Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sharan ESP problemer

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-11, 03:00   #1
KNI
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
KNI har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sharan ESP problemer

VW Sharan-05, 4-motion 1,9 TDI, har vært svært fornøyd med bilen. Familie på 6 med hund, så mye plass trenger vi.
Har allerede fikset webasto og ledningsbrudd i dørene, tross "bare" 6 år gml. bil.
Nytt problem: ESP slår seg av, varsellys i dashbord lyser og lar seg ikke slå av, motoren begynner å fuske før ESP slår seg av. Høres ut som den ikke går på alle sylindre, ujevn og bråkete gange.
Start på kald motor, virker som alt er i orden, men når begynner å kjøre og belaster motoren begynner den å gå ujevnt og tregt, når den kommer opp i turtall virker det som det går bedre, men mere vibrasjon en normalt. Turbo slår inn som vanlig. Hender at problemet løser seg når stopper og re-starter motoren, men ofte ikke før motoren er kald, oppstår igjen så snart jeg begynner å kjøre.
Noen som har gode råd, begynner å bli oppgitt over merkeverkstedenes priser, håper å kunne bruke pengene på litt andre ting enn bil.

KNI er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 09:07   #2
perl09
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 55
perl09 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hvorlangt har bilen gått?
Mistenker Luftmengde måler
Har du sjekket LMM? Feil LMM kan gi ulike symtomer.

perl09 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 16:24   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

LMM eller lambdasonde. Få kjørt diagnose på bilen - også ikke-merkeverksteder vil gjerne ha utstyr for diagnose av VW.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:40   #4
perl09
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 55
perl09 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hos møller kan du ta en diagnose test for 500 kr. Få den utskrift på papir.
Kjenner du noen har vagcom diagnose utstyr?
Dersom det er feil på lmm maks 5 min for å bytte den.

perl09 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:42   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Asså, her kommer 'em trekkende med sharanvrakene sine og skal ha svar på både det ene og det andre, nei vettu hva, har ikke folk bedre å ta seg til!



__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 22:43   #6
KNI
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
KNI har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hei
Bilen har gått ca. 140 000, vært inn på luftmengde måler selv etter å ha lest litt på SGAF, har bestilt en fra merkeverksted som jeg skulle få returnere hvis ikke bedre, skal få tatt en diagnose 6/11.

KNI er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 16:44   #7
hubro
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
hubro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hei KNI
Ref sharan med ESP problemer.
Jeg har en 2003 mod med akkurat samme problem som jeg etterforsker for tiden, har mistanke om el.anlegg og ukontakt i koblinger eller noe sånt.

Hvordan gikk det med din bil , fant du ut hva som var årsaken ?

Hubro.

hubro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 01:04   #8
KNI
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 3
KNI har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hei
Skiftet lambdasonden og problemet ble løst
Men ikke helt ferdig med alle problemene, bilen fjusker periodisk spesielt mellom 1500 og 2000/ min. Spesiell lyd, når skifter gir, trodde først det var turbo, men for lav frekvens og alltid samme frekvens uavhengig hvilke turtall på motor.
Har tenkt meg til Sverige for service, skal få bilen sjekket der. Sparer noen tusen.

KNI er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:42   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Aiai, her kommer man inn på underforumet bare for å starte en tråd med tittel "erfaringer mer vw Sharan?", og så ligger denne tråden øverst?

Jeg syns denne bilden virker så strålende, men er det en bil med mye trøbbel, altså?

Nb: jeg her kjørt Toyota i ti år og har liksom vent meg til at bil ikke er noe man trenger å bekymre seg for...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 22:49   #10
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Sharan er en bil vi vurderer og så vidt jeg har forstått var det en del problemer med tidligere modeller, men at dette nå skal være utbedret. Så ikke kjøp en gammel Sharan er muligens et godt råd.

Ja, dette var litt i gaten Bille uttaler seg om ting hun egentlig ikke har fletta peiling på. :major disclaimer:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 23:54   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Aiai, her kommer man inn på underforumet bare for å starte en tråd med tittel "erfaringer mer vw Sharan?", og så ligger denne tråden øverst?

Jeg syns denne bilden virker så strålende, men er det en bil med mye trøbbel, altså?

Nb: jeg her kjørt Toyota i ti år og har liksom vent meg til at bil ikke er noe man trenger å bekymre seg for...

Gamle Sharan, som var et Ford/VW-samarbeid, var det mye problemer med - spesielt de første årene. Nye Sharan er en helt annen bil som ikke er et VW/Ford-samarbeid byttet på Seat-fabrikkene i Spania....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-13, 23:55   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Hvor gamle "ny" Sharan finnes det data for? Altså, hvor gamle biler har man info om hvor hvor godt funker over tid?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 01:21   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvor gamle "ny" Sharan finnes det data for? Altså, hvor gamle biler har man info om hvor hvor godt funker over tid?

Nå kom vel nye Sharan høsten 2011 om jeg ikke husker feil, så det er for tidlig til at den går inn i noen statistikker.

En del sier at Sharan ble bedre etter oppdateringen som kom i 2004.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 01:30   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sharan ESP problemer

Vi kjøpte Sharan i 2006, en 2003 modell 4 motion, har vært strålende fornøyd og hatt lite trøbbel med den. Er kanskje av de heldige da. Super duper bil, ungene sitter så høyt og godt i den og vi har goood plass.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no