Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nytt rammetrekk til denne stolen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-18, 21:26   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nytt rammetrekk til denne stolen

Nå trenger jeg litt kreativ hjelp her...

Stolen på bildene er bikkja sin stol. Bilde en viser den med puta i, og bilde to hvordan den ser ut i selve rammen. Og det er der jeg trenger hjelp.

Rammen er trekt med et relativt kraftig nylonstoff, men etter noen års bruk av mennesker, og nå ett år med 30 kilo hund som bykser oppi, så har dette stoffet begynt å gi etter. Det rever i sømmene og slikt. Vi har to slike stoler, og den første har vi nå tatt bort, for jeg tør ikke ha henne i den mer, for en dag gir stoffet helt etter, og det kan jeg se for meg ikke blir helt bra for henne.

Som sagt så har vi en til, men ser på denne også at det samme er i ferd med å skje. Sømmer i nylon er jo ikke det beste liksom.

Men jeg klarer ikke helt å se hvordan jeg kan trekke ramma på nytt, på en solid måte. Bunnen er grei. Der ser jeg for meg å lage et dobbelt trekk som jeg trer innpå bakfra, og lukker i front. Men så er det ryggstykket. Det er originalt sydd fast til bunnstykket, men jeg har lyst til få til en løsning med minst mulig sømmer på bærende områder.

En tanke er å slå på maljer i bakkant av setet og nederst på ryggen, og så bruke tau for å feste det sammen, men er usikker på om dette faktisk kan funke og bli så solid som jeg tror.

Noen som har kreative ideer og tanker?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 46503155_207837643453898_1305801887710183424_n.jpg (381,1 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg 46486239_184085865867807_5241708629274394624_n.jpg (344,2 KB, 22 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am

Sist redigert av Carrera : 19-11-18 kl 21:33.
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 21:29   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt rammetrekk til denne stolen

Eh, bilder kommer. Fikk feil når jeg prøvde fra telefonen, så må få de over på pc.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no