Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Gi bort egenlagde gaver

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-18, 10:39   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi bort egenlagde gaver

Jeg har alltid vært glad i å strikke, og har de siste årene faktisk lært å sy også (sistnevnte takket være mye flinke forumdamer). Jeg strikker sokker, votter og luer, og kan sy kjoler og "kosedresser". Jeg strikker veldig pent, men når jeg syr er det fremdeles litt preg av bølgesøm.

I hvilken grad er det greit å gi bort ting man selv har produsert?
Også når det ikke akkurat er feilfritt?
Hvem er det i så fall innafor å gi egenproduserte gaver - er det noen forskjell på mottakerne?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 10:58   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

I min erfaring er deg gøyest å gi hjemmestrikkede gaver til folk som strikker selv og som derfor setter pris på det. Jeg har litt inntrykk av at ikke-strikkere oppfatter det som en litt "lettvint" gave og ikke ser at det ligger både en kostnad i penger (garn er ganske dyrt) og i tid bak det.

Jeg gir vekk litt strikket, men ikke spesielt mye. Jeg prioriterer å strikke til egen familie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:03   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg ga hjemmesydd i julegaver i fjor og fikk bare gode tilbakemeldinger. Blir noe i år også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:07   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg er fullstendig uten evne til å sy eller strikke noe som griset, og blir veldig glad når jeg får hjemmestrikket eller sydd. Jeg evner ikke å se ting ikke er perfekt heller,og jeg synes ikke det bør være et kriterie.

Det eneste jeg synes man bør ta hensyn til et mottakerens smak og mulighet for bruk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:08   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg er av de som ELSKER hjemmelagde gaver, og synes det er stor stas å ta på lue, votter eller skjerf fra noen jeg er glad i. Eller ta frem hjemmeheklede grytelapper, eller ha kunst på veggen fra noen jeg kjenner

Jeg er særdeles sentimental som person, og har fremme barnehageproduksjon og ting fra skoletid. Det er lenge siden jeg hadde fargekoordinert juletre (før barn)

Sånn til spørsmålet om HVEM det passer for, så vil jeg si alle - kanskje bortsett fra ungdom-ish, med store unntak og variasjoner. Mange av dem jeg kjenner hadde ELSKET en strikket genser i Mariusmønster, f.eks, mens Lillebror på 12 nok fortsatt helst er på "harde pakker" eller "kule hoodies"-kjøret

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:09   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg ELSKER hjemmelagde gaver!

Et år fikk jeg strikkede pulsvarmere, brente mandler og appelsinmarmelade i julegave fra en kollega. Vi pleier ikke gi hverandre julegaver, men jeg var midt i seperasjon, så hun ville gi meg en oppmerksomhet. Jeg ble så rørt og glad. Fineste julegaven det året.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:10   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

I tillegg har jeg en kollega som forsyner meg med hjemmestrikkede kluter. Og jeg virkelig elsker dem! Ingenting gleder meg mer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:13   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg er veldig glad i hjemmelagd, men tenker også litt som Blå, at det er ulikt hvor stor pris mottakeren setter på det arbeidet som er lagt ned i det. Nå er det nok også mange som ikke strikker som setter pris på håndarbeid, men det er noe med å vite hva som er lagt ned i det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:16   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Å, jeg blir kjempeglad for hjemmestrikkede gaver! I fjor fikk jeg flere strikkede luer, jeg bruker dem mye. Og jeg er glad i tovede votter. Men noen ganger har jeg fått gaver jeg har følt ikke var strikket med meg i tankene. I farger eller stil som overhodet ikke er meg. Det er jo ok gave, men det blir jo ikke brukt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:16   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg strikker selv, blir også glad for gaver. Fint med ting som kan brukes. Votter har jeg blitt kjempeglad for!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:18   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg hadde blitt kjempeglad for sånne gaver. Ungene også!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:19   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har litt inntrykk av at ikke-strikkere oppfatter det som en litt "lettvint" gave og ikke ser at det ligger både en kostnad i penger (garn er ganske dyrt) og i tid bak det.

Det er absolutt ikke mitt inntrykk, altså - nesten tvert imot. Jeg som verken kan strikke eller sy er veldig takknemlig for slike gaver og har stor respekt for både tidsbruk og materialkostnader.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:20   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Hvis jeg hadde vært en strikker eller syer hadde jeg nok vært mer forsiktig med å gi bort til andre strikkere eller sykere, fordi jeg hadde tenkt at de var kritiske og også kunne lage selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:20   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg er mye mindre kritisk til feil fra andre enn det jeg er når jeg selv strikker eller syr. Og jeg kan godt like hjemmelagde gaver, jeg har også kjøpt mye håndlaget fra andre til både meg selv og barna. Jeg ville nok satset på småplagg, baby/småbarnsklær eller hjemmetekstiler dersom man ikke er helt sikker på hvilken stil noen har.

Det som har vært utfordrende her noen ganger er at litt eldre slektninger gjerne vil strikke til ungene. Noe som jo er koselig, men endel av det vi har fått har vært hverken moderne eller klassisk i mønster og farger. Og da er det litt vanskelig å få dem til å bruke plaggene etter hvert som de har blitt mer bevisst på hva de ønsker å gå i.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:23   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er absolutt ikke mitt inntrykk, altså - nesten tvert imot. Jeg som verken kan strikke eller sy er veldig takknemlig for slike gaver og har stor respekt for både tidsbruk og materialkostnader.

