Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Majsa tar lappen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 21:22   #41
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Så flott!! Det var godt det gikk så bra!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:23   #42
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer så mye! Nyt følelsen og kjør forsiktig!!!!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:30   #43
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Å!! Så bra!! Gratulerer så masse!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:35   #44
Raquelita
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
Raquelita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gralla med lappen

Raquelita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:48   #45
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Så flott. Gratulerer med lappen.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:55   #46
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer så masse!
Gjelder den i Norge når du kommer tilbake, eller hvordan er det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:06   #47
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Majsa tar lappen


Grattis med lappen Majsa!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:16   #48
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Grattis med lappen, Majsa!

Nå blir livet så mye enklere kan jeg tenke meg!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:44   #49
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Majsa tar lappen



Gratulerer så masse Majsa. Med nyvunnet førerkort tenker jeg du kjenner litt på den svimlende følelsen av frihet. Husker enda første gangen jeg satte meg i bilen og kunne kjøre "hvor jeg ville". Det var veldig befriende!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 03:26   #50
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Gratulerer så masse!
Gjelder den i Norge når du kommer tilbake, eller hvordan er det?

Jeg kan kjøre med amerikansk førerkort en stund, ja. Men jeg må jo bytte til norsk etter hvert, og da betaler jeg bare noen hundrelapper, og leverer inn det amerikanske, så får jeg norsk. Så sant reglene ikke blir forandret i mellomtiden. Litt kjedelig å måtte levere det inn, da. Hadde vært litt artig å ha Texas driver's license i en ramme på veggen.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.



Gratulerer så masse Majsa. Med nyvunnet førerkort tenker jeg du kjenner litt på den svimlende følelsen av frihet. Husker enda første gangen jeg satte meg i bilen og kunne kjøre "hvor jeg ville". Det var veldig befriende!

Å ja, herlig bare å tenke på at jeg nå kan dra og handle mat akkurat når jeg vil, og ikke må vente til Espen kommer fra jobb, og ta med Aurora like før leggetid osv. Blir litt skummelt å kjøre helt alene for første gang, men det venner jeg meg nok fort til.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 12:09   #51
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer med lappen!

Synes jeg ser deg, cruiser rundt i konebilen (og FOR en konebil, BTW)

Du kommer ikke til å skjønne hvordan du har klart deg uten!!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 14:06   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer med sertifikat!

:kjekt å ha:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 11:45   #53
Poppy
Lets eat some cake
 
Poppy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5
Poppy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer med lappen! Gleder meg på dine vegne.

Har tenkt selv mange ganger å tar den, men det ble liksom aldri noe av. Kanskje jeg lar meg litt inspirere av deg

Poppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 16:15   #54
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Poppy, her.

Gratulerer med lappen! Gleder meg på dine vegne.

Har tenkt selv mange ganger å tar den, men det ble liksom aldri noe av. Kanskje jeg lar meg litt inspirere av deg

Bare sett i gang! Det er skikkelig gøy når du begynner å mestre det, og det gjør du før du vet ordet av det. Fantastisk frihetsfølelse når man sitter der i bilen alene for første gang.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 20:37   #55
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Grattis, Majsa. Misunner deg alle shoppingsentrene du nå enkelt kan nå.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 04:38   #56
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer med lappen.

Stemmer at du kan kjøre en stund ca 3 mnd trur jeg det er før du må ta ny teori og oppkjørings prøve i Norge.

Usa er ikke et EU land, så de reglene gjelder ikke for Usa.
Min mann tok lappen i Texas som 18 årig og han måtte ta lappen omigjen fordi at han bare hadde hatt lappen i 170 dager og ikke i 185, som de gamle reglene hadde. De gjelder ikke lenger nå.

min manns kamerats kone kommer også fra et ikke Eu land og hun kunne kjøre i 3 mnd, så måtte hun ta teorikurs og teori eksamen samt oppkjøring som privatist. Hun klarte det på 3 forrsøk, hvis ikke måtte hun ALT om igjen, både kjøre timer, og teori, glattkjøring,mørkekjøring osv, etter en "karantene" på 3 mnd etter stryk.

Hun måtte klare lappen før desember 2005 mener jeg det var, for 1 januar skulle det komme noen endringer, men jeg husker ikke hva slags endringer det var snakk om, men det kan man jo bare spørre biltilsynet.
Så det er nok ikke desverre bare å betale noen hundrelapper og få nytt kort.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 15:00   #57
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Så det er nok ikke desverre bare å betale noen hundrelapper og få nytt kort.

Det fant jeg også ut her om dagen. Hvis jeg hadde bodd her i fem år til, ville det visst ha vært så enkelt, men det skal vi jo ikke. Ja ja, innen vi flytter hjem er jeg vel så sikker på kjøringen at det blir a piece of cake å kjøre opp hjemme. Må bare lære meg å gire, da.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 17:17   #58
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det fant jeg også ut her om dagen. Hvis jeg hadde bodd her i fem år til, ville det visst ha vært så enkelt, men det skal vi jo ikke. Ja ja, innen vi flytter hjem er jeg vel så sikker på kjøringen at det blir a piece of cake å kjøre opp hjemme. Må bare lære meg å gire, da.


Det fikser du nok, det blir nok trening av å kjøre i Houston, de amerikanerne vi bor hos her i Louisiana synes det er er skummelt å kjøre i Houston.
(og jeg synes det er mer enn skummelt her)

Som min kjøre lærer sa, det er når du har fått lappen og kjører på egenhand man virkelig lærer å kjøre-

Og jammen hadde han ikke rett. skummelt de første ukene, men så tenkte jeg ikke over det lenger, allt gikk automatisk.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 21:17   #59
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Majsa tar lappen

Gratulerer så masse med "lappen"

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no