Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 13:08   #241
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her blir det turkis som hovedfarge, etter ønske fra Frøkna. Herremannen bryr seg ikke. Servietter er innkjøpt - hvite med turkise prikker. Enkle og greie, sånn som de to hovedpersonene. Blomstermønster eller andre mer heftige mønster var ikke aktuelt for Frøkna.

Jeg er elendig på pynting, så jeg vet ikke hva vi skal gjøre ellers.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 14:46   #242
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Konfirmanten har valgt som farger hvitt, sølv og rosatoner. Hvit duk med sølvfarget remse. Blomsteroppsats i rosa/hvitt mm som vi lager selv i en "arvet" lav sølvskål m stett som skal settes foran konfirmanten. Ellers bortover bordet små vaser i sølv med blomster som vi tar opp "en" farge fra oppsatsen. Noen hvite sommerfugler dandert langs remsen. Dekketallerkener i krystall, store servietter i sølvfarget og mindre i rosa. Ellers hvite lys.
Skal prøve å ikke ta av da det enkleste er ofte det fineste.

Vi har endelig bestemt oss for å bestille spansk varme/kalde tapas, og et par ekstra varmretter.

Datoen vi har satt for å svare på innbydelsen er 25 mars. Noen har ikke svart ennå. Blir spennende å se hvor mange som kommer.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-16, 08:42   #243
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Ser at det har skjedd litt siden sist jeg skrev her i tråden. Jenten ombestemte seg etter første møte i kirken og valgte istedet humanistisk konf. Nå er hun godt igang og seremonien er 24.04. Alle i selskapet har fått plass på seremonien. 20 gjester, så litt greit at alle blir med. Innbydelsene laget vi og temafargen blir rosa. Bundanen er klar for henting og den skal vi hente over påske. Bringeduken har hun/jeg perlet og er nå levert til en god venninne av meg som skal sy den. Belte er det verre med.. Der perler vi får harde livet og jeg har sagt vi ikke reiser hjem fra påskeferien før det er ferdig

Lokalet er hjemme hos oss, samme prosedyre som ifjor. Maten er ikke bestilt, men jeg satser på det ordner seg. En variant av koldtbord tenker jeg.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-16, 09:24   #244
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har landet på hvor vi skal bestille mat fra (tapas), tror mannen faktisk også bestilte, jeg har delegert den biten til ham. Kakene må delegeres, konfirmanten ønsker seg Soaked chocolate cake og gulrotkake fra R.O.O.M, de lager jeg selv. Ellers bestiller vi kransekake, og får et par tanter og farmor til å bake. Ostekake, pavlova, vanlig bløtkake og nøttekake er på listen.

Vi har tatt endelige mål til bunaden, får sydd stakk og liv/vest hos bunadssyer her vi bor, mens forkle er kjøpt hos privat syer der jeg (og bunaden!) er fra, skjorte holder min mor på med å montere (kantene brodert og kjøpt av en privat syer), bringeduk har min mor perlet, og konfirmanten arver mitt perlebelte og hodebånd, hun skal ha samme bunad som meg. I dag er det akkurat to måneder til den store dagen! Jeg må sprette av alt sølv fra de tingene som skal arves, pluss mitt eget, det skal renses. Inkludert sølvbeltet mitt, bunadstilvirkeren "vår" gjør dette også. Bunadssko blir bursdaggave fra oss, resten av sølvet er nå bestilt, og hun ønsker seg penger til dette fra resten av nær familie. Begynner å få litt kontroll her, heldigvis.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-16, 15:31   #245
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I dag hentet vi bunadene (konfirmantens og min), siste oppkjøring i kirken er i gang (vår kirkekrets har hatt et tettere program enn de andre rundt oss, så det blir godt), alt er i rute.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-16, 16:09   #246
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Konfirmanten har fortsatt ingen mening om pynt, utenom at han ikke vil ha lilla. (Som jeg har sagt at jeg vil pynte i dersom han ikke kommer med noen forslag.) April er vårmåned så jeg lurer litt på å ha grønt som tema.