Samme her! Hjemmelaget er helt topp. Jeg har en kusine og en venninne som strikker til ungene innimellom, det er gull!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 11:57   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Å hallo! Hjemmelaget er gull! Jeg strikker masse, det blir julegaver og bursdagsgaver til kreti og pleti (jeg har en svær slekt), og tilbakemeldingene er at det settes stor pris på. Jeg har aldri glemt den jula da jeg, sent på kvelden julaften, fikk en melding fra min 20 år gamle niese:
«BesteTanteEnhjørning! Du har berga hele jula for mæ! Æ satt her i kveld og så på at mamma fikk ullsokka i julegave, Søster1 fikk sokka, Søster2 fikk sokka, til og med Stefar fikk sokka! Bare ikke æ, også æ som ønska mæ varme, fine sokka til jul! Og så åpna æ gaven fra dæ! TAKK!»

Til søsknene mine (jeg har fem av dem) har jeg de siste årene laget juleoppsatser - pene fat eller kurver med julepynt, kanskje en minijulestjerne eller lignende, og små glass med hjemmelaget julesnop. De synes det er en flott gave å få, for når alt er spist opp og jula er over, kan fatene, kurvene og glassene brukes til andre ting, og julepynten spares til neste år.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 12:16   #17
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Jeg strikker ikke selv, men har litt sær smak så jeg ville nok foretrekker å få være med på å bestemme litt om jeg skulle fått noe hjemmelaget. :innrømmer: Hadde noen kunne strikke min ønskegenser/lue/sjal etc., hadde jeg blitt kjempeglad.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 12:17   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I min erfaring er deg gøyest å gi hjemmestrikkede gaver til folk som strikker selv og som derfor setter pris på det. Jeg har litt inntrykk av at ikke-strikkere oppfatter det som en litt "lettvint" gave og ikke ser at det ligger både en kostnad i penger (garn er ganske dyrt) og i tid bak det.

Jeg gir vekk litt strikket, men ikke spesielt mye. Jeg prioriterer å strikke til egen familie.

Stikk motsatt av min erfaring. Jeg ELSKER å få hjemmestrikkede gaver, nettopp fordi jeg ikke strikker selv. Det er de aller, aller beste gavene!

Gaven til min strikkende søster i fjor var "Den store Votteboka" og "Den store Sokkeboka", vedlagt en ønskeliste for 2018 fra hele familien, der vi alle kikket i boka og fant hvilke votter og sokker vi skulle ønske oss. Lista så omtrent sånn ut:

Ønskeliste for 2018
My: Votteboka s 37, Sokkeboka s 51
Mymannen: Votteboka s 20, Sokkeboka s 46
Storesøster: Votteboka s ... etc.
Tvilling1: etc
Tvilling2: etc

Så nå er jeg spent på om vi får noe av det til jul! Har fått diverse meldinger i løpet av året med spørsmål om skostørrelse på ungene etc, så noe har hun trolig produsert.

Særlig votter og sokker synes jeg er gull verdt, og da har jo ikke personlig smak så mye å si heller. Tradisjonelle mønstre er alltid fint, hvis man er usikker. Min søster strikket lue og skjerf til meg et år, som var helt nydelig, som jeg ble veldig glad for og bruker masse. Mamma har ofte gitt ungene strikkede gensere til jul, og det har de alltid blitt glade for. Også har jeg fått hjemmestrikkede kjøkkenkluter, og det er de beste klutene jeg har.

Hjemmelagede spiselige gaver er også supert. Jentungen fikk hjemmelaget coockie-mix (eller var det brownies? ) fra en klassevenninne, i et fint glass med selvlaget etikett med framgangsmåte. Ingrediensene var hatt oppi lagvis, slik at det ble et fint mønster av mel, sukker og kakao.

Yngstejenta fikk et selvlaget skrin i tre av bestefaren i bursdagsgave da hun nylig fylte 11, og ble overlykkelig! Hun hadde sett det en gang tidligere, og ønsket seg det veldig. Det er laget slik at man kan dra opp den ene siden, ved å dra ut en knott, og da åpner det seg et hemmelig rom. Skikkelig stilig! Og for to år siden fikk eldstejenta et skrin den ett år eldre fetteren hadde laget på sløyden, og hun ble helt satt ut. At han hadde brukt SÅ mye arbeid på noe, også ga han det vekk, til HENNE! Hjemmelagede gaver er som du skjønner stor stas her, hos alle mottakere.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-10-18 kl 12:30.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 12:27   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Tenk å få en gave som noen har laget selv. .hjerter: Det er de fineste tingene jeg eier. Jeg blir alltid veldig glad for hjemmelaget. Jeg tipper du er alt for kritisk til deg selv når du sier det du syr ikke er perfekt nok.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 12:28   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort egenlagde gaver

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I min erfaring er deg gøyest å gi hjemmestrikkede gaver til folk som strikker selv og som derfor setter pris på det. Jeg har litt inntrykk av at ikke-strikkere oppfatter det som en litt "lettvint" gave og ikke ser at det ligger både en kostnad i penger (garn er ganske dyrt) og i tid bak det.

Jeg gir vekk litt strikket, men ikke spesielt mye. Jeg prioriterer å strikke til egen familie.

Oi, så synd. Jeg har motsatt erfaring fra familien/slekta. De av oss som får hjemmestrikkede ting fra de som kan strikke er evig takknemlige.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no