Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-17, 13:00   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Lager en spin-off etter Myrias innlegg. Her kan vi

utveksle tips og ideer til tøysenisser og alver.

I Juletråden 2017 skrev hun:

"Jeg kan virkelig anbefale tøysenisse. Ungene elsket det og snakker fremdeles/allerede om det han fant på og om han kommer igjen. Jeg kjøpte en liten dør på Ebay som jeg malte rød og så kjøpte jeg en liten julekrans til å henge på døren og en liten stige. Døren festet jeg med lærertyggis på en vegg rett over gulvlisten og satte stige opp slik at han kunne klatre opp til døren sin. Første dag hadde jeg laget et brev fra ham om at han hadde flyttet inn og skulle bo her til julenissen hentet ham på julaften. Han fant på mye gøy. En natt hadde han nasket pepperkaker fra boksen og det var smuler og pepperkakebiter fra boksen og helt bort til døren. En gang hadde han hengt opp ungenes truser og sokker med klyper rundt om kring i hele stua. Han hadde racerbilløp i stua med dukker og kosedyr som tilskuere, bamsepiknik under kjøkkenbordet. En gang hadde han tvunnet garn rundt omkring i hele huset og når barna fulgte garnet fant de gaver. En natt rotet han bort lua si og ba ungene om hjelp til å finne den og dagen etter fikk de sjokoladenisser som takk. Han skrev morsomme og søte beskjeder på speilene eller gjemte småsjokolader i skoene deres. Det var rett og slett veldig moro både for ungene og oss."

Ser på Ebay at man også kan få sett med alvepost, hvor alven rapporterer til nissen om man har vært naughty or nice, og hva som er observert. Vet ikke om vi gjør det.

Har bestilt dør, men naturligvis kan man lage selv. Det er jo bare en alvedør, tross alt. Det billigste jeg har sett er en dukkehusdør man kan bestille fra Kina. Jeg syns det var litt risky med tanke på tid, og har bestilt denne:

https://www.ebay.com/itm/132385524266

Sååeehhh.. Hva tror du din tøysenisse kommer til å finne på??

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no