Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

[Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Rund dag vs konfirmasjon?
Femtiårsdagen, of course (begrunn gjerne) 26 17,33%
Konfirmasjonen, selvsagt (begrunn gjerne) 118 78,67%
Ostepop 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-13, 13:25   #81
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Tja.
Du sier at en voksen kunne kjørt til Oslo i konfirmasjonen hvis det var søndag. Ergo er ikke avstanden avskrekkende?
Jeg ville sendt familien i 50-årslag, og kjørt etter selv etter middag og taler i konfirmasjonen. Regner med at et 50-årslag varer lenger utover kvelden enn en konfirmasjonsmiddag?


Det Snippa sa. Jeg ville latt konfen gå foran hvis jeg var fadder, men om mulig fått med meg begge deler

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:31   #82
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Konfirmasjon trumfer bursdag, barn trumfer voksen.

Andres barn trumfer egne barn? Og fadder eller ei, hvor nære er konfirmanten hvis ikke egne barn er invitert i selskapet?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:33   #83
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Andres barn trumfer egne barn? Og fadder eller ei, hvor nære er konfirmanten hvis ikke egne barn er invitert i selskapet?

Våre barn er ikke invitert i min søsters bryllup. Hun er ganske nær likevel, altså.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:11   #84
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Mine yngste barn er ikke invitert i min brors bryllup. Det synes jeg er en veldig god idé for alle parter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:13   #85
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Mine bortskjemte unger er det ikke synd på altså. De tåler en kveld med barnevakt istedet for et party.

Det er på en øy; ikke lett å komme dit utpå kvelden.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:15   #86
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Kanskje noe sånt?
http://www.fjordtaxi.no/

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:17   #87
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg var eldste barnebarn på begge sider, og ganske lei av småbarn overalt bestandig. Så i konfirmasjonen min ønsket jeg at det for en gangs skyld bare skulle være voksne, selvfølgelig bortsett fra mine egne søsken. Jeg skjønner jo nå at det kanskje var litt mer tungvint for onkler og tanter å måtte ha barnevakt, men jeg hadde liksom et ønske om at dette skulle være et litt mer voksent selskap. Det hadde ingenting å gjøre med hvor nære eller ikke nære de inviterte var.

Mine gutter har ikke ytret noen sånne ønsker, så vi har hatt en god del barn i konfirmasjonene og det har vært veldig hyggelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 14:29   #88
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Andres barn trumfer egne barn?

Huh? Det var vel ikke egne barn som skulle ha selskap? Hvis du mener hvorvidt andres barns (som jeg har en nær relasjon med og er fadder til) konfirmasjon trumfer egne barns forventning om å få delta i et femtiårslag, så ja, definitivt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:10   #89
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Mine bortskjemte unger er det ikke synd på altså. De tåler en kveld med barnevakt istedet for et party.

Kanskje det rett og slett må bli løsningen at 50åringen er barnevakt og tar med ungene på party, og dere voksne reiser i konfirmasjon? Win win.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:29   #90
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Har hatt mest lyst til femtiårsdagen, men tror fadder greia trumfer....svarte ostepopp fordi jeg tenkte at det kom mest an på relasjonen- den man hadde sterkest tilknyttning til.

Da glemte jeg hele religiongreia, hedning som jeg er.

Kanskje dere er sånn femtefadder og ikke gudmor og kan komme unna med en ekstravagant gave? :håpefull:

__________________
00 04 10

Sist redigert av era : 05-03-13 kl 16:31. Årsak: Har hørt rykte om at punktum og flere setninger i stedet for en lang kan være et nyttig verktøy for å øke lesbarhet....
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 16:54   #91
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

barna vet om det, så er det jo barn i den enden som også blir skuffet.

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Andres barn trumfer egne barn?

Det finnes mange situasjoner der andre, både barn og voksne, er viktigere enn mitt barn, også for meg, så akkurat denne skuffelsen hadde jeg ikke hatt så veldig mye medfølelse for.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:49   #92
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg ville valgt 50års dag siden invitasjonen kom først og dere har sagt ja. Dette er også for hele familien og ikke kun de voksne.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 19:33   #93
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg tenker at så lenge dere fikk tilbakemelding fra konfirmantforeldrene om at det skulle være på søndagen, og at dere da klarte begge delene, så er det jo synd at konfirmantforeldrene endret til lørdagen, og jeg ville nok på den bakgrunnen valgt femtiårsdag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 21:29   #94
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tenker at så lenge dere fikk tilbakemelding fra konfirmantforeldrene om at det skulle være på søndagen, og at dere da klarte begge delene, så er det jo synd at konfirmantforeldrene endret til lørdagen, og jeg ville nok på den bakgrunnen valgt femtiårsdag.

Akkurat den er vel den som kunne tippet den mot 50-årsdag.

Men nei. Jeg tror ikke det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 23:57   #95
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Som fadder hadde jeg valgt konfirmasjonen.
Jeg hadde nok valgt konfirmasjon dersom det var en av mine nevøer også, fadder eller ikke. Konfirmasjon anser jeg som en stor og viktig dag for en ungdom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 15:25   #96
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg hadde valgt konfirmasjonen. Angående det at konfirmanten kan virke likeglad for om en kommer så tror jeg veldig mange femtenåringer er litt tøffere i trynet og virker tilsynelatende likegyldige uten at de egentlig er det sånn innerst inne.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 16:51   #97
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Som fadder hadde jeg valgt konfirmasjonen.
Jeg hadde nok valgt konfirmasjon dersom det var en av mine nevøer også, fadder eller ikke. Konfirmasjon anser jeg som en stor og viktig dag for en ungdom.

Enig med Fløyel.
Vår sønn som konfirmerte seg i fjor var veldig opptatt av hvem som kom i konfirmasjonen hans.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 18:21   #98
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

OK, da noterer jeg meg det bak øret. Selv husker jeg at jeg syntes det var revnende likegyldig hvem som kom i min egen konfirmasjon for tusen år siden.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 18:27   #99
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Om man er fadder synes jeg det PLIKTER.
Når det er sagt så tviler jeg på at vi inviterer den ene fadderen til storejenta siden han ikke har fulgt henne og vi kun har sporadisk kontakt. Det blir i såfall mannen som trumfer han gjennom. Husker han ikke å invitere, husker nok ikke jeg det heller. Men ho har et par andre som er der og er nære.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 18:41   #100
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Konfirmasjon. En 50 årsdag er jo en bursdag med litt attåt. En konfirmasjon er once in a lifetime.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no