Maten er bestilt. Konfirmasjonskaken er ikke bestilt ennå, men det haster ikke. De andre kakene er det snille hjelpere som har sagt seg villig til å bake for oss. Nå mangler det bare å finne et par stk som kan hjelpe oss med servering mm.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:38   #247
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Tips til dekorativ bordpynt: mange blomster i små vaser utover hele bordet, lysestaker og godteskåler med godt i matchende farger. Vårt bord så slik ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (497,8 KB, 92 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 21:49   #248
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

To ting unnagjort:

- Avverget katastrofe. I lunsjpausen fredag lurte en kollega på om ikke i skulle ha konfirmasjon 7. mai. Hun hadde nemlig spurt om å låne lokalet vi skal ha dagen etter, og fått beskjed om at det var null problem, for det var ledig hele helga! Hadde selvsagt skjedd noe feil i overgangen fra papirregister til dataregistrering av utlån, men jeg fikk ordnet opp i det og alt er i orden. Litt stressa ei stund der, ja. :svett:
- Bedt samboeren til broren min om å bake suksessterte. Så da er ei kake i boks.

Det går ikke fort med meg, nei.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:21   #249
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Tips til dekorativ bordpynt: mange blomster i små vaser utover hele bordet, lysestaker og godteskåler med godt i matchende farger. Vårt bord så slik ut:

Matchende godis var en god ide som bordpynt!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 09:25   #250
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har ikke konfirmant, men må bare dele dette godteritipset: m&m

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-03-16, 10:12   #251
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har ikke konfirmant, men må bare dele dette godteritipset: m&m

Konfirmanten her har kjøpt sånne i new York i vinterferien. Skal ha de i små glass som vi kjøpte på søstrene grene, så graveres navnet til gjestene inn på glasset

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 15:05   #252
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Matchende godis var en god ide som bordpynt!

Var ihvertfall populært blant barna;-)

Og konfirmanten er en skikkelig godtegris, så temaet passet henne utmerket.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 23:01   #253
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hva har konfirmanter på seg når de ikke har bunad? Frøkna aner ikke hva hun vil ha. Jeg aner ikke hvor vi skal se.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-16, 23:09   #254
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Hva har konfirmanter på seg når de ikke har bunad? Frøkna aner ikke hva hun vil ha. Jeg aner ikke hvor vi skal se.

En finere kjole?

Jeg konfirmerte meg for leeeeenge siden, ville ikke ha bunad og gikk i bluse og skjørt. Det var det flere enn meg som gjorde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 11:29   #255
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

En finere kjole?

Jeg konfirmerte meg for leeeeenge siden, ville ikke ha bunad og gikk i bluse og skjørt. Det var det flere enn meg som gjorde.

Vi får lite litt. Da jeg ble konfirmert gikk i i hvitt. Jeg har ingen tro på at det gjelder lenger. Hun er opptatt av utseende, men ikke så pyntet. Vi får starte i de vanlige kjedebutikkene. Noe ballkjoleaktig kommer nok ikke på tale.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-16, 18:33   #256
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi får lite litt. Da jeg ble konfirmert gikk i i hvitt. Jeg har ingen tro på at det gjelder lenger. Hun er opptatt av utseende, men ikke så pyntet. Vi får starte i de vanlige kjedebutikkene. Noe ballkjoleaktig kommer nok ikke på tale.

Jeg hadde fersken bluse, fersken skjørt, hvite sko og hvit dressjakke med store skulderputer.

Vil tippe B-Young kan ha noe, kanskje eller Fransa.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 07:37   #257
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hva skal dere mødre ha på dere?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 09:04   #258
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Bunad.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 19:03   #259
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg sniker litt i 2017-tråden, og der var det ei som tenkte på å lage en Kahoot om konfirmanten. Det var sannelig en god idé! Jeg har allerede planer om en bildepresentasjon, men hvis jeg finner på smarte spørsmål kan Kahoot også være aktuelt. Kan kjøre den ene under middagen og den andre under kaffen, kanskje (vi får flere gjester til kaffen).

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 19:33   #260
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Kahoot var lurt, kanskje vi kan lage en dele-spørsmål-tråd.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no