Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spiselige gaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-23, 21:04   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiselige gaver

Hvilke spiselige gaver ville du blitt glad for til jul?

Jeg trenger inspirasjon!

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 21:10   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Jeg blir ikke glad for det, men jeg gir bort litt. I år er det fikensyltetøy, plommegløgg, diverse oster og spekemat fra lokale produsenter. Eplejuice fra en gård i fylket har jeg også kjøpt. Mottakerne er glade i lokalprodusert mat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 22:00   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiselige gaver

Brente mandler.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-23, 23:08   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spiselige gaver

Ting som varer en stund/har god dato/kan fryses. Som feks sjokolade, spekemat, hjemmebakt brød osv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 04:37   #5
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiselige gaver

Olivenolje, maldonsalt, chiliolje, sesamolje, Bülow lakris, (kopien fra Rema 1000 er også velkommen) spekemat, kaffe, te, Mon Cheri, salte mandler, vellagret parmesan.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 07:21   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselige gaver

Spekemat, oljer, krydder, gode oster, god kaffe. I grunnen alt spiselig som ikke inneholder sukker

Iom at jeg ikke spiser sukker hadde alt søtt blitt regifted her.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 11:25   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiselige gaver

Ville kanskje tenkt at du mente spiselige gaver som du lager selv?
Jeg lagde pepperkakedeig i går og har tenkt å lage store pepperkakehjerter som jeg trer en sløyfe igjennom og pynter så pent jeg kan med litt border av hvit glasur
Har tenkt å gi til kollegene mine.

I fjor lagde jeg sjokoladekonfekt. Har silikonformer så det var kjempeenkelt. Smeltet sjokolade, lot det stivne, sprøytet litt salt karamellsaus oppi og sjokolade på toppen. Lot det stivne. Ferdig. Putte på glass eller i cellofanpose.

Ellers, lakriskuler eller gaveeske fra Jacobs eller det presseriet i Askim.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:29   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Det burde helst være ting som holder seg godt, det passer ikke alltid å skulle ha f.eks. en ostekveld i løpet av jula. Sjokolade og andre søtsaker er såklart alltid fint. Jeg blir ellers glad for ting som spesielle eddiker eller oljer, og marmelader eller chutneys.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:34   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Hvis du tenker hjemmelaget så ville jeg blitt mest glad for godteri og syltetøy. Gjerne syltetøy som egner seg til ost.

Hvis du tenker kjøpt så er jeg vel også mest på sjokolade, og ikke de tunge trøflene fra Jacobs som veldig mange tydeligvis tror at lærere elsker. Mannen kommer hjem med minst to pakker fra hver avslutning. Vi regifter dem til min mor.

Veldig gjerne ting som holder seg litt. Som Skilpadda sier, så har man gjerne planer for mat og selskaper i julen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:41   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiselige gaver

Bruker å bestille syltede rødbeter og fikenmarmelade av hun som spør.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:47   #11
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiselige gaver

Tusen takk for mange gode tips!

Jeg skal kjøpe, ikke lage.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 12:56   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spiselige gaver

Aha, nå så jeg at du er ute etter kjøpegaver, men poster dette likevel i tilfelle noen andre er ute etter tips til hjemmelagde gaver.

Jeg fikk hjemmelaget rødkål til jul i fjor, kjempegodt til julemiddagen.

Hjemmelagde svisker på glass er også en fin gave, i alle fall hvis du vet de spiser ribbe/kjøtt i jula. (Svisker kokt i rødvin+ sukker, appelsinskiver, sitronskiver, kanelstenger, det er supergodt!)

Hjemmelaget fikenmarmelade med konjakk og valnøtter, har laaang holdbarhet.

Rocky road sjokolade, en venninne av meg liker den med minimarshmallows, peanøtter og smørbukk-karamell, så det får hun. Tenkte også å lage en mer voksen variant i år, med pistasjenøtter og kanskje noe tørket tranebær eller lignende.

Hjemmelaget Baileys på små flasker er også en super gave.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 13:11   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Lakriskuler ville jeg blitt glad for.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 14:08   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Jeg hadde blitt glad for alt! :enkel:

Søtsaker, matvarer, oljer, eddik, krydder, bakst, drikkevarer med og uten - bring it on!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 15:06   #15
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiselige gaver

Ville blitt glad for drikkelige gaver; kaffe, ekstra god gløgg, vin, øl, god eplemost som passer til julemat.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 15:06   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Alt fra Oliviers og olivenlunden, omtrent. Oliviers har en balsamikobalsam med madagaskarvanilje som er så god at jeg sliter med å finne ord.

God sjokolade, lakris, biscotti. Jeg får alltid spekepølse fra jobb - det kunne jeg gjerne sluppet, for det liker jeg ikke så godt....(har familie som liker det godt, da)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-23, 23:44   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiselige gaver

Saltsyltede beldisitroner og parmesankrem med trøffel fra Olivenlunden. Eventuelt også parmesan. Sammen med oppskrift på pizza med disse ingrediensene. Har fått det selv en gang og gjentatt suksessen selv til andre. Ble veldig glad selv og har fått god respons de gangene jeg har gitt det. Utrolig godt med helt nye smaker.

Er det behov så rop ut. Har oppskrift fra Olivenlunden.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-23, 11:01   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiselige gaver

Vi gir bort hjemmelagede hjortekarbonader, selvfisket røyket villaks, hjemmelaget chiliolje. Virker som det blir satt pris på. Vi blir også glade for gode matgaver av alle slag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 00:30   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiselige gaver

Jeg har nettopp smakt på min marinerte ost, herremann så god den ble.
Edamer i terninger lagt ned i olivenolje, litt hvitvinseddik, urter, chili, hjemmelagd sitronpepper og mandarinzest.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no