Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tar du "Selfies"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 10:58   #101
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Ja, jo, jada.. Samtidig synes jeg det ER noe bekymringsverdig ved at de som skal se (de voksne) er så opptatt av selv å bli sett i dag. Og at vi lærer barna våre at feedback er noe du henter der ute, i stedet for i deg selv eller fra dine nærmeste.

Man kan godt problematisere hele Facebook-bruken (og andre sosiale medier) ut fra tanken om at man blir så opptatt av å hente bekreftelse fra andre. Men ut fra sånn som de fleste rundt meg bruker FB er det i alle fall ikke noe "verre" å legge ut bilde av seg selv med kaken man har bakt enn å legge ut bare bilde av kaken - eller å legge ut bilde av seg selv og barnet i stedet for bare barnet, for den del. For ikke å snakke om at det er noe helt annet å legge ut morsomme eller selvironiske eller begeistrede bilder av seg selv i en eller annen situasjon enn det er å legge ut stylede, poserende, polerte bilder av bare seg selv for å se mest mulig ut som en filmstjerne eller glamourmodell.

Jeg liker de ganske avslappede og trygge vennene mine og deres manglende angst for å fremstå som noe annet enn perfekt, og jeg synes det å se på hvordan folk "fremstiller" seg selv i sosiale medier er veldig spennende. Enig i at man mer enn gjerne kan snakke om og bevisstgjøre omkring det med utseendefokus og perfeksjonisme, og det med kravet om bekreftelse utenfra - men jeg synes på den annen side man skal være forsiktig med å være for kritisk (eller latterliggjørende, som jeg ser mange steder at folk er) overfor kanskje særlig tenåringsjenters prosjekt med å definere og vise frem seg selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:11   #102
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes folk generelt er for lite rause med sosiale medier for tiden. Ikke skal man være lykkelig, ikke skal man være flinkis, ikke skal man skryte av at man trener eller er på ferie. Og nå også for guds skyld ikke ta selfies.

Det blir pokker så kjedelig i feeden min hvis alle bare skal videresende PK Røde Kors-oppfordringer og morsomme I fucking love science-bilder.

Så enig!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:40   #103
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg bruker sosiale medier, jeg også, men merker at jeg gjør det med et visst ubehag. Som jeg altså forsøker å forstå. Jeg tror det handler om at jeg ikke liker hva det får frem i både meg. F.eks. at jeg (via FB) kan tillate meg å se på andres profiler og tenke mitt om ting jeg ikke har noe med. Og med en følelse av at den andre ikke skjønner hvor mye han/hun egentlig utleverer om seg selv. Jeg liker heller ikke å bli opptatt av responsen jeg får, på de bildene jeg måtte finne på å legge ut. Det kjennes som en avsporing mht det voksenprosjektet det er å bli trygg og stødig i seg selv.

Jeg føler meg litt tantete når jeg sier dette, men jeg tror heller ikke det er bra for oss at grensene mellom hva som er privat/intimt og offentlig stadig blir flyttet.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:57   #104
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg tror mange med fordel kan reflektere mer over det du snakker om, Pida. Men jeg tror ikke at det er konkrete enkeltting som "poste bilde av seg selv" det er mest konstruktivt å ta tak i - heller tenke på et litt overordnet plan om hva man ønsker å kommuniser, og til hvem, og hvorfor.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:00   #105
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei, jeg har for korte armer så det blir ikke noe fint

Aha! Det er derfor mine ser så teite ut! :sel:

Jeg tenkte på det etter at jeg hadde svart i denne tråden, at det kunne virke som at mitt nei til egne selfies kunne overføres til at jeg ikke syns noen burde drive med det. Det er ikke slik. Jeg syns det er helt greit at andre er flinkere til å ta bilder av seg selv enn det jeg er.

Angående Jante og Facebook for real-kampanjen til UngHJelp syns eg denne kronikken var interessant: http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10148414

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:04   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Klart jeg tar selfies. Er det et motiv det er morsomt å teste alle mulige filtere og lyssettinger og effekter og i det hele tatt på er det jo mitt eget ansikt som jeg kjenner ut og inn, og slik har jeg holdt på siden en gang for lenge siden da jeg gikk formgiving på videregående og vi jobbet med selvportrett stadig vekk, og da jeg tok Foto VK1 og vi også jobbet med selvportrett stadig vekk.

