Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-12, 19:32   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Var nylig på meny og så at hyllene for stabburets sprøstekte løk og first price sin sprøstekte løk var helt tomme. Der hang en lapp om at alt var trukket tilbake på grunn av funn av spor av nøtter. Tenkte jeg skulle si ifra om her er andre med nøtteallergi.

Senest igår spiste trolla mine sprøstekt løk til karbonade på skiva i nista si. Godt det gikk greit, gutten har kraftig nøtteallergi.

Det er visst "gammelt" nytt ser jeg nå, fra tre dager siden. Fant en sak her.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:34   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Så det på nettet her om dagen, og det bare beviser også at den dyre og billige løken er fra samme produksjon og fabrikk siden begge deler er trukket tilbake.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:35   #3
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Det er funnet EN bit av et pistasjnøttskall i EN pose. Resten er føre-var. Men ja, godt det gikk bra med gutten din!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:36   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Så det på nettet her om dagen, og det bare beviser også at den dyre og billige løken er fra samme produksjon og fabrikk siden begge deler er trukket tilbake.

Det samme tenkte jeg. Vi bruker som regel den fra first price, synes den er god og nærmest helt på linje med den fra stabburet - men den fra x-tra til coop synes jeg ikke er god.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:37   #5
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det er funnet EN bit av et pistasjnøttskall i EN pose. Resten er føre-var. Men ja, godt det gikk bra med gutten din!

Han fikk i seg EN mandel og 2-3 nøtter og fikk anafylaktisk sjokk, så EN bit er ganske store saker. Bedre føre var med resten da!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:38   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Ja, jeg vet jo at det er alvorlig for de det gjelder, jeg bare sier at sannsynligheten er svært lav.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:40   #7
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ja, jeg vet jo at det er alvorlig for de det gjelder, jeg bare sier at sannsynligheten er svært lav.

Heldigvis er sannsynligheten lav, men greit å vite om dersom man har slik allergi, da tar man ikke den sjansen.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-12, 19:43   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ja, jeg vet jo at det er alvorlig for de det gjelder, jeg bare sier at sannsynligheten er svært lav.

Det var en rar ting å komme med i denne tråden.
De som reagerer anafylaktisk er gjerne de som reagerer på små spor av allergenet, og som slik merking er utrolig viktig at er koorekt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 22:37   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Bra det gikk godt, Acino. Vi har hatt et hyperallergisk barn i bhg, nøtteallergi, tålte ikke spor heller, så jeg vet hvor viktig dette er for de det gjelder.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 23:01   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Jeg leste det i avisa for noen dager siden, utrolig viktig at det blir trukket tilbake sånn at de kan merke det korrekt. Vi har ikke noen allergier så vi bruker den sprøstekte løken som vanlig,men jeg vil selvsagt ikke servere det til noen med allergi.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 23:08   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Funn av spor av nøtter i sprøstekt løk

Godt det gikk bra, og godt slikt blir tatt på alvor og løken er trukket tilbake.

Ei jeg jobbet med en gang i tiden har et barn som er hyperallergisk mot nøtter. Det barnet havnet på legevakta en gang de spiste middag på hotell - kokken hadde lagd mat i ei gryte det tidligere hadde vært nøtter i. Bare sporene av de nøttene var nok til å sende ungen i sjokk, så ja, det er alvorlige greier.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no