Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Geografisk ignorante foreldre?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 12:14   #101
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er helt sikkert sant. Men jeg er merkelig anlagt. Jeg får nemlig en klaustrofobisk og paranoid følelse når det er mye skandinaviske turister rundt meg. Jeg liker å være på ferie og kunne si hva jeg vil uten at noen skjønner det. Vi gikk innom Anfi del Mar i fjor, og jeg fikk angst. Nordmenn på alle kanter. Som skjønte hva vi snakket om (noe av gleden ved å være på ferie er å kunne diskutere absolutt alt helt uhemmet med mannen min..). Jeg kan ikke hjelpe for det, men jeg hater det. Jeg har egentlig ingen annen god forklaring heller. Vi har bodd på ferieanlegg med mye greske turister, og det føles helt ok. Jeg er rar.

Jeg synes ikke du er rar.

Jeg liker å feriere på Gran Canaria og bryr meg ikke om dette - men er glad vi bor privat og ikke midt i et travelt charterindustriområde. Hvis du liker å være 'ensom nordmann' på tur - ja da velger man ikke Anfi del Mar - men man er da ikke rar av den grunn. Folk er så forskjellige.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:14   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mine unger sliter fremdeles med å skjønne at Bergen er i Norge, og ikke i utlandet. Men det har kanskje sin helt naturlige forklaring.

Men altså. Hvis de har møtt en bergenser, kan det jo godt være det er derfra de har det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:15   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man kan for all del lage fantastiske ferier for barn uten bamseklubb. Litt mer arbeid hvis man har med seg flere barn og i ulike aldre, men det er fullt mulig. Men det kan være god ferie uten å lære så mye også.

Det kommer jo helt an på hva man ser på som "arbeid". Jeg er vant til store hippieferier med mange familier, barn i alle aldre, og jeg fikk aldri intrykk av at foreldrene våre syns det var "arbeid" å gjøre ting med oss. Jeg har nevnt det tidligere også, jeg personlig er ikke så begeistret for trenden med ferier som tilbyr at familier skal gjøre aktiviteter ved siden av hverandre, ikke sammen.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Enig, og selv om vi snakker mye om det vi ser og opplever på tur så har jeg ingen forventning om at andre skal gjøre det på samme måte. Jeg synes det er så middelklasse eller PK, eller hva det nå heter å være "sjokkert" og forvente at hele samfunnet vil ligge på den gjennomsnittslinjen vi streber etter å enten heve oss over eller i hvertfall ikke ligge under.
Det kommer aldri til å bli slik, noen unger kommer ikke engang til å få seg en tur ut fra sin egen gate i ferien. Slike senarioer er et langt større problem enn at nabogutten som har fått seg en ferie ikke har fått vite/ alternativt ikke husker hvor han har vært. Flott at man snakker om dette på skolen og lærer å fortelle, det finnes drøssevis av barn som gruer seg til denne samtalen i klasserommet hvert år, ikke fordi de ikke husker, men fordi de ikke har vært noe sted.

Ikke sant.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:19   #104
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Snuppa skjønner ikke helt at Praha ikke er syden. Men er opphengt i at flytiden bare er to timer, og siden vi skal snakke engelsk så er det jo sånn som i syden.

Naboen har fått seg samboer og hun lurer også veldig på hvilket språk han snakker, det er ikke engelsk, men heller ikke norsk.
Han er trønder.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:20   #105
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men altså. Hvis de har møtt en bergenser, kan det jo godt være det er derfra de har det.

Sånn som besteforeldrene, feks.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:29   #106
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker å være på ferie og kunne si hva jeg vil uten at noen skjønner det. Vi gikk innom Anfi del Mar i fjor, og jeg fikk angst. Nordmenn på alle kanter. Som skjønte hva vi snakket om (noe av gleden ved å være på ferie er å kunne diskutere absolutt alt helt uhemmet med mannen min..). .

Da vi var i Riga for to uker siden var det en gjeng med unge menn som tydeligvis trodde at de hadde kommet seg unna steder hvor folk kunne gjenkjenne dem og forstå hva de sa. De gikk og delte høylydt hvor lenge de klarte å holde et samleie gående og hvilke damer de hadde holdt ut lengst med.

Ser ikke for meg at det er tema hos Hyacinth på gata altså.

Ellers forstår jeg godt hva du mener. Jeg synes det er skikkelig nedtur å være i en skandinavisk ghetto i utlandet. Når vi skal reise på ferie så vil jeg høre andre språk rundt meg og jeg er ikke opptatt av å få meny på norsk.

Jeg har ingen problemer med at folk velger charter med bamseklubb osv. Folk har ulike behov når de reiser på ferie og om noen synes det er avkobling å slikke sol og å være på et resort en uke så ser jeg ikke på det som mindreverdig i forhold til å slappe av på ei hytte på høyfjellet, noe som står for meg som enda mer kjedelig og uinteressant som ukesferie som det å være på et resort.

Behovene er ulike og det er helt greit. Jeg er reisenerd på mange måter og kjeder meg fort med bading, sandleking og sol... og norsk høyfjell og vidder og en liten tømmerhytte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:32   #107
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da vi var i Riga for to uker siden var det en gjeng med unge menn som tydeligvis trodde at de hadde kommet seg unna steder hvor folk kunne gjenkjenne dem og forstå hva de sa. De gikk og delte høylydt hvor lenge de klarte å holde et samleie gående og hvilke damer de hadde holdt ut lengst med.

