Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavetips jenter 12 og 16 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 12:15   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gavetips jenter 12 og 16 år

Jeg tror bestandig at jeg gleder meg til å endelig få kjøpe noe jentegreier men hver gang ender jeg med å bli usikker på om det er bra nok, om det matcher alder osv og så ender jeg med å ikke fått kjøpt noenting og må ut igjen på leting.

Jeg skal kjøpe julegave til to jenter på 12 og 16 år. Den yngste er nok enklere og ikke så opptatt av merker og sånt foreløpig men hun eldste har dyre vesker, Pajarjakke og "det rette" i klærne.

Hva kjøper jeg, som blir satt litt pris på og som vil komme til nytte?

Leste i en annen tråd her at det var topp med parfyme fra Victoria Secret. Men hvilken?
Og er det stas med neglelakker? Vet at den yngste har i drøssevis men tenkte sett med flere små flasker. Neonfarger? Glitter? Er feks disse fargene noe de bruker?
Sminke, regner med at de har det som trengs men det går kanskje unna med maskara og kremer/bodylotion og sånt?

Fant noe på Blivakker.no. Er dette noe?





Parfyme fra Victoria Secret


Skjerf, må det bli noe merkeskjef eller er det godkjent med skjerf fra Glitter/CMYK osv?
Andre tips? Kan godt være noe konkret som er dyrere altså. Og må ikke være sminkesaker. Hva som helst av tips til jenter i tenårene tas godt imot. Maks 500,- totalt til hver.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:28   #2
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

For 12-åringer er det lipgloss, neglelakk og Victorias Secret bodymist (Den du har bilde av) som gjelder.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:33   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Søsteren min ga en genial gave til tvillingene, som kanskje kan falle i smak hos 16-åringen. Rett og slett en mascarra med penger rullet rundt. Da blir det både pakke og penger som alltid kommer godt med

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:33   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Min 12 åring ville elsket neglelakk, men ikke 14 åringen.

Dersom de trener så er det veldig mye fint treningstøy å få kjøpt. Lillesøster fikk fargerike tights fra Kari Traa til fødselsdagen og ble veldig begeistret. Jeg ville trodd at treningstøy var noe av det enkleste å kjøpe "riktig".

Parfyme står ubrukt hos oss, jeg vet ikke hvor mye sånt dill de har fått opp gjennom årene og aldri brukt.


Accessorize har mye fint i skjerf og hansker og det er jo forbruksvare.

Du har ikke mulighet til å sjekke med foreldrene og få en liten ønskeliste?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 12:43   #5
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Parfyme står ubrukt hos oss, jeg vet ikke hvor mye sånt dill de har fått opp gjennom årene og aldri brukt.

Jentegjengen her bruker ikke bodymist på kroppen, de sprayer det ut i rommet.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 13:07   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Har en på nesten 11. Hun elsker å få skjerf (WOW har fine, myke), neglelakk, sminke (bruker litt i bursdag), en deilig pysj og bøker. Hun ønsker seg sengetøy til jul.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 13:37   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

De har virkelig alt mulig av sånt stæsj og kjøper mye selv i det daglige så det er ikke så lett.

Men sånn helt konkret da.
Bruker 12åringer neon-neglelakk? Sånn som de jeg viste i småflasker i flerpk., som finnes på Blivakker.


Og hun på 16 da, kan det funke med en sånn gavepakke fra BodyShop? De er jo uansett ganske dyre og enkle å bytte i noe annet derifra. Evt annet sett fra parfymeri i et merke?

Kanskje begge får et gavesett fra Bodyshop/annet parfymerisett, så ferdig med det.
Tror jeg gjør noe sånt, pluss evt legger ved et gavekort på kino eller en pengelapp.
Takk for alle tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 13:41   #8
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.


Men sånn helt konkret da.
Bruker 12åringer neon-neglelakk? Sånn som de jeg viste i småflasker i flerpk., som finnes på Blivakker.

Jeg spurte på Glitter i forrige uke.
De selger mest rosa neglelakk til 12-åringer.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 13:44   #9
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Begge mine ville blitt glade for gavesett fra Bodyshop. 16-åringen min ville også satt pris på sminke i litt "fine" merker. Det pleier ofte å være tilbud på gavesett før jul. Ullskjerfene fra Cubus (store, ensfargede skjerf) er populære. Trener de? Sportsbh fra Nike ville falt i smak hos begge jentene mine

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:00   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Kjempefint med andre konkrete tips altså.
Yngste trener fotball. Tenkte litt på den fine fargerike superundertøy-genseren fra Kari Traa men hun har vel nok av sånt...

Eldste driver med Cheerleading og gutter.

Kanskje heller Bodyshop til yngste og noe merkekremstæsj til eldste. Se, nå er jeg igang og surrer og blir aldri enig med meg selv... Har god tid da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:06   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Som sagt, om de trener så tenker jeg at noe fint treningstøy er en god og nyttig gave. Og helt mulig å bytte om så skulle være.

Sett fra synspunktet til en som har et bad som stadig blir fullere av såper og kremer som jentene ikke bruker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:14   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tenkte litt på den fine fargerike superundertøy-genseren fra Kari Traa men hun har vel nok av sånt...
.

Super ide!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 17:26   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Treningstøy med byttelapp.

Kinogavekort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 20:02   #14
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Nike Pro shorts og bh er veldig populært i cheerleading-klubben til Storesøster. Det virker som de ikke kan få nok av verken shortser eller bh'ene. Storesøster har nærmere 10 shortser og nesten like mange bh'er, og enda ønsker hun seg flere.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 20:38   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Jeg ville jo prøve å finne noe som matcher det de er opptatt av. Jeg har bare ei som nesten er 11 år, og for henne ville det vært perfekt med strikkepinner, tegnesaker, soft-bag til trombonen eller ulltøy til fjellturene i nabolaget.

Det med treningstøy er et lurt forslag, for uansett om de deltar i idrett eller ikke, så har de jo gym på skolen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 21:32   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Her hadde Kari Traa-tøy i alle former falt i smak, det samme med luer, hansker og skjerf (gjerne fra Cubus eller annet rimelig sted). Bodymist hadde ikke blitt brukt, ikke dyre kremer og ikke sminke. Neglelakk hadde blitt brukt, men for eldste ville det antagelig hatt noe med merke å gjøre. Jeg hadde ikke blitt superglad om min 12-åring hadde fått sminke til jul. Bodyshop dusjsåpe + stort håndkle til gymen/treninga hadde blitt veldig godt tatt i mot!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 23:43   #17
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Mine er også veldig glade i "koseklær", myke bukser, ullgensere og tykke myke sokker. Om det er noe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 00:03   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Hvis dere står hverandre nært og bor i nærheten av hverandre kan kanskje et kinobesøk med mat og drikke være noe? Sammen med deg altså, gjerne med jentene hver for seg. Det er så koselig å få tid til sånt sammen med nevøer og nieser

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 13:52   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Fikk tenkt meg litt om. De kommer til oss til nyttår og skal vente med gavene til da. De skal fly så da utgår store flasker/kremer...

Det med shorts + + var lurt. Jenter er nok flinkere til å bytte treningsklær i gymmen. Mine gutter bruker det samme hele tiden.
Skal sjekke utvalget til Kari Traa. Tror jeg satser på noe der.
Sminke utgår uansett helt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-18, 22:51   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gavetips jenter 12 og 16 år

Dytter på denne. Nieser på 12 og 15. Hva er in nå?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no