Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Geografisk ignorante foreldre?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 14:37   #121
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Folk flest har vært i Syden, mens vi i middelklassen prøver å gjøre oss finere enn vi er og insisterer på at vi har vært i et spesifikt land, når vi egentilg bare har ligget på en strand sammen med folk flest.



Sydenturistene avsløres på om de har bodd på samme hotell hele ferien. Det gir minuspoeng.

Ellers er jeg egentlig mest på nett med malou her, jeg synes reising er en glimrende anledning til å lære barnet om verden rundt oss. At det er forskjeller i språk, i typen mat man spiser, i hvilke vaner folk har osv. Så om vi skulle reist på en sydentur ville jeg nok lagt litt iver i å fortelle om landet vi skulle til okkesom, selv om vi bare skulle henge ved poolen og spise pølser til middag på hotellets restaurant.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:38   #122
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Grøss...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:42   #123
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Jeg liker IKKE Syden. Som barn var det derimot supermoro. Bading og sandslott, fletter i håret og restaurantmat hver eneste dag! O' lykke! I voksen alder har jeg faret til Syden to ganger, og halvveis i, gledet meg til hjemreisen. Jeg takler virkelig ikke denne type ferie. Omringet av pensjonister og "Special price for you, my friend" drømmer jeg meg bort fra den glorete tilværelsen hvor de innfødte livnærer seg på kopiklokker og -smykker og gammel-dame-gensere med stygge mønster og "Gran Canaria" skrevet i glitter, og over til storbyferier, kjørerturer gjennom Amerika, eller ut i skogen hvor teltlivet og primusen rår!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:57   #124
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg liker IKKE Syden. Som barn var det derimot supermoro. Bading og sandslott, fletter i håret og restaurantmat hver eneste dag! O' lykke! I voksen alder har jeg faret til Syden to ganger, og halvveis i, gledet meg til hjemreisen. Jeg takler virkelig ikke denne type ferie. Omringet av pensjonister og "Special price for you, my friend" drømmer jeg meg bort fra den glorete tilværelsen hvor de innfødte livnærer seg på kopiklokker og -smykker og gammel-dame-gensere med stygge mønster og "Gran Canaria" skrevet i glitter, og over til storbyferier, kjørerturer gjennom Amerika, eller ut i skogen hvor teltlivet og primusen rår!

Ferie i telt og med primus er da ikke ferie!

Jeg har vært på både charterferie og egendefinert ferie med ungene. Om vi bor på ett eller flere hoteller er meg revnende likegyldig, likeså om vi velger maten vår fra en norsk eller engelsk meny. Det viktigste er at alle sammen har det kjekt sammen. :klisje, men sant: Med to barn i barnehagealder er det mer stas å hoppe i bassenget enn å farte rundt i leiebil og studere arkitektur. Så får vi heller endre ferieønskene våre ettersom ungene blir eldre og endrer behov.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:58   #125
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Håjoda! Bare man planlegger i forkant og holder seg unna campingplasser og sånn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:18   #126
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mener du at "politisk korrekte" drar på ferier barna har det kjipt på?

Det var en tråd om det for ikke så lenge siden her. Mange mente at det ikke var bra nok. At man burde kreve mer for sin egen del i ferien. At det å si "har barna det bra har jeg det bra" ikke var tilstrekkelig, sort of. Husker ikke tråden, men husker jeg tenkte at vi nok en gang la lista for lavt.

Det handler sikkert om personlighet også. Jeg liker aller best fred og ro og å ha fri. Bare i permisjonstida var jeg stort sett hjemme alene hver dag, om jeg ikke skulle noe spes. Elsker fred og ro. Men jeg synes også det er fint at ungene får gjøre ting som de liker. Bade, evt. dra til fornøyelsesparker. Deres opprømthet og glede gjør at jeg har det bra inni meg. Jeg har tunge perioder i ny og ne, og når jeg føler at de har det bra, ja så trenger jeg ikke så mye mer. Men utover det så har jeg ingen krav egentlig. Jeg ville ikke dratt rundt og sett på ting uten barn heller. Å gjøre ingen ting er flott. Å sitte i en stol hjemme hos foreldrene mine mens ungene og de er ute i hagen, og jeg er langt borte i en bok noen timer. Ferie!!!