(Skal jeg begynne å trekke paralleller til Van Gogh også, mon tro? Nei, kanskje ikke.)

Noen selfies legges ut på IG, noen blir nye profilbilder på Face, noen kommer ut på FP, noen ganger får jeg masse likes og hyggelige kommentarer, og det synes jeg så klart er hyggelig. So kill me now.

Ikke duckface og undertøysbilder, da, selv om jeg nesten begynner å bli fristet til å gjøre det også nå.

(Jeg tenker på Trinny & Susannah hver gang jeg hører "duckface og undertøysbilde", men de kan det jo til tider virke som om er de store heltinnene, så kanskje jeg har feil assosiasjoner.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:04   #107
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aha! Det er derfor mine ser så teite ut! :sel:

Jeg tenkte på det etter at jeg hadde svart i denne tråden, at det kunne virke som at mitt nei til egne selfies kunne overføres til at jeg ikke syns noen burde drive med det. Det er ikke slik. Jeg syns det er helt greit at andre er flinkere til å ta bilder av seg selv enn det jeg er.

Angående Jante og Facebook for real-kampanjen til UngHJelp syns eg denne kronikken var interessant: http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10148414

Takk for linken, Tallulah. Den var verdt å lese.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:06   #108
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg har apearmer og greier nesten å ta helfigurselfie.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:06   #109
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Strålende kronikk, Tally!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:09   #110
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Nja. Det hender, men det er stortsett fordi jeg har lyst på nytt profilbilde eller noe. Hender også jeg poster bilde av meg og poden sammen. Lite bilder av bare meg uten at det er i noen kontekst av noe slag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:13   #111
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei, jeg har for korte armer så det blir ikke noe fint

Samme her. Jeg overtaler av og til mannen til å ta bilder av meg hvis jeg har laget klær til meg selv. Jeg tar selv av ungene når jeg har laget ting, av og til tenker jeg at det er litt triste bilder? Fordi det ikke er ungene som er fokuset, men klærne/tingene? Men jeg er uansett ikke en flink nok fotograf til å ta spontane, fine bilder, så noen forberedelser må til.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:14   #112
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg er drit lei hele "bak fasaden"-tankegangen. det er så mye skult og ikke-fullt-så-skjult jantelov i det at jeg blir helt matt. Kan man ikke heller fokusere ørlite mer på at det ofte er summen av hva vennelisten på FB legger ut som er problemet? I hvertfall ser det sånn ut på min feed. Det ernikke de samme folka som baker, er ute på ski før fanden har fått sko på , som lager mat fra bunnen og ser smashing ut på siste selfie. Vi har jo hatt det samme syndromet her inne - man leser FP og føler seg mislykket fordi man ikke får tid til det samme som hele resten av forumet driver med til sammen. Summen av FB er jo helt uoppnåelig for alle - jeg kan ikke legge frem ny forskning, langtidssteke lammelår, vaske ned huset, bake fine kaker, trene på elixia, fingermale med ungene, drikke vin med mannen, legge make-up og ta smashing-selfie, gå på tur og lage bålmat med ungene og delta på agility-trening med bikkja samtidig. Noe av det gjør jeg av og til, noe gjør jeg ofte, noe gjør jeg aldri. Men hvis jeg ser gjennom nyhetsfeeden for mine ca. 250 FB-venner, så gjør de jo mye av dette og mer til i løpet av en uke. Jeg tenker at vi heller burde fokusere mer på at det vi ser i sosiale medier er summen av det alle andre får til når de legges sammen - istedet for å skulle frem med en moralsk pekefinger og be folk slutte å skryte. Synes jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:25   #113
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Jeg synes det er fint at folk er lykkelige og liker å se bilder av smultringer, pepperkakehus og melete barn. Likevel tenker jeg at trettiførtiåringer som legger ut et par-tre selfies i uken, helt uten verken kål eller blomster på, kanskje hadde hatt godt av en time eller to hos psykolog.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:25   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Strålende kronikk, Tally!

Nå holdt jeg på å bli skikkelig stolt og glad, og så husket jeg at det ikke var jeg som hadde skrevet den. Men ja, jeg likte den også godt. Det er en ubehagelig ovenfra-og-ned-holdning i den kampanjen.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har apearmer og greier nesten å ta helfigurselfie.