UngeMennTM trenger ikke å være i utlandet for å snakke høylydt om denslags.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:34   #108
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

UngeMennTM trenger ikke å være i utlandet for å snakke høylydt om denslags.

Ikke om temaet nei, men å høylydt navngi damene med for og etternavn tror jeg kanskje ikke akkurat denne gruppen hadde gjort på gata i Stavanger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:47   #109
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Nettopp, her er du inne på mye bra!! Dattera på fem hadde sikkert nøyd seg med navnet på landet, språket og hvor det befant seg på globusen hennes. Storebror hadde nok lurt på litt mer. Ungene og jeg tar fram Barneatlaset når vi skal ut og reise og spørsmålene deres kommer ofte av seg selv. En reise eller et land blir ofte så spennende som man gjør det til selv.

Du...eh..jeg tullet! jeg synes IKKE man skal sette opp læringsmål for naboungene og høre dem i geografi og historie når de kommer hjem...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mine unger sliter fremdeles med å skjønne at Bergen er i Norge, og ikke i utlandet. Men det har kanskje sin helt naturlige forklaring.

Bergen er ikke i Norge.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:48   #110
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er veldig middelklasse å late som man har vært i Spania, Kroatia eller Tyrkia, når man har vært i Syden, er det ikke?

Du tror ikke det går an å dra til Spania, Kroatia eller Tyrkia uten å dra til Syden da?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:53   #111
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bergen er ikke i Norge.

My point exactly.

Vi pleier forresten å snakke engelsk sammen i utlandet, gubben og jeg. Da hører man nemlig ekstra mange morsomme samtaler mellom nordmenn.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:55   #112
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Anfi del Mar er fantastisk! Til sitt bruk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:59   #113
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Jeg slet veldig med begrepet "Syden" da jeg kom til Norge. Var det så mye varmere i Sør-Norge?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:09   #114
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du...eh..jeg tullet! jeg synes IKKE man skal sette opp læringsmål for naboungene og høre dem i geografi og historie når de kommer hjem...

Helt uvesentlig om det var ment som ironi fra din side, om du vil kalle det læringsmål eller om det er naboens, dine eller mine unger. En del av de punktene du nevner er ypperlige å snakke med barna om når ferieturer skal planlegges.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:23   #115
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Mim, setter du opp liste over fossiler som skal pugges og finnes i sommer? Litt krigshistorie får vi sikkert også med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:44   #116
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Selvsagt. Vi bør også bruke dagene i Bergen i forkant på å studere skipsmotorer, så vi kan ha et godt utgangspunkt for å undersøke motoren på Bergensfjord eller hvilken ferge vi nå skal ta.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:46   #117
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvis man har vært på et all inclusive-sted, så vil jeg nesten påstå at man kun har vært i det udefinerbare landet "syden". Det er ikke mye lokal kultur, språk eller geografi å spore der altså.

Jeg Syden

Jeg liker andre ferier også, men akkurat nå, med barn i den alderen som våre er, så er det denne type ferie som gjelder for oss.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli

Sist redigert av sindrome : 21-04-10 kl 13:51.
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:47   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Selvsagt. Vi bør også bruke dagene i Bergen i forkant på å studere skipsmotorer, så vi kan ha et godt utgangspunkt for å undersøke motoren på Bergensfjord eller hvilken ferge vi nå skal ta.

Spøk til side, Glitterbarnet hadde nok elsket det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:59   #119
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat som det å velge vekk bamseklubb ikke betyr at man ikke tar hensyn til barna. Jeg tror ærlig talt ikke ferieopplevelsene til Glitterbarnet hadde blitt så innmari mye bedre med en bamseklubb. Anderledes, men ikke nødvendigvis bedre.

Vi pleier ikke å dra på steder med Bamseklubb vi heller. Men vi har vært på steder med sånne greier. Det betyt ikke at vi ikke gjør andre ting enn å være på hotellet. Gutta våre vil være sammen med oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:27   #120
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Enig, og selv om vi snakker mye om det vi ser og opplever på tur så har jeg ingen forventning om at andre skal gjøre det på samme måte. Jeg synes det er så middelklasse eller PK, eller hva det nå heter å være "sjokkert" og forvente at hele samfunnet vil ligge på den gjennomsnittslinjen vi streber etter å enten heve oss over eller i hvertfall ikke ligge under.
Det kommer aldri til å bli slik, noen unger kommer ikke engang til å få seg en tur ut fra sin egen gate i ferien. Slike senarioer er et langt større problem enn at nabogutten som har fått seg en ferie ikke har fått vite/ alternativt ikke husker hvor han har vært. Flott at man snakker om dette på skolen og lærer å fortelle, det finnes drøssevis av barn som gruer seg til denne samtalen i klasserommet hvert år, ikke fordi de ikke husker, men fordi de ikke har vært noe sted.

Nemlig!

Det fascinerer meg at det finnes folk der ute som bryr seg og mener noe om at barn omtalter stedet de har vært på ferie som "syden".

Det du peker på synes jeg er mye viktigere. Om Per beskriver ferien med spesifiserte stedsnavn og riktig uttale, og Ola sier "syden" når noen spør hvor de har vært er veldig lite å henge seg opp i. Da får man heller se litt på hvordan Lise har det, der foreldrene kanskje ikke hadde råd til buss og inngangsbilletter til nærmeste offentlige bad en eneste gang den sommeren.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no