Nå har vi ikke vært i syden enda da med barn, men feriert i Norge foreløpig. Er så heldig at vi bor et sted med fine badeanlegg og ofte fin sommer. Vi drar ellers ofte nordover en tur, men når minstemor blir eldre så er målet klart for storesøster og lillebror. De skal til syden, for det har de sett bilder fra og reklame på tv.


Sist redigert av Dronningen : 21-04-10 kl 15:26.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:25   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Hm, jeg kan ikke huske en slik tråd. Hva andre gjør for å slappe av er jo fullstendig opp til dem, jeg føler at jeg dør litt innvendig om jeg ikke kommer meg ut og opplever og lærer noe nytt. Det er det som gir meg energi. Det handler i såfall ikke om at jeg syns andre legger lista for lavt, selv om det hadde vært for lavt for meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:27   #128
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Det var en tråd om det for ikke så lenge siden her. Mange mente at det ikke var bra nok. At man burde kreve mer for sin egen del i ferien. At det å si "har barna det bra har jeg det bra" ikke var tilstrekkelig, sort of. Husker ikke tråden, men husker jeg tenkte at vi nok en gang la lista for lavt.

Jeg tror du husker litt feil. Flere (meg selv inklusert) har sagt at ferien er for alle, og at det er viktig at samtlige familiemedlemmer trives.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:30   #129
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror du husker litt feil. Flere (meg selv inklusert) har sagt at ferien er for alle, og at det er viktig at samtlige familiemedlemmer trives.

Jo, men det handler litt om det også. For utgangspunktet var utsagnet "bare ungene har det bra, så har jeg det bra." At noen reagerte på det. Men så kan man jo vri på det og si at det ikke er noen motsetninger der egentlig, så lenge man ikke legger opp til aktiviteter der barna ikke har det bra. Eller vri enda mer på det og si at så lenge man velger (blant så uttallige tilbud) å dra på ting som man selv synes er ok også, så er det jo egentlig ikke en problemstilling. Det blir vel først når kompromiss blir aktuelt det kan bli et problem.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:32   #130
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Jeg vet at ungene hadde storkost seg på en Sydenferie, men vi har altså valgt noe veldig annerledes i år (og kommer til å fortsette med det) for at alle skal trives og ha det gøy. Så når det gjelder ferie, er jeg definitivt ikke en av de som har det bra bare ungene har det bra.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:32   #131
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Barna mine hadde elsket bamseklubb, og det hadde nok jeg også.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 15:36   #132
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Jeg legger opp til at vi skal ha det bra, som familie. Jeg syns det er så utrolig gøy å reise som familie, med fare for å høres veldig kvalmende ut, jeg ser virkelig verden med nye øyne.

Og alle må nok ofre litt, for at familien skal få best utbytte av det hele. F. eks. måtte jeg være med på Hamleys og Legoland i sommer, mens Glitterbarnet måtte være med oss på litt kjedelig restaurant og tur gjennom blomstermarkedet.

Alt i alt føler jeg at vi får maks utbytte av feriene våre, for min del syns jeg det er synd å bruke opp kvalitetstid sammen på bamseklubb og generiske anlegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:01   #133
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

"Måtte" være med på Legoland? Her er det jeg som er mest gira på tivoli og sånt.

Derfor blir det jo latterlig enkelt for oss å legge opp til barnevennlige ferier, for jeg er like barnslig selv. Badeland og tivoli er fantastisk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 16:53   #134
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg legger opp til at vi skal ha det bra, som familie. Jeg syns det er så utrolig gøy å reise som familie, med fare for å høres veldig kvalmende ut, jeg ser virkelig verden med nye øyne.

Og alle må nok ofre litt, for at familien skal få best utbytte av det hele. F. eks. måtte jeg være med på Hamleys og Legoland i sommer, mens Glitterbarnet måtte være med oss på litt kjedelig restaurant og tur gjennom blomstermarkedet.

Alt i alt føler jeg at vi får maks utbytte av feriene våre, for min del syns jeg det er synd å bruke opp kvalitetstid sammen på bamseklubb og generiske anlegg.

