Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sherryeddik?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-19, 15:32   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sherryeddik?

Jeg er glad i ulike eddiker og bruker det mye. Men sherryeddik har jeg visst ikke hatt. Nå fant jeg en oppskrift med sherryeddik, og spørsmålet mitt er da: Er det verdt å kjøpe dette? Og hvis ikke, er det en essensiell smak på den som gjør at jeg vil savne det, eller kan det erstattes med en annen type eddik?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 18:27   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Sherryeddik?

Ja, sherryeddik bør brukes der det står sherryeddik. Jeg har aldri funnet en fullverdig erstatning.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 18:56   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sherryeddik?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Ja, sherryeddik bør brukes der det står sherryeddik. Jeg har aldri funnet en fullverdig erstatning.

Jeg leser på nettet at risvineddik kan brukes. Det har jeg også. Men det smaker nok ikke helt det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 19:28   #4
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Sherryeddik?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg leser på nettet at risvineddik kan brukes. Det har jeg også. Men det smaker nok ikke helt det samme.


Riseddik smaker veldig forskjellig fra sherryeddik.
Tenk deg gazpacho uten sherryeddik - det er ikke gazpacho!

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 20:38   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sherryeddik?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Riseddik smaker veldig forskjellig fra sherryeddik.
Tenk deg gazpacho uten sherryeddik - det er ikke gazpacho!

Jeg har ikke hatt sherryeddik i gazpacho. Men det kan jeg jo gjøre.

Jeg tror ikke det spiller så stor rolle i retten jeg skal lage, det er en dressing til en quinoasalat med rødløk og blåbær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 19:37   #6
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sherryeddik?

Enig med Shun, det kan ikke sammenliknes. Sherryeddik er nydelig, har er helt særegen smak.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-19, 19:39   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sherryeddik?

Enig, det er noe eget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no