Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Baking til 17. mai - hjelp!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-14, 00:18   #41
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg har aldri vært sånn hyperglad i korpsmusikk, men det endret seg når tanteskatten begynte å spille i korps og jeg begynte å gå på konserter med dem. De er kjempeflinke rett og slett og spiller en del musikk som ikke er typisk korps. Den siste konserten de hadde var en jubileumskonsert med stedets hornmusikk, og de hadde leid inn Gisle Børge Styve og Heine Totland. Helt fantastisk konsert!!

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 09:49   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Kjenner at jeg er glad at jeg ikke har barn som får i korps

Ja. Gud forby at barn lærer seg å spille et instrument, regler for samspill, omgås sosialt med andre unger på tvers av klassetrinn, og at de spiller på 17. mai og sånn. Fæle greier. Korps er jo dessuten den eneste aktiviteten unger kan drive med som fordrer at foreldrene må stille på dugnader.




Hos oss er det foreldre på 3. og 5. trinn som står for 17. mai-arrangementet, ikke korpset.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 10:10   #43
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Hos oss er det oppgaver 17. Mai på hver trinn, så vi blir aldri arbeidsledig. Iår er det 2 kaker som skal leveres, foreløpig en bod oppgave i ca 1 time. Forventer vel å få en oppgave for yngstemann også. Slipper unna med 2 da siden eldste er ferdig på barneskolen. ( ikke alle år vi har fått for alle tre altså, men det har hendt)

Heldige meg så skulle min mor bake en av kakene, og hun har glutenallergi. Det er ikke krav, men ønskelig.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-14, 22:49   #44
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Tenk hva 17.mai hadde vært uten korps. Det hadde vært stusselige greier altså.

Raringer ass!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 15:16   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

http://trinesmatblogg.no/2009/08/14/...-a-la-r-o-o-m/

Jeg dobler kryddermengden, jeg synes den tåler bedre den søte kremen da.

Må jeg doble oppskriften til en vanlig langpanne? Antar det, at alt må dobles?

Kan den fryses med krem? Ville vært praktisk om jeg kunne bakt den neste helg og frosset ned og tatt opp tidlig 17. mai morgen, grytidlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 16:03   #46
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Må jeg doble oppskriften til en vanlig langpanne? Antar det, at alt må dobles?

Kan den fryses med krem? Ville vært praktisk om jeg kunne bakt den neste helg og frosset ned og tatt opp tidlig 17. mai morgen, grytidlig.


Det går helt fint å fryse gulrotkake med kremen på. Det samme gjelder suksessterte

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 16:35   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det går helt fint å fryse gulrotkake med kremen på. Det samme gjelder suksessterte

Takk! Da tror jeg at det blir planen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 22:30   #48
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Du må bake 3 kaker til 17.mai? :henger seg opp i det vesentlige:

Fire her.
Tre festkaker og ei langpannekake eller muffins.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 22:54   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Fire her.
Tre festkaker og ei langpannekake eller muffins.

Hjelpe og trøste. Jeg synes det er helt hårreisende at noen ber en familie om å lage tre festkaker og en langpannekake til en anledning. Det burde ikke vært mulig. Jeg kjenner at for meg er det på lik linje med å be om å levere et hjemmesnekret lekestativ til barnehagen, eller noe sånt. Det er helt sykt. Hvem gjør sånt? Er det et korps?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 22:59   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hjelpe og trøste. Jeg synes det er helt hårreisende at noen ber en familie om å lage tre festkaker og en langpannekake til en anledning. Det burde ikke vært mulig. Jeg kjenner at for meg er det på lik linje med å be om å levere et hjemmesnekret lekestativ til barnehagen, eller noe sånt. Det er helt sykt. Hvem gjør sånt? Er det et korps?

Enig. Det bør være den eneste gangen de ber om noe noen sinne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:02   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Hadde jeg fått den forespørselen (eller enda verre, kravet), hadde jeg ledd. Hvis de mente fullstendig alvor, ville jeg sporenstreks tatt det opp som sak på årsmøte, og det må da være flere som reagerer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:03   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Det er jo en vanvittig jobb som delvis krever spesialkompetanse og så er det ikke minst veldig dyrt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:05   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hjelpe og trøste. Jeg synes det er helt hårreisende at noen ber en familie om å lage tre festkaker og en langpannekake til en anledning. Det burde ikke vært mulig. Jeg kjenner at for meg er det på lik linje med å be om å levere et hjemmesnekret lekestativ til barnehagen, eller noe sånt. Det er helt sykt. Hvem gjør sånt? Er det et korps?

Det høres helt hårresiende ut ja Eneste grunnen jeg kan tenke meg er dersom man har fire barn på samme aktivitet/skole. Ellers må det vel gå an å heller fordele på flere?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-14, 23:17   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!!!

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Fire her.
Tre festkaker og ei langpannekake eller muffins.

Tuller du?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 00:54   #55
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Sjuende klasse har ansvar for kakene. Mindre barnekull og kakeglad befolkning her.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 09:09   #56
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Sjuende klasse har ansvar for kakene. Mindre barnekull og kakeglad befolkning her.

Da må det vel være bedre å spre det på flere klasser? Heller en kake flere år, enn 4 på et år ville nå ihvertfall jeg trodd....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:11   #57
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Eg bakar ei kake for ei veninne i år, så bakar ho ei for meg neste år. Svigermor bakar sikkert ei kake for meg. To kaker klarer eg sjølv. Me bakar meir enn fire kaker til bursdagar her i bygda. Ikkje fine festkaker da, men kaker. Det går fint.


Me er ein kakeglad befolkning. I forrige konfirmasjon var det 19 kaker på 24 gjester. Vertskapet hadde mista oversikten og takka ja til alle som tilbydde seg å lage kake. Resultatet vart ei kake per voksen, sånn ca.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:27   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg bakar ei kake for ei veninne i år, så bakar ho ei for meg neste år. Svigermor bakar sikkert ei kake for meg. To kaker klarer eg sjølv. Me bakar meir enn fire kaker til bursdagar her i bygda. Ikkje fine festkaker da, men kaker. Det går fint.


Me er ein kakeglad befolkning. I forrige konfirmasjon var det 19 kaker på 24 gjester. Vertskapet hadde mista oversikten og takka ja til alle som tilbydde seg å lage kake. Resultatet vart ei kake per voksen, sånn ca.

Du er fra Vestlandet, ja?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:48   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Jeg ble mest opphengt i hvordan man skal klare transportere tre festkaker og en kake til til skolen. Noen må vel ha dem på fanget og den noen må ikke være et lite barn. Jeg henger meg opp i det vesentlig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:07   #60
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baking til 17. mai - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du er fra Vestlandet, ja?


__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no