Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvem syns du skal betale boten?
Sjåføren har alltid ansvaret, og betaler selvfølgelig hele boten 78 83,87%
Sjåføren betaler hele boten, men saken er ikke helt opplagt 6 6,45%
De to i forsetet betaler 2000 kroner hver 8 8,60%
Alle fire betaler 1000 kroner hver 1 1,08%
De tre passasjerene betaler boten 0 0%
Annet - Spesifiser under 0 0%
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-20, 21:23   #21
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Helt opplagt at sjåføren må ta ansvaret. Det er alltid et valg.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:23   #22
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

På sett og vis kan man det. Og dersom flere blir medansvarlig vil ansvaret også hvile på de som sitter på. Slik er det i dag med promillekjøring.

Overlatelsesmedvirkning, dvs å la noen bruke bilen din selv om du vet at de er ruspåvirket, ikke har gyldig førerett eller av andre grunner ikke er skikket til å kjøre bil, er straffbart. Å være passasjer i en bil hvor sjåføren er ruspåvirket, er ikke nødvendigvis straffbart. Da må du i så fall ha medvirket til ruskjøringen ved å oppfordre sjåføren til å kjøre bil til tross for at du visste at h*n var ruspåvirket. Det er hjemlet i straffelovens § 15, og rammer alle former for medvirkning til straffbare handlinger, herunder også hastighetsovertredelser.

Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:24   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

På sett og vis kan man det. Og dersom flere blir medansvarlig vil ansvaret også hvile på de som sitter på. Slik er det i dag med promillekjøring.

Jeg syns ikke det blir det samme. Man vet som regel at den man sitter på har nytt alkohol og kan la være å sette seg inn i bilen. Om noen velger å kjøre for fort så er det ikke sikkert at det nytter å si i fra.

Jeg mener det er sjåførens ansvar.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:40   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Som ung var det flere ganger det var ubehagelig å sitte på, ikke alltid valget var der (bøgda), og noen mente.
mente selv de hadde fuuuuullllll kontroll, 120 på smale veier var heelt uproblematisk. Vel - ikke i baksetet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 21:43   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Har det noe å si for svaret deres om sjåføren er den eneste med lappen og bil i vennegjengen og derfor alltid er den som kjører?

Og hadde dere svart det samme hvis resultatet av kjøringen hadde vært en bulk pga uhell/dårlig vurderingsevne hos sjåføren, uten at loven er brutt?

Nei. Svaret mitt vil være det samme.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 22:04   #26
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Det er sjåføren sitt ansvar, men dersom jeg hadde vært passasjeren med dårlig påvirkning hadde jeg tilbudt meg å dele.
Og den som sover, synder ikke.
I min ungdom var vi en del på lange kjørerturer og byttet på å kjøre. Da hadde vi felles enighet om at dersom det ble fartsbot, så delte vi regningen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 22:19   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Jeg har ikke hørt dette på radioen, kan noen fortelle hva flertallet der kom fram til?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 22:32   #28
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har ikke hørt dette på radioen, kan noen fortelle hva flertallet der kom fram til?

De fleste mente at sjåføren betaler helt selv, eventuelt at sjåføren betaler, men at passasjeren som egget til forbikjøring burde tilby seg å betale halvparten.

En av deltagerne mente at det var en selvfølge at de delte boten på fire. Argumentene var litt ymse, som at i vennegjengen der så delte de alltid alle regninger på alle, men også at det er dårlig gjort å overføre alt ansvar over på sjåføren. I mange tilfeller så stiller jo en person opp som sjåfør og med bil for å være grei med de andre, og da er det skikkelig dårlig gjort å overlate kjipe regninger til sjåføren alene.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 22:34   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Er jo selvsagt sjåføren sitt ansvar, men at vedkommende som presser bør være kompis nok til å dele. Venner deler.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 23:35   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Sjåføren. Vedkommende har førerkort og kjenner derfor (i teorien i hvert fall) til trafikkreglene. At vedkommende er en spineless sucker som lar seg påvirke av vennenes dårlige ideer, er ingen unnskyldning.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 01:05   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Sjåføren. Vedkommende har førerkort og kjenner derfor (i teorien i hvert fall) til trafikkreglene. At vedkommende er en spineless sucker som lar seg påvirke av vennenes dårlige ideer, er ingen unnskyldning.