Det fine med sånne barneopplegg er at da kan de voksne og de minste barna ta det helt piano i babybassenget eller på stranda mens de store får sosialisert seg med jevnaldrende og løpt av seg. Så er alle klar for noe felles etterpå. Det er som regel ikke slik at det er bamseklubb hele dagen, vi snakker om 2-3 timer på formiddagen.

Jeg er helt enig i at det er fint å oppleve nye steder sammen og fnne på ting sammen. Men med barn i ulik alder og med ulike behov er det av og til godt å sette bort litt aktivisering av de største, det er ikke alt de kunne tenke seg som er så gjennomførbart med lillebror på slep.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:03   #135
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

.

Jeg er helt enig i at det er fint å oppleve nye steder sammen og fnne på ting sammen. Men med barn i ulik alder og med ulike behov er det av og til godt å sette bort litt aktivisering av de største, det er ikke alt de kunne tenke seg som er så gjennomførbart med lillebror på slep.


Dessuten blir tålmodigheten til både store og små større av å ikke tråkke oppå hverandre hele tiden. Jeg syntes det var langt enklere å finne på morsomme utflukter da vi bare hadde ett barn. (Uten at det er noe stort problem, vi deler oss gjerne. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:12   #136
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, neste gang bør han holde seg hjemme, hvis han ikke kan lære seg vesentlige fakta om landet han skal til.

Jeg foreslår at du utvikler læringsmål for ferierende nabounger og hører dem når de kommer hjem. Minste minimum er:

Spania: Gjøre rede for riksvåpen og flagg, kunne minst 3 tilgrensende land og navn på største fjellkjede og elv. Gjøre rede for hvilke øyer som tilhører Balearene og den etymologiske opprinnelsen av navnet Kanariøyene. Navnet på nasjonale/regionale matretter, populære danser og de mest populære turistmålene. Pluss for en grei forklaring av Maurerperioden, forholdet til Portugal og Francoperioden.

Tyrkia: Gjøre rede for riksvåpen og flagg, kunne minst 3 tilgrensende land og navn på største fjellkjede og elv. Gjøre rede for kurdernes historie og relasjon til majoriteten, Islam for under og etter Atatürk og de geologiske fenomenene i Kappadokia. Navnet på nasjonale/regionale matretter, populære danser og de mest populære turistmålene.

osv.

Synes dette er litt morsomt. For en stund siden hadde vi en diskusjon om det var ok å ta ungene ut av skolen for å dra på ferie. Da var det MANGE som mente at ungene lærte SÅ MYE MER på ferie enn på skolen av geografi, historie, kultur, osv. Må le bittelittegranne når jeg leser denne tråden nå - tror kanskje ikke ungene får med seg så veldig mye på ferie...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:13   #137
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Synes dette er litt morsomt. For en stund siden hadde vi en diskusjon om det var ok å ta ungene ut av skolen for å dra på ferie. Da var det MANGE som mente at ungene lærte SÅ MYE MER på ferie enn på skolen av geografi, historie, kultur, osv. Må le bittelittegranne når jeg leser denne tråden nå - tror kanskje ikke ungene får med seg så veldig mye på ferie...

Ja, det er sant. Det er ofte veldig rart (og kjempemorsomt) å lese tråder på den måten.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:14   #138
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Synes dette er litt morsomt. For en stund siden hadde vi en diskusjon om det var ok å ta ungene ut av skolen for å dra på ferie. Da var det MANGE som mente at ungene lærte SÅ MYE MER på ferie enn på skolen av geografi, historie, kultur, osv. Må le bittelittegranne når jeg leser denne tråden nå - tror kanskje ikke ungene får med seg så veldig mye på ferie...

Jeg ler ikke av akkurat det, derimot ler jeg litt av alle de som mente at 2 uker på ei strand i syden gir barnet like mye som en hvilken som helst annen feire.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:15   #139
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ler ikke av akkurat det, derimot ler jeg litt av alle de som mente at 2 uker på ei strand i syden gir barnet like mye som en hvilken som helst annen feire.

Er det virkelig noen som orker å ligge på en strand i to uker?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 17:16   #140
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Jepp.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no