Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-20, 12:22   #61
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du mulighet til å snu døgnet litt Marla, slik at du kan ta igjen litt når ungene har lagt seg for kvelden? Ikke en full arbeidsdag selvsagt, men noe? Det krever selvsagt at du får sovet lenger om morgenen, eller en god hvilestund på dagen, hvis mannen kan trå til da.

Takk for forslag til hva som kan funke! Vanligvis jobber jeg nesten hver kveld, men etter at babyen kom er det ikke like enkelt siden han legger seg etter meg. Jeg kan ikke sove om morgenen siden jeg må stå opp med eldste sånn 05.30 - 06.00 (mann og baby er endel våkne på natta). Mannen tar selvsagt begge en del i løpet av dagen altså, men det er begrenset hvor lenge man kan være ute, og når vi er inne er det altså ikke noe sted å gjemme seg bort. Men, jeg skal snakke litt med ham om å sitte litt på kvelden etter at eldste er lagt, da har han i hvert fall bare én å ta seg av, og den ene er heller ikke i stand til å klatre på meg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-20, 13:07   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.921
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Helten og min situasjon er ikke sammenlignbar med dere som har yngre og hjemmeboende barn. Uansett, vi har allerede et kontor med to pulter, gode skjermer, kontorstoler og ellers alt vi trenger teknisk for å kunne jobbe effektivt hjemmefra. Eldste er eneste hjemmeboende og er sykemeldt og ikke i veien. Epleskrotter har aldri ligget og slengt noe sted her i huset, karbad tas kun hver andre eller hver tredje dag. Skulle jeg plutselig begynne å sminke meg eller ta på meg bluse ville vel de jeg har videomøte med sende varsel til en eller annen instans. De instansene har nok å gjøre for tiden, så da dropper jeg det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-20, 13:16   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.398
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-20, 13:25   #64
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Studenten, som bor i kollektiv, har funnet seg en krok på terrassen nå som været er blitt mildere mange steder.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 20:26   #65
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg sliter med kroppen på hjemmekontoret altså. Jeg får rett og slett ikke fart på fordøyelsen i tillegg til vondt i ryggen. Jeg slet litt med dette før jul også, med mye stress og lite bevegelse, men har skjerpet meg etter jul og det har gått mye bedre, men nå stopper det liksom opp helt her. Mulig altfor mye kaffe og for lite bevegelse.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 20:30   #66
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

I går og i dag har jeg jobbet fra sofaen. Sitter litt, ligger litt sånn halvveis. Har sittet ved spisebordet bare et par timer mens jeg har undervist.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 20:57   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg er blitt så vant til å sitte på kjøkkenet og koser meg. Det blir rart å skulle sitte på jobb igjen. Lurer på når det blir.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 21:00   #68
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg har fått skrivebord i stua! Det trengtes, jeg fikk så infernalsk vondt i ryggen av sofakontoret i lengden. (Det er jo egentlig ikke plass til det, men nå må det til.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 21:21   #69
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg lurer på om jeg må kjøpe meg en kontorstol. Finner meg ikke helt til rette med det vi har, og stolen på jobb sitter jeg nesten aldri på, og den er iallfall ikke god.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 21:22   #70
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

IKEA har reddet oss! Nå har vi fått på plass et bittelite skrivebord på soverommet vårt, med plass til laptopen til mannen. Han sitter der og har møter hele dagen (han er heldigvis ikke så kravstor ift komforten). Begge barna har hvert sitt rom, med egen datamaskin, og jeg har installert meg på den ene enden av spisestuebordet, med ny kontorstol, to skjermer og tastatur koblet til den bærbare maskinen min. Den største utfordringen er at jeg ikke har noen å ta kaffepauser med, så jeg blir sittende foran skjermen mange timer i strekk. Det eneste som redder meg er hunden, som trenger sine jevnlige turer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 16:59   #71
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

En kollega har tatt i bruk strykebrettet som en alternativ hev-og-senk pult.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 17:16   #72
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

En kollega har tatt i bruk strykebrettet som en alternativ hev-og-senk pult.

