Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-14, 16:15   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Jeg skal lage en variert lavkarbomeny/lavkarbokosthold, og kan egentlig ingenting om lavkarbo. Jeg vet at greien er å unngå karbohydrater som i brød, poteter, pasta og sukker, men hva annet? Hva kan en spise og hva kan en ikke spise? Hvor mye karbohydrater er "lov" i løpet av en dag og hvordan regner man ut hvor mange man har spist?

Jeg er ikke på jakt etter menyer som:
"Lunch: En hel avokado med ekte majones og 2 hardkokte egg."
Altså: Ikke drøssevis med fett (pga høyt kolesterol) og ikke "unormal" mat.

Jeg trenger en meny som er mest mulig lik en "vanlig" hverdagskosthold, og som kan spises ut fra et "vanlig" familiekjøleskap.
Hva kan erstatte brød? Hva erstatter poteter/pasta? Hva kan en spise til frokost, lunch, middag og kvelds?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 16:17   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Anbefaler lavkarbo.no

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 16:24   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Cottage cheese er et supert produkt, med bær og nøtter, eller med grønnsaker og litt krydder er det en super lunsj, mye protein, lite fett og enkelt å ha med som lunsj. Du kan også bruke cottage cheese som en salatdressing. Skinke/reker på en omelett med cottage cheese funker godt med lavkarbokosthold.

Det fins gode oppskrifter på lavkarbobrød, noen knekkebrød er lavkarbo - bake selv, havregrøt er supert hvis det er tilgang til mikroovn.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 16:30   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Hovedregelen min da jeg begynte for tre år siden var å holde meg til mat som har under 4 gram karbo per 100 gram. Jeg teller ikke karber per dag. I perioder blir det litt mer hvis jeg spiser frukt. En typisk dag for meg ser sånn ut;

Frokost;
Cottage cheese med kanel, valnøtter og bringebær/blåbær/jordbær.

Lunsj;
Salat eller omelett eller middagsrester.

Middag;
Vanlig middag - kjøtt og fisk bare med ekstra grønnsaker i stedet for pasta, potet, ris og brød.

Kvelds;
Hjemmelagde knekkebrød eller sesamkjeks med masse pålegg og paprika/agurk/tomat.

I helgene lager jeg sukkerfri is, kjøper sjokolade søtet med stevia fra helsekosten, vanlig 70% sjokolade og/eller koser meg med nøtter.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 16:32   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Egg/omelett til frokost, salat eller hjemmelaget suppe til lunch. Rent kjøtt, fisk, fugl til middag med salat og grønnsaker til, blomkålmos kan varieres med ulike smaker og er veldig anvendelig. Blomkål"ris" er også godt synes jeg. Og det er kjekt å ha gresk yoghurt, cottage cheese og lavkarbo knekkebrød i bakhånd.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 16:33   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Blomkålmos og søtpotetmos er veldig godt ja, men går kanskje under "unormal mat"?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:04   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Det finnes flere varianter av lavkarbo, så hvem skal du lage til?

Er det superstrengt lavkarbokosthold skal man holde seg under 15 gram karbohydrater i løpet av dagen. Da skal karbohydratene komme i form av grønnsaker. Er det moderat til vedlikehold kan man gradere opp til 100 gram karbohydrater pr. dag hovedsaklig fra grønnsaker dette og.

En generell regel er at det skal være sukkerfritt og glutenfritt. Alle matvarer som inneholder under 5g pr. 100 gram er ok på et moderat lavkarbokosthold.

Man trenger ikke pøse på med mettet fett, avocado, nøtter og oljer er fine fettkilder, men da helst rapsolje/olivenolje, ikke soya (betennelsesfremkallende). Vanlig smør er å foretrekke, evt. Bremykt.

Bruk fløte og ikke lett/kaffefløte, altså dropp alle lettvarianter.

Her er en folder: http://pagina.se/filer/DR_Dahlqvist_kostprogram.pdf


Sist redigert av Señora : 05-02-14 kl 23:58.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:09   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Jeg anbefaler hjemmelagde knekkebrød av frø/nøtter og fiberhusk. Det blir veldig lite karbohydrater i dem.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 17:21   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Kutt ut så mye som mulig av hvetemel, poteter, pasta, ris og raffinert sukker. Det finnes gode erstatningsprodukter for både mel og sukker på markedet, og for min del kommer jeg langt med å erstatte poteter med grønnsaker. og vanlig ris med naturris. Grov pasta kan også inntas i ikke altfor store mengder.

Jeg baker brød og knekkebrød selv. Det finnes masse gode og enkle oppskrifter på nett, for eksempel på lavkarbo.no. Ellers finnes det mange kjøpeknekkebrød som ikke inneholder mye karbohydrater (og husk at knekkebrød veier lite, så det blir uansett ikke mange karbohydrater pr. knekkebrød).

Ofre mye av frukten til fordel for grønnsaker, og gjerne grønnsaker som vokser over jorden.

Unngå halvfabrikata så langt som råd.

Finn gode oppskrifter på hjemmelaget snop og snacks, her finnes utallige gode oppskrifter på nett. Min favoritt er ristede solsikkekjerner som tilsettes litt soyasaus etter risting og før kjøling - nydelig!