Jepp. Det er sjåførens ansvar å kjøre hensynsfullt, aktpågivende og varsomt. Hvis sjåføren ikke tar det ansvaret, så er det sjåføren som skal straffes.

Det var da ikke noe dilemma.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:30   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Enig med Pøblis og Matilda. Sjåførens ansvar.

Så kan det selvsagt være hyggelig om passasjeren(e) tilbyr seg å gi et tilskudd til boten, spesielt om det er sånn at denne sjåføren alltid stiller sin bil og førerkort til disp når det gjelder turer og transport for denne vennegjengen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:47   #33
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Egentlig sjåføren, han har alltid ansvaret. Men jeg synes at dustevenner kan være med å betale, så jeg svarte at de to i framsetet kan dele på summen.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:49   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Det er selvsagt sjåførens ansvar. Det betyr ikke at det ikke er all right å tilby seg å spleise.

Jeg og mannen har blitt enige om at hvis vi begge er i bilen, så skal ikke sjåføren straffes for å ta på seg å kjøre, så vi deler. Vi har nokså lik kjørestil, men det er nesten alltid jeg som kjører på langturene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:53   #35
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Jeg tenker at man ikke har ansvar for andres lovbrudd fordi man er til stede. Noe annet er så klart dersom man er enig om noe annet på forhånd. På en måte syns jeg at det skal svi litt for sjåføren at h*n lot seg påvirke til å bryte loven, kanskje det gir mot til å si nei neste gang?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:19   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Dette var litt gøy, for jeg leste diskusjonen her rett før jeg gikk tur i lunsjen, og da kom spørsmålet litt uti episoden jeg holder på med nå.

Spørsmålet som ble stilt var vel mer "jeg har litt dårlig samvittighet over å ha oppfordret til å kjøre for fort, men sjåføren forventer ikke at jeg skal spleise. Skal jeg likevel gjøre det, for å få bedre samvittighet selv?" Og da tenker jeg at det synes jeg er helt okei å gjøre. Ikke at man skal ha en fast regel på at alle passasjerer skal spleise på alt av bøter og reparasjoner som skjer mens man er på tur sammen, slik som Mikkel i programmet foreslo. Ser det er flere her som ikke ville vært i vennegjengen hans. Han var vel også klar på at han ikke vil være venn med oss.

Det har hendt jeg har sagt at "vi får dele på bota" hvis jeg føler at jeg har ansvaret for noe man er flere om å gjøre, men det er jo mest sagt på tøys. Hvis jeg var sjåføren her ville jeg tatt på meg å betale hele bota selv, men som passasjer ville jeg nok tilbudt meg å betale halve. Sjåføren har alltid ansvaret for å ta kloke valg når man er sjåfør, men hvis man er en vennegjeng som alltid lever bittelitt på kanten og det er helt tilfeldig hvem som kjører akkurat der det er fartskontroll, ser jeg mer Mikkels ståsted.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:27   #37
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Fartsbot, uaktsom kjøring og den type ting syns jeg sjåføren alene er ansvarlig for.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 15:29   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.


En av deltagerne mente at det var en selvfølge at de delte boten på fire. Argumentene var litt ymse, som at i vennegjengen der så delte de alltid alle regninger på alle, men også at det er dårlig gjort å overføre alt ansvar over på sjåføren. I mange tilfeller så stiller jo en person opp som sjåfør og med bil for å være grei med de andre, og da er det skikkelig dårlig gjort å overlate kjipe regninger til sjåføren alene.


Dette synes jeg kun gjelder vanlige utgifter på kjøring. Det er selvsagt at man spleiser på drivstoff og slikt, men passasjerene har ikke ansvar for måten sjåføren velger å kjøre på så en evt bot synes jeg ikke kan regnes inn i dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-20, 11:30   #39
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sjåføren betaler og sidemannen tilbyr seg å spleise. Men sjåføren har selvsagt ansvaret.

Enig, sitter man og jazzer opp er man med å ta ansvaret økonomisk. Sjåføren er selvsagt formelt ansvarlig. Og får prikkene.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-20, 14:55   #40
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.016
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?

Jeg hadde blitt rimelig sur om jeg sov i en bil og våknet til krav om at jeg skal være med på å betale for uansvarlig kjøring. Jeg hadde nektet. Sjåføren trengte ikke å følge oppfordringen til den våkne passasjeren. Jeg synes den personen kunne tilbudt å betale noe av boten.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no