Heldiggris! Jeg må trekke ansiktet så langt bakover for å ikke få fiskeøyeeffekt på ansiktet at jeg i stedet får sammenhengende hake og hals.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er drit lei hele "bak fasaden"-tankegangen. det er så mye skult og ikke-fullt-så-skjult jantelov i det at jeg blir helt matt.

Jupp. Jeg husker en tråd her inne for en god stund siden hvor noen ble sure over at man la inn for god mat i "Hva skal du ha til middag i dag?"-tråden. De mente at det ikke representerte hverdagen. Jeg på min side la kanskje inn noe de gangene jeg hadde laget noe godt, men ikke når jeg hadde stekt fiskepinner. Ikke fordi jeg prøvde å skjule at vi også spiste fiksepinner i ny og ne, men fordi jeg trodde tråden skulle være til inspirasjon. Derfor la jeg inn noe de gangene jeg trodde jeg faktisk kunne være litt inspirerende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:29   #115
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Forøvrig legger jeg ut både foran fasaden og bakfasaden (bilder og ting og tang), gjerne med humoristisk tilsnitt. Prøver ikke å trykke andre ned hvertfall.

Den der fbforreal-greia synes jeg ikke egentlig så mye om, det blir rett og slett for komplisert for mitt enkle hode. Folk legger ut bilde av seg selv med #facebookforreal, som egentlig ikke er mislykket, men kanskje ikke helt picture perfect og dermed er det bedre enn om du bare legger ut bilde av deg selv?? WTF?? Jeg blir forvirra.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:30   #116
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jupp. Jeg husker en tråd her inne for en god stund siden hvor noen ble sure over at man la inn for god mat i "Hva skal du ha til middag i dag?"-tråden. De mente at det ikke representerte hverdagen. Jeg på min side la kanskje inn noe de gangene jeg hadde laget noe godt, men ikke når jeg hadde stekt fiskepinner. Ikke fordi jeg prøvde å skjule at vi også spiste fiksepinner i ny og ne, men fordi jeg trodde tråden skulle være til inspirasjon. Derfor la jeg inn noe de gangene jeg trodde jeg faktisk kunne være litt inspirerende.

Og så er det jo prinsipielt mulig å skjønne at de som vil bruke tråden mer som en slags oversikt over hva folk spiser blir nedstemt og/eller irritert hvis de andre i tråden bruker den som inspirasjonskilde og arkiv over egne vellykkede påfunn. Litt som at de som bruker FB som fasit på "hva andre driver med" blir frustrert når vennene bruker den som utstillingsvindu over "hva jeg har lyst til å fortelle at jeg driver med".

Men det er ikke de som bruker tråden, eller plattformen, eller mediet, på en annen måte enn det man gjør selv som har ansvaret for at man blir frustrert.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:35   #117
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Klokt sagt, Skilpadda. Det blir jo helt umulig å forholde seg til noenting som helst hvis man hele tiden skal ta ansvar for mottakerens reaksjon på det man legger ut.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:35   #118
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Man må ikke ta bilder av seg selv, for da kan det virke som man tror man er noe. Og det er man jo ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:40   #119
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Man må ikke ta bilder av seg selv, for da kan det virke som man tror man er noe. Og det er man jo ikke.

Er ganske stor forskjell på å ta et bilde per måned og et hver dag? Eller mener du at det ikke sier litt om en person, om de poster selfies hver eneste dag? Opptil flere hver dag?

Jeg tror at de som gjør det veldig ofte er de som ikke tror de er noe. Og det er ganske gjennsomskuebart.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:41   #120
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du "Selfies"?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Man må ikke ta bilder av seg selv, for da kan det virke som man tror man er noe. Og det er man jo ikke.

Ikke sant? Og det irriterer meg kanskje ekstra mye at det er så mye kritikk og latterliggjøring av noe som primært tenåringsjenter driver med. Jeg er enig i at det er synd med veldig sterkt utseendefokus på bekostning av andre ting, og synd om man blir overdrevet opptatt av bekreftelse fra andre, men det at tenåringsjenter definerer sin egen identitet er jo i prinsippet en bra ting - selv om vi ikke alltid er enige i hvordan de definerer den!

(Og hvorfor er det så mye mer spalteplass som vies jenters/kvinners usunne bruk av nettet i form av selfies i forhold til gutters/menns usunne bruk av nettet i form av trakassering av jenter og kvinner?)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no