sjekket dette bedre ut om hva årsaken kan være.

(Vi har også hatt utallige reperasjoner på bilen fordi mannen min er en mindre heldig sjåfør som har en lei tendens til å plante diverse som steinmurer, etc inn i siden på bilen, men det kan neppe skyldes på bilmodellen.)

Fordelene ved bilen, når vi trenger såpass mange seter og god bagasjeromsplass og ikke ønsker oss en niseter, er allikevel så store at vi nok kommer til å gå for en Sharan igjen (men da med skyvedører).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:26   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Spør Agent Scully! Om jeg ikke husker feil hadde de en litt eldre modell som hun hatet og en ny modell som hun elsker. God plass har den jaffal.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:28   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Ford S- Max er 7 seter med god plass, vi er veldig fornøyd med vår.
Som alternativ til Sharan som jeg ikke vet noe om.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:29   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Er på min andre, og har ikke hatt mye problemer. Har den nyeste modellen nå, plass til fire unger og fremdeles bagasjerom. Skyvedører og firehjulstrekk skader heller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 12:54   #6
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ford S- Max er 7 seter med god plass, vi er veldig fornøyd med vår.
Som alternativ til Sharan som jeg ikke vet noe om.

Ford Galaxy er større, og mere sammenlignbar med Sharan. Og vi er veldig fornøyd med vår. Vi valgte bort Sharan til fordel for Galaxy.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 13:44   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Spør Agent Scully! Om jeg ikke husker feil hadde de en litt eldre modell som hun hatet og en ny modell som hun elsker. God plass har den jaffal.

Akkurat dette skulle jeg til å skrive og. Ta en telefon, hun er Sharan-entusiast deluxe. De hadde en gammel mens de ventet på at den nye modellen (med 4WD) skulle komme i salg, derfor hatet (den var helt grusom, og det er visst ikke uvanlig for gamle Sharaner) og tilsvarende lykke over den nye, perfekte de har nå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 15:16   #8
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Unngå i alle fall de Sharanene som er noe opp i åra :jepp: Vår var en -01 modell og et problembarn fra start til slutt.

Den er fantastisk med tanke på størrelse og komfort, og jeg likte veldig godt å kjøre den, men en bil som frekventerer verkstedet jevnt og trutt fra den er 10 måneder gammel, er ikke noe godt vennskap.

Forøvrig kan jeg godt tenke meg å se på den nye, for en av tingene jeg savnet med Sharanen vi hadde, var skyvedør. Det har den nye.

Noen av mine erfaringer ligger forøvrig her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=sharan

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 18:05   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?



Og der var det jo trøbbel med den nye Sharanen også, Scully?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 18:08   #10
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Vi hadde en 2001-modell i et halvt år som "gubbebil". Vi tapte 45 000,- på den det usle halve året vi hadde den. Møkkabil!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 19:16   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Erfaringer med Sharan?

Etter hva vi hørte da vi skulle kjøpe Sharan så var det en del feil med 01-modellene eller eldre og derfor valgte vi en 02-modell fordi de hadde greid å plukke av en del barnesykdommer på denne.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no