Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Black Friday

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-18, 08:34   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Black Friday

Handler dere?
Jeg merker meg en større motvilje mot konseptet, og en mer nedlatende holdning til de handlende.Likevell handler vi mer og mer for hvert år.
Hva tenker dere?
Selv er jeg veldig bevisst, handler mye i dag, men strukturert og etter liste.
Jeg prøver å handle alle gaver året gjennom på senteret i nærheten og unngår stort sett ræl fra netthandling. Handler på nett når det ikke ert få tak i lokalt.
Nå har jeg bestilt hotellweekend til mannen og meg i mars for halv pris på Scandic. Skal ned på lekebutikken for å kjøpe 6 julegaver,der er det 3 for 2.
Så er det 30 % på de hvite joggeskoene fra Reebook jeg ønsker meg, så det blir julegave til meg selv fra de håpefulle.
Ho,ho,ho ha en fin fredag, black or white.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:37   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Ja litt, men bare ting jeg hadde kjøpt ellers også (som julegaver). Jeg handler bare på nett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:39   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Jeg handler dersom jeg ser at det er tilbud på ting jeg ellers ville ha kjøpt uansett. Men jeg styrter ikke ned på storsenteret for å lete etter tilbud,nei. Jeg ser at Norwegian har tilbud i dag. Det er noen reiser vi må ta uansett, så om vi kunne fått tilbud på dem, hadde jo det vært greit.

Men konseptet liker jeg ikke, og blir litt sur når instruktøren på Elixia sier "og god Black Friday i morgen, da, dere". Selv om jeg prøver å passe meg for å fordømme de som står i kø fra klokken fem for en billig tv. Kanskje dette er deres eneste mulighet til å få råd til tv-en. Hva vet jeg?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:40   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black friday

Nei. Jeg har sett på noen tilbud, men ikke handlet.
Så min garnbutikk på nett hadde 30-50%, så jeg tittet litt der, men når de har satt opp prisen på garnet jeg skulle ha fra kr 68,- til kr 94,-, for så å gi 30% rabatt kjenner jeg at jeg er ferdig med å handle der.
Joda, jeg sparer drøye 2,- pr nøste, men jeg mister lysten.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:42   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Jeg har ikke planer om å handle noe i dag. Har kjøpt noen julegaver i løpet av uka, men i dag har jeg bursdag så da gidder jeg ikke å fly rundt i butikker.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:47   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black friday

Eller! Jeg har bestilt leiebil til julen, den fikk jeg faktisk reell rabatt på.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:48   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black friday

Ingen bruk av penger i dag. Kjører grønn fredag og var lei av tilbudsspam tidlig i uka. Nå har jeg blokket/avregistrert meg fra alle som pusher tilbudene sine på meg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:49   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.375
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Vi kommer å handle noe som vi uansett skulle ha. F.eks. må Herremannen ha dress til skoleball og i dag er det 30 % rabatt der vi tenkte handle.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:49   #9
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Black friday

Jeg blir også sur av konseptet, og har som generelt prinsipp at jeg aldri handler på salg hvis jeg ikke uansett har planlagt over en viss tid å kjøpe tingen. Hvis TV-en hadde røket like før BF hadde jeg sikkert ventet og kjøpt ny da, men generelt lever jeg etter regelen om at man bare har spart penger hvis man hadde kjøpt tingen uansett.

Jeg kjøper såpass få julegaver at det ikke er verdt stresset for meg å kave meg ut på BF for å kjøpe dem. Hater folkemengder.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:55   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.149
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Nei, jeg følger ikke med på tilbud, og handler ikke noe mer enn ellers.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 08:55   #11
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.227
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Black friday

Jeg kjøper garn fra Hillesvåg på nett og Raumagarn på timestilbud hos min lokale garnpusher. 30 % rabatt på vanlig utsalgspris hos begge. Da kjøper jeg til planlagte strikkeprosjekter.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:00   #12
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Black friday

Har kjøpt to julegåver, som eg altså skulle ha uansett, men no fekk til ein litt rimelegare pris.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:00   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black friday

Jeg fikk kjøpt Pondusboken 149 kr rimeligere enn vanlig pris og er dermed fornøyd.
Ellers blir det litt småhandling, men bare julegaver, ingen stor handlegalskap her I huset. Prøver å støtte de små butikkene i sentrum.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:01   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Jeg skal ikke ha noe i dag, men kjøpte nettbrett til lillesøster på nettbutikk som hadde black week-tilbud på mandag. Det skulle vi jo ha uansett og nå fikk vi den til 40% rabatt så det var fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:02   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black friday

Jeg benyttet meg av scandic sitt tilbud, og bestilte et hotellrom jeg uansett skulle bestille.
I tillegg må jeg visst sjekke om det er noe tilbud på oppvaskmaskiner, siden min røyk i morges
Kommer sikkert til å tusle en tur rundt på det lokale senteret her nede. Det pleier ikke være noe særlig folk der. Alle er på outleten...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:05   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Jeg skulle gjerne vært så ordentlig og organisert at jeg klarte å finne det jeg likevel skulle ha på tilbud. Men det blir så mye at jeg går litt i stå. Jeg kommer til å gå en tur i noen butikker der jeg likevel skal kjøpe julegaver, og dersom det ser ut som en god pris på noe jeg skal ha, så regner jeg med å kjøpe det. Hvis ikke, så ikke.

Men garnsalg hørtes jo veldig spennende ut.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:11   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Det som irriterer meg mest er at i Norge kjører de Black Week, og ikke bare Black Friday.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:13   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Black friday

Kun dersom det er noe jeg uansett skulle hatt og jeg sjekker om prisen faktisk er lavere dersom jeg handler på nett. Men jeg kjenner at jeg er drittlei av smser og eposter denne uka. Greit nok med black-friday, men nå er det jo black-week og black friday mange dager. Og neste uke er det vel cyber-monday og cyberweek hele uka.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:20   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black friday

Jeg har ingen planer om å dra til byen i dag.

Kjøpte telefon på tilbud i går, men det er fordi jeg sitter med en gammel lånt telefon og har bevisst ventet for å se om den jeg skulle ha kom på tilbud denne uka.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 09:21   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.360
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Jeg liker ikke Black Friday som konsept av flere årsaker. Det fører til overforbruk og ikk eminst en ekstrem støy i offentligheten.

Samtidig ser jeg ike noe galt i å benytte seg av tilbud om det er noe man faktisk trenger. Jeg har tenkt meg nøye om, og kan ikke komme på noe, julegavene er ikke så planlagte ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no