Det må prøves!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 17:20   #73
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Det går an å jobbe hele dagen fra senga også. Inkludert teamsmøte med sjefen din...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 19:39   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

En kollega har tatt i bruk strykebrettet som en alternativ hev-og-senk pult.

Jeg har tatt i bruk strykebrettet som reservekontor når det er kræsj mellom skypemøtene mine og øvetid fo musikkstudenten.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 20:29   #75
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det går an å jobbe hele dagen fra senga også. Inkludert teamsmøte med sjefen din...

Det tror jeg hadde føltes veldig rart.

Jeg trives godt med den lille kontorløsningen min, det eneste er at jeg bruker mange av døgnets timer på soverommet etter hvert. Det er der jeg har treningsmatten også. Men takknemlig for stort nok hus til at det lar seg gjøre å sitte et sted hvor døren kan lukkes. Tror likevel mannen har fått den beste dealen med kontor på loftet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 20:38   #76
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det tror jeg hadde føltes veldig rart.

Jeg trives godt med den lille kontorløsningen min, det eneste er at jeg bruker mange av døgnets timer på soverommet etter hvert. Det er der jeg har treningsmatten også. Men takknemlig for stort nok hus til at det lar seg gjøre å sitte et sted hvor døren kan lukkes. Tror likevel mannen har fått den beste dealen med kontor på loftet.

Det var heldigvis noen andre i møtet som kommenterte det. Det gjorde ikke noe positivt for mitt inntrykk av arbeidsinnsatsen (som jeg er noe usikker på).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 20:45   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Ja, det gir ikke veldig seriøst inntrykk akkurat. Kan jo friste noen og enhver å sitte litt komfortabelt, men jeg kjenner at når jeg er på kamera er det viktig for meg å se ordentlig ut og signalisere at jeg tar møtet på alvor. Dessuten hadde jeg 1-1-møte med sjefen i dag, da hadde det i hvert fall sett rart ut.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 20:55   #78
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Her sitter begge gutta ved spisebordet, og jeg sitter i stolen ved salongbordet. Jeg ser rett bort på gutta.
Det hjelper å ha to på samme trinn. De hjelper til og med hverandre når det røyner på. :shock:
Jeg er heldig, for de er ganske selvgående, og gir meg mulighet til å få gjort egen jobb.
Det eneste jeg må endre på er min plass å sitte. Det er IKKE en god plass i lengden, kjenner jeg. Men jeg regner med jeg må på jobb noen timer neste uke.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-20, 22:29   #79
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Er så heldig at jeg har et knøtt rom å sitte i, med plass til skrivebord, bokhylle og en liten sofa. Ellers hadde det ikke gått. Mannen har rigget seg til ved spisebordet og sitter i møter store deler av dagen. Jeg har også ofte videomøter med elevene mine, så er glad jeg kan sitte skjermet. Den yngste gjør stort sett hjemmearbeidet på rommet sitt.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-20, 13:50   #80
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmekontor, hvordan organisere seg best?

Jeg har kommet på noe jeg synes er helt genialt, men så åpenbart at det er jo flaut at jeg ikke har tenkt på det før
Jeg pleier alltid å ha jobbmacen med meg hjem fra jobb og gjør «alt» på den. Ender ofte med å jobbe både 1 og 2 timer på kvelden siden jeg uansett sitter med den i fanget og suser litt rundt på Internett.

Også har jeg fått meg iPad til jul, egentlig fordi jeg vil ha den til flyreiser og til notatblokk i møter og sånt. Men min glupe tilpasning da
Er at jeg ikke har installert jobbmail på den. Så nå har jeg jobbmaskina på kontorplasser, og utenfor (hjemmekontor-)arbeidstid bruker jeg KUN iPaden. Medmindre jeg aktivt velger å jobbe, men da må jeg jo sette meg ved pulten og det blir veldig tydelig også for meg selv at jeg er på jobb.

Det har vist seg å være en glimrende måte å skille jobb fra privatliv på, som kanskje blir litt ekstra viktig når alt foregår hjemme.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no