Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-18, 14:11   #741
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg kjenner jeg er litt irritert på at mannen skal på julebord med Kiel-båten fra onsdag til fredag til uka. Både at jobben hans alltid skal ha flere dagers julebord, og at det er så nært opp mot jul.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 16-12-18, 14:18   #742
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Mannen som gruffer over at de brøyter i hekken vår. Han bryr seg ikke om den resten av året, bare når han mener at brøyting ødelegger den (husker ikke sist han klippet den f.eks.). Så mye styr...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 16-12-18, 16:39   #743
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Vaskemaskin som plutselig streiker. Den er straks 10 år gammel og det kom røyk ut av den på slutten av sentrifugeringen. Sannsynligvis er det lagrene på trommelen som er ødelagte og de koster det mer å reparere enn en ny maskin koster. Akkurat som vi ikke har nok å bruke penger på i desember.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 17-12-18, 16:10   #744
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg får ikke skrudd av varsler i Vippsappen. Dvs, jeg går inn på betalinger og skrur av varsler om e-faktura og like forbannet er varslet skrudd på neste gang jeg logger meg på.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 17-12-18, 16:39   #745
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Skulle ønske jeg ikke irriterte meg over egoister og tullinger i trafikken.
Havna bak snøskrapemaskina og jaggu var det en bak meg som peisa forbi begge to. Med både gangfelt og utkjøring som da var blokkert for hen.
Og av og påstigningsfeltet på skolen, igjen. Idioten foran meg stoppet rett etter avkjøringa, på handikapparkeringa og slapp av sine håpefulle for det var jo nærmest hullet i gjerdet. Så fikk bil nr.3 bak meg litt kinking plass for å stoppe siden da blir det litt vel trangt. Og de som alltid parkerer i samme sone. Poenget er jo at når første bilen kjører, så kjører jo bil 2 til plass 1 etc slik at bakerste felt blir ledig. Altså hvis de fortsatt venter. Går jo ikke det når bil 2 har parkert.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 17-12-18, 16:50   #746
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

At kommunen har funnet ut at de skal fjerne bussholdeplassene slik at bussen nå må stoppe i veibanen. Visstnok er det fordi folk stadig bryter vikeplikten slik at bussen må vente lenge på å kjøre ut så de ønsker at bilene skal vente slik at bussen kommer først i køen. Det er nok godt ment. Problemet er bare at de ikke har regnet med alle de idiotiske bilistene som insisterer på å kjøre forbi bussen likevel, bare nå over i motsatt kjørebane. Vanligvis er det fotgjengerfelt rett ved busstopp og når bilister skal skynde seg forbi bussen i feil kjørebane rekker de ikke nødvendigvis å se små fotgjengere som er halvveis over gata allerede og ikke regner med at det kommer en bil fra den retningen i den banen siden bussen står der. Så bussen kommer ikke nødvendigvis raskere fram likevel og i tillegg blir det mer utrygt for fotgjengere (spesielt barn).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 17-12-18, 23:01   #747
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Det skjønner jeg at er både irriterende og skremmende, Myria, men uansett kjempeviktig å lære barna, og kanskje få sjåførene til å minne om, at man aldri, aldri, aldri skal krysse veien før bussen har kjørt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 18-12-18, 08:54   #748
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Ja, vi snakker mye om det og mer etter at jeg observerte hvordan bilister oppfører seg etter at bussholdeplassene er fjernet. De tar aldri bussen selv, men kan jo godt havne ved fotgjengerovergangen akkurat når en buss står der så det er kjempeviktig å huske på.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 18-12-18, 09:25   #749
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Jeg har sikkert ikke drillet mine heller, kom jeg på nå.

Da jeg vokste opp stod det på et digert skilt fremst i bussen: "GÅ IKKJE OVER VEGEN FØR BUSSEN HAR KØYRT!", så det sitter liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 18-12-18, 09:29   #750
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Hehe, ja jeg husker det, tror det pleide å stå utenpå bussen også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 18-12-18, 13:46   #751
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Utrivelige folk i byråkratiet som velger å bruke kjeftestemme istedenfor å gå i dialog. Vi prøver å rydde opp etter tidligere huseiere for f. Det er ikke vår skyld at de har gjort ting uten å søke!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 12:07   #752
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

En- 1 bananflue inne på kontoret mitt som jeg ikke får tatt... men må surre oppi meg hele tiden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 12:56   #753
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Verkstedregning på 8000 kr.
(Samtidig som jeg i disse tider, og hvor vi nylig har levert julegaver som skal gå til familier som ikke engang har råd til det, er veldig takknemlig for at vi har råd til det uten at det går utover gavekjøp og julefeiring.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 17:54   #754
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Gubben kræsja på vei til jobb i dag. 😣

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 19:28   #755
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Gubben kræsja på vei til jobb i dag. 😣

Håper det går bra med ham?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 19:54   #756
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Oi, håper det går bra med han, GinaK.

Jeg klarte å sy feil, igjen. Tror jaggu jeg må ha ny oppspretter snart. Så mye som den blir brukt er den straks utslitt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 23:21   #757
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Gubben kræsja på vei til jobb i dag. 😣

Håper han er ok!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 23:38   #758
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Butikker og kjøpesentre. Hater julehandel.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 20-12-18, 23:44   #759
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Tom for hvit tråd. Då MÅ jeg på senteret i morgen. Hadde liksom ikke tenkt meg ut i galskapen noe mer.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 21-12-18, 23:08   #760
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #2

Vi har 3-4 stuer og 6 sofaer. Jeg har sunket ned i den med TV etter en laaaang dag, kvelds, et glass vin og enkel tv med sønnen (friends). Da er det jo perfekt med gjester som finner ut at det er akkurat der man skal sitte og snakke om hvor skrekkelig det er med sånne dustete amerikanske serier.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no