Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-15, 10:58   #81
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ja, selvfølgelig var det en tråd på dette allerede!

Vi har også fått brev fra DnK, selv om min sønn er katolikk. Han har sagt han ikke vil konfirmere seg katolsk, men det er nok mest fordi han ikke har noen venner der. Så her må vi vurdere flere alternativer. Søkte litt på nett og fant info om Akademisk konfirmasjon, og det hørtes jo smart ut. Gratis er det også. Men det finnes selvsagt kun i Oslo.

Får vel ta en nøyere prat med guttungen, og finne ut av hva han ønsker. Noe av poenget er jo at han skal bli litt klokere og bevisst rundt det å bli voksen. Det trenger han jo uansett hva han velger.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 19:01   #82
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Underet har skjedd! Han har faktisk bestemt seg for borgerlig konfirmasjon, uten noen påvirkning fra oss voksne i den ene eller andre retning. Vi satser på å ha selskapet hjemme (nytt hus med stooor stue gjør det mulig), eller så kan jeg evt. låne et rom på jobb. Vil helst ha det hjemme. Nå er det bare å vente til 4. mai.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 20:20   #83
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Spurte noen kolleger på jobb om deres konfirmasjonserfaringer, og en dansk kollega sa det er vanlig i Danmark med "non-firmasjon", altså en voksenfest uten noen forberedelser eller seremoni verken i kirke eller borgerlig.

Må innrømme at jeg synes HEF tar rimelig mye for opplegget sitt, dersom man ikke er medlem og skal være med på alt kommer det på nesten 5000 kr her i fylket. Tviler ikke på at de har et greit opplegg, og at det å være sammen med andre på leir eller liknende er ok for ungdommen. Har allikevel fått inntrykk av at de ulike kirkene/organisasjonene konkurrerer litt på hvem som har de kuleste leirene/turene. I mitt hode skurrer det litt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 21:58   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.


Må innrømme at jeg synes HEF tar rimelig mye for opplegget sitt, dersom man ikke er medlem og skal være med på alt kommer det på nesten 5000 kr her i fylket. Tviler ikke på at de har et greit opplegg, og at det å være sammen med andre på leir eller liknende er ok for ungdommen. Har allikevel fått inntrykk av at de ulike kirkene/organisasjonene konkurrerer litt på hvem som har de kuleste leirene/turene. I mitt hode skurrer det litt.

Det var fryktelig dyrt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 22:05   #85
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg venter og venter på mer info på nettsidene til HEF. Fortsatt står det bare en boks der med info om at påmelding starter 4. mai. Vi må jo vite hvilke kurs de tilbyr før vi kan melde på!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 22:14   #86
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi fikk informasjon fra HEF i posten i dag, fra kirken fikk vi for noen uker siden. Nå er det bare avgjørelsen som gjenstår.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 22:26   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg venter og venter på mer info på nettsidene til HEF. Fortsatt står det bare en boks der med info om at påmelding starter 4. mai. Vi må jo vite hvilke kurs de tilbyr før vi kan melde på!

Samme her. Dårlige greier.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 08:24   #88
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg sendte mail og fikk vite at filosofirettet kurs skal holdes i Oslo sentrum, for konfirmanter i Oslo og Akershus. Seremoni i Oslo Rådhus. Sist (i 2012)var det ikke spesielt stor rift om plasser, men mulig det er mer populært nå?

Jeg har også reagert på at det ikke er informasjon om kursene før påmeldingen åpner.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 10:53   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har snakket med HEF i dag (vi trenger ganske omfattende tilrettelegging for vår konfirmant) og fikk all den informasjonen jeg begjærte. Det koster endel, men nå har vi hatt største gjennom opplegget en gang tidligere og vet at det er verdt det. Nå skal jeg bare melde han på 4. mai, så håper vi at han klarer å gjennomføre mest mulig av opplegget.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 14:19   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har snakket med HEF i dag (vi trenger ganske omfattende tilrettelegging for vår konfirmant) og fikk all den informasjonen jeg begjærte. Det koster endel, men nå har vi hatt største gjennom opplegget en gang tidligere og vet at det er verdt det. Nå skal jeg bare melde han på 4. mai, så håper vi at han klarer å gjennomføre mest mulig av opplegget.

Så bra at du ble møtt positivt! Vår tenåring trenger også tilrettelegging, muligens. Aktiviteter som overnatting utgår med høye kneløft, og camp refugee er fullstendig uaktuelt. Fikk du noe informasjon om de ulike kursene? Jeg slulle gjerne visst litt om forskjellen på dem. Hvem kontakter man, forresten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:30   #91
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Nå er vi påmeldt! Frøkenen fikk plass på filosofirettet kurs som hun ønsket seg, vi fikk lørdagsseremonien vi ville ha. Blir spennende!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:34   #92
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi er også påmeldt, til tross for en del bugs i systemet til HEF. Fikk bl.a. opp at kursene skulle gå lørdager kl 18. Snakket med en på kontoret i Oslo som mente at det nok er feil, så jeg tok sjansen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:50   #93
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Påmeldt vi og. Ikke noe spennende kurs og velge i, men vi fikk klokkeslettet som passer oss best.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 15:53   #94
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ingen info om kursinnhold hos oss, så jeg regner med at alle er like.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 17:05   #95
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kun valg av dag, kl.slett og kurssted hos oss så da regner jeg med at alt er likt. Valgte sermonidag ved påmelding, men er ikke garantert plass for det. Sto at vi skulle få vite om vi fikk ønsket dag/tid i god tid i forveien, hva nå det vil si. Vi har ingen familie her så det hadde vært veldig greit å få tilbakemelding snart.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 17:25   #96
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Konfirmanten er påmeldt, og ikke minst har jeg fått tak i lokale til festen. Seremonien er så seint som 15.30, det er litt dumt, men det er jo ikke noe å gjøre med.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 17:32   #97
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Det var kjempeseint, Acsa! Her er siste seremoni 14.30; jeg landet på at hvis vi ikke fikk 12.30 tok vi den, men er glad jeg slapp.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 17:51   #98
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så bra at du ble møtt positivt! Vår tenåring trenger også tilrettelegging, muligens. Aktiviteter som overnatting utgår med høye kneløft, og camp refugee er fullstendig uaktuelt. Fikk du noe informasjon om de ulike kursene? Jeg slulle gjerne visst litt om forskjellen på dem. Hvem kontakter man, forresten?

Her finnes det ikke ulike kurs, alle følger samme mal. Jeg kontaktet representaten for HEF i fylket, hun ringte meg opp etter at jeg sendte mail. Ved påmelding finnes det et merknad-felt som man beskriver tilretteleggingsbehovet.

Vi er påmeldt og har ønsket oss kl 12 som seremoni-tidspunkt, med kl 10 som reserve. Jeg håper vi får førstevalget pga tilreisende familiemedlemmer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 17:58   #99
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg fikk bekreftelse nesten umiddelbart om at vi hadde fått plass på kurset som jeg satte som førstepri.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-15, 18:23   #100
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg også, men det står litt lenger ned at det er forbehold om endringer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no