Hvor mange karbohydrater du bør innta pr. dag, avhenger av hva du vil oppnå med omleggingen av kostholdet ditt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 19:25   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Takk for tips og linker. Kom gjerne med flere.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 20:54   #11
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Blomkålmos eller kokt blomkål er en veldig god erstatter for potet.

Salat, omelett, rent kjøtt, fisk etc.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:08   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Og ikke bruk erstatningsprodukter, ikke bruk barer (med mindre du hadde tenkt å spise noe godterigreier uansett, det er lett å henge seg på en vane med å spise sjokoladete barer nemlig).
De inneholder gjerne alt mulig rart (f.eks glutenfrie varer som ikke innholder hvetemel f.eks men risstivelse, potetstivelse, osv og du ender opp med masse karbohydrater allikevel).
Lightprodukter er ofte tilsatt sukker/stivelse så det er mer karbohydrater i dem enn de "ordentlige" produktene. Obs på det.

Spis bær (f.eks "spiser" vi ofte frokostsmoothie med frosne bær, avokado, egg, kokosmelk/melkeprodukt med lite karbohydrater, linfrø, nøtter - gjerne litt enten/eller i lista her altså men du finner mange gode oppskrifter frokostsmoothier på nett hvis det er greia di).

Også lager jeg opp omelett med div fyll i langpanne eller i muffinsformer og har til lunsj.

Og det er kjempegodt med saltede/rista frø. Bare pass på at de ikke er sukret (!) i tillegg.

Peppermakrell og tunfisk er fine pålegg/i salater, stabburslaksen har de sukret opp i en ny versjon ( ) men jeg mener å huske at makrell i tomat også er greit lavkarbomessig sett (vi spiser den ikke av andre årsaker så jeg er ikke sikker). Røkalaks er supert.

En kjempegod middagsrett (som vi spiser en del om dagen) er forresten kyllingbryst eller ovnsbakt laks, med squash som du "skjærer" opp på langs med potetskrelleren - stek i panne med hvitløk og løk til alt er "gjennomsiktig", tilsett pesto. Nam og nam så godt det er! Pesto kan være litt ymse, de dyre er ofte best ift innhold (tenk det).

Funksjonell mat har et lavkarbobrød som vi bruker, jeg synes det er godt (men det kan være vane ). Det får du i litt større matbutikker og helsekost og det er helt "innafor".



Frøknekkebrød er godt og kjekt å ha i hus, hvis du ikke orker styre med det selv (det gjør ikke jeg…for jeg får det aldri til og kan ikke bruke noe glutenholdig i deigen) kan du kjøpe dem i dyre dommene på helsekost. Der har de en som er sånn passelig grei men litt pappaaktig i smaken - de kommer fra… "et eller annet baker" - den lille baker? noe sånt, og finnes i firkantet og oval fasong i små poser. (det finnes noe med tilsvarende tilsvarende utseende i vanlige matbutikker, det mener jeg å ha sett inneholder spelt og en hel haug karbohydrater) Også har de en som er skikkelig god og enda dyrere, fra et eller annet franskklingende merke som jeg skal google opp.

Ta forresten en god titt på kaffe latten du drikker - hvis du drikker det. Det kan ofte være en hel haug karbohydrater i såntno.

Jeg har vært til ernæringsfysiolog flere ganger og fått hjelp slik at maten blir riktig, det er utrolig nyttig selv om jeg kan og vet mye om mat. Og vi (spesielt lillegutt) har faktisk en tendens til å få i oss for lite fett fordi jeg skal være så "sunn" og fordi lillegutt ikke spiser melkeprodukter så han får ikke "drahjelp" av ost, yoghurt, rømme, cottage cheese og sånt.


Sist redigert av m^2 : 05-02-14 kl 21:19.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:14   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Det er som regel lite sukker i bær så det kan du godt spise litt av.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:24   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Kjøp en bok av Fedon Lindberg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 21:36   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Takk for mange tips, m^2. ( Det er ikke jeg som skal på lavkarbo,men en annen i familien som trenger råd og tips + konkrete matvarer.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 23:56   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Genialt tilbehør: Blomkålris: Riv blomkål på rivjern/kjør i blender eller kjøkkenmaskin til "riskorn".

Stek i stekepanna med litt olje, salt og pepper til de er møre.
Alternativ til stekepanne: Legg blomkålrisen i en skål, legg en liten klatt smør/olje, salt og pepper og kjør på full effekt i microbølgeovnen i 7 minutter.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 13:04   #17
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Det krever litt innsats å sette seg inn i lavkarbo, og det er mange feller å gå i.
Men det er verdt det.
Jeg har fått et nytt liv på grunn av lavkarbo, gikk på ketolysedietten i nesten fem år.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-14, 13:12   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Innfør flere typer grønnsaker og flere måter å tilberede dem på, det er nyttig for å øke grønnsaksandelen i kostholdet, og det har alle godt av enten de går på lavkarbo eller ikke. Det blir også mindre synlig og "plagsomt" å droppe poteter, ris og pasta hvis man har f.eks. både kokte grønnsaker, salat og ratatouille sammen med kjøttet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 11:38   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Kan noen fortelle meg om denne oppskriften er lavkarbo? Evt hva som må kuttes?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 11:45   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger lavkarbo-hjelp

Den er kjempefin for en som spiser lavkarbo.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no