Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Besteforeldre som ikke forstår grenser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-20, 17:19   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi sliter med besteforeldrene her nå... min mor og far er skilt, og begge synes vi er altfor strenge ift å treffes nå. Min far har diabetes og er 80 år. Allikevel mener han vi skal treffes. Vi sier vi kan gå en tur, de mener de kan komme inn i hagen og drikke kaffe, gi oss gaver etc.

I dag ble mamma regelrett sint på meg da jeg sa nei til servering men ja til hagebesøk. Da sa hun surt at hun kunne sette maten hun har kjøpt utenfor døra.

Jeg kjenner at det siste jeg trenger nå er krangling om samvær.

Hvordan gjør dere det?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:28   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:29   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes ikke, ringes oftere.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:30   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Jeg tenker at for en del gamle så er isolasjonen så belastende at de heller tar sjansen. Er hos pappa nå - han har akkurat blitt enkemann og trenger både praktisk og emosjonell støtte Jeg får være nøye med hygiene og så får vi håpe det holder.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:34   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Treffes ikke (mine). Heller ikke bestemoren rett ved siden av.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 28-03-20 kl 19:21.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:38   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes ikke. Og ingen er sure for det heldigvis.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:45   #7
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffer farmor. Noe annet ville vært umulig. Hadde mormor bodd i nærheten av oss ville vi nok truffet henne også. Men her er smittetrykket svært lavt. Hadde vi bodd mer urbant ville vi kanskje vært strengere. Evt når smitten kryper tettere på oss.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:47   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes ikke.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:54   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi har besteforeldre langt unna stort sett, bare ett sett i nærheten (mannen har skilte foreldre). De som bor nærmest er også yngst, 60 og 63, og ikke umiddelbart i risikosonen så vidt jeg kan bedømme, men vi har ikke møtt dem hittil i hvert fall. I så fall blir det utendørs og med 1 meters avstand. Jeg skjønner godt at det er slitsomt, Cumulus, men hvis de besøker dere i hagen og holder avstand er det vel ikke noe i veien for å ta en kaffekopp og at de evt. har med noe hvis du er redd for å smitte dem med noe du har lagd? Det hadde jeg ikke nølt med, det er bare tett på og inn i huset jeg er skeptisk til. Og i Oslo78 og en del andres tilfeller hadde jeg valgt annerledes.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 17:57   #10
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Mitt yngste barnebarn fyller 1 år idag og vi har valgt å ikke treffes. Vi får ta feiringen når vi kan. Sånn blir det jo med det meste i år.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:15   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi bor i god avstand, noe som uansett begrenser hvor mye vi treffes, men vi hadde planer om å treffe svigerforeldrene mine i påska, noe vi har avlyst. Min mor er sykepleier, og har jobbet i helsevesenet i mesteparten av sitt voksne liv. Hun har ingen problemer med å ta situasjonen alvorlig og overholde anbefalingene. Hun har ertet på seg flere av sine jevnaldrende venner ved å stille spørsmålstegn ved at de fortsatt møter venner, får besøk av barnebarn og oldebarn etc. Det er kanskje min far og mannens mor som har hatt vanskeligst for å ta det inn over seg. Faren min presterte å hive seg på en tur med danskebåten til København rett før begge landene stengte ned. Mens jeg var syk med covid-19. Svigermor reiste med fly og besøkte sin gamle søster for halvannen uke siden, fordi hun bare MÅTTE se henne, og ønsket inderlig at vi skulle komme til påske, lenge etter at det var åpenbart for oss at det var utelukket. Men hun godtar det da, uten å bli sur, når vi sier det, selv om hun selvsagt er skuffet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:15   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Akkurat nå er mine foreldre i karantene etter at de kom hjem fra utenlandsferie. Jeg tror vi kommer til å møtes når den er ferdig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:20   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi har snakket med mine foreldre (62) i hagen et par ganger, men vi spiser ikke sammen og oppholder oss ikke i samme hus. Faren min er den eneste som er hos farmor (88), for hun trenger hjelp til å handle og bor alene i et stort hus. Foreldrene til mannen min har vi kun telefonkontakt med. Alle bor i gangavstand.

Det er alt for mye som ofres i dette landet til at vi skal trosse anbefalingene som gis om minst mulig kontakt. Vi treffer andre kun når vi må.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:23   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Svigerfar har, og jeg forstår ikke hvordan det har gått til engang, kommet seg tvers over Europa med fly. Han er i risikogruppen, men ville til feriehuset.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:27   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes, men ikke så ofte og gjerne ute. Som jeg sa i en annen tråd: de får passe på seg selv. Vil de ta sjanser, så blander ikke jeg meg i det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:29   #16
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Svigerfar har, og jeg forstår ikke hvordan det har gått til engang, kommet seg tvers over Europa med fly. Han er i risikogruppen, men ville til feriehuset.

Det er egentlig ganske imponerende at han fikk til det nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:31   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Min morfar ble satt i lockdown en uke før skolene stengte. Han hører etter, og får mat og sånn levert. Og vi er veldig aktive på snap, så han får se hva som foregår med barn, barnebarn og oldebarn. (vi er hele gjengen på samme snap)

Mamma og pappa er jo i karantene enda. Men når de kommer ut uti uka, så er vi nok bare nødt til å omgåes, da det er forventet fra kommunen at de bidrar med avlastning. Vi har en foreløpig avtale om at de skal ha ungene en natt eller to fra lørdag av. Så får vi se, hvordan situasjonen er både her og der når den tid kommer.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 18:58   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffer selvsagt ingen av besteforeldrene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 19:02   #19
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Jeg har møtt min mor på platten hjemme hos henne en gang. Flere meters avstand. Hun bor helt alene. Men har gjennomført strikkekaffe på nett og deltar i sine verv på teams. Så det går greit. Pappa deler tun med søstersen så de ses.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-20, 19:06   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke forstår grenser

Vi treffes ikke. Mamma ringer stadig vekk, gjerne med video for moro skyld. Det for duge en stund fremover.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no