Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nepe - spiser du det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-12, 09:59   #41
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Ja, det gjør jeg (alle andre også om jeg kjøper det). Spiser rå som snacks i råkostsalat, eller kokt som tilbehør eller i grønnsakssuppe f.eks. Jeg er ikke 40 før om noen år, men jeg kommer fra bygda, kanskje det har betydning.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:06   #42
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Snart 40 og fra bygda og jeg spiser neper. I sommer har jeg spust rå neper og gulrot og nepe som ble smørdampet. Vi bruker hvite neper.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:09   #43
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ja, det gjør jeg (alle andre også om jeg kjøper det). Spiser rå som snacks i råkostsalat, eller kokt som tilbehør eller i grønnsakssuppe f.eks. Jeg er ikke 40 før om noen år, men jeg kommer fra bygda, kanskje det har betydning.

Signerer denne. Er nepe et bygdefenomen altså?

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 15:54   #44
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Snart 40 og fra bygda og jeg spiser neper.

Samme her. Jeg skreller dem og spiser dem rå.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:04   #45
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Jeg har da hørt om neper, og har sikkert fått det i mat som barn vil jeg tro. Jeg kjøper det ikke nå.

Jeg så filmen "Få meg på for faen" og der var det en som jobbet i "nepefabrikken", men jeg synes de nepene så ut som kålrabi. Det er ikke det samme, er det? Hvis det er det, spiser jeg det mye.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 18:52   #46
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Kålrabi og nepe er ikke det samme nei.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 19:01   #47
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Oppvokst i Målselv, og spiste det nok mer som barn enn nå. Men tar med meg en bunt når det passer sånn

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 19:10   #48
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Aldri smakt.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:20   #49
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Hmm.. tror faktisk jeg aldri har smakt nepe. Er nepe det samme som nype?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:38   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Aldri smakt. :byjente:

Jeg trodde neper var litt sterke, omtrent som sellerirot.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:52   #51
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Så det på Rema i dag, men kjøpte det ikke, for jeg har fortsatt ingen forslag til hva jeg skal bruke det til...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:53   #52
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Nepe er godt, så -ja.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:32   #53
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Ja, og det er kjempegodt! Skjærer opp i skiver slik som kålrot, skjærer vekk skallet og spiser de rå.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:43   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Jeg kjøpte av disse nepene i fjor, og det er uten tvil de beste jeg har spist.
Jeg bruker neper slik jeg bruker andre rotgrønnskaer, men liker de ikke så godt rå. Det aller beste er skiver av neper som er ovnsbakt i massevis av smør og noen gode krydder, f. eks anis og pepper i flere farger.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:45   #55
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

34 år, trønder og spiser neper. Spiser det som frukt egentlig. Lærte det av min nordnorske mormor som først dyrket, siden kjøpte neper, skrelte og serverte in naturalia. Nå hender det vi eksperimenterer med å ha det i matlaging, men jeg synes den smaker kjempegodt som snacks.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 23:59   #56
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Siden ingen har svart det innlysende, får noen trå til:

Nepe? Neppe.


__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 00:16   #57
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Har ikke spist det på mange år, men gjorde det ganske ofte da jeg var liten. Spiste dem rå da, som snacks. Synes å huske jeg likte det godt. Burde kanskje kjøpe noen nå, og prøve igjen?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 00:17   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Siden ingen har svart det innlysende, får noen trå til:

Nepe? Neppe.


Jeg elsker noen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 00:24   #59
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nepe - spiser du det?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Siden ingen har svart det innlysende, får noen trå til:

Nepe? Neppe.


__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no