Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Rørleggerspm.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 13:54   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Rørleggerspm.

Vi skal gjøre om på kjøkkeninnredningen i slutten av november. Fronter skal skiftes og skap bygges opp til tak. Ny benkeplate og andre småting.
Da må vi b.la koble fra vannet og etter at snekkerne er ferdige så må vannet kobles til og det siste vet jeg at div. forsikringsregler tilsier at en rørlegger må gjøre det.

Er det virkelig nødvendig at rørleggeren også må frakoble vannet? Da må isåfall rørlegger komme to ganger på samme dag eller vi blir uten vann et par dager. Dette er jo en enkel prosess som mannen har gjort før.
I følge et rørleggerfirma så må rørlegger til i begge omgangene men de skal jo tjene penger. Andre sier at det er nok at rørlegger kommer for å koble til.

Noen med erfaring?


Sist redigert av Michelle : 23-10-07 kl 15:16.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 14:39   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Jeg vil tro at dere fint klarer å koble fra vannet selv, men da tar dere også den (lille) risikoen det er. Hvis oppussingsting bruker å ende som en episode av "To gode naboer" ville jeg anbefalt rørlegger for å koble fra, om dere skjønner at vannet bør skrus av før vannrørene ville jeg gått for å gjøre det selv.

Påkobling er for rørleggeren - da har man sitt på det tørre(!) om det skulle oppstå lekkasjer over tid.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 14:45   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Jepp, det er ren risikoanlayse. Påkobling er det viktigste, men på den annen side så kan jeg levende se for meg at amatører kan få til litt vannsøl ved avkobling også - selv om de har klart å stenge røret.

Min erfaring er at hvis man må spørre om dette så har man ikke nok kunnskap (eller så har man en søster/bror/mor/far/ektefelle som påberoper seg kunnskap man ikke føler seg helt trygg på). Det koster ikke så mange 100-lapper å få en rørlegger til å komme 2 ganger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 14:47   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Sjekk om hovedkranen din er helt tett. Hvis den er det kan du helt sikkert koble fra selv. Jeg fant ut at min ikke var 100% tatt så det hadde blitt kaos dersom jeg ikke hadde hatt rørlegger til å koble ut.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:04   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Min erfaring er at hvis man må spørre om dette så har man ikke nok kunnskap (eller så har man en søster/bror/mor/far/ektefelle som påberoper seg kunnskap man ikke føler seg helt trygg på). Det koster ikke så mange 100-lapper å få en rørlegger til å komme 2 ganger.

Vel der tar du litt feil for prisen vi fikk oppgitt for at rørlegger skulle komme to ganger var ca 3000 kr. Altså ikke noen få hundrelapper.
Mannen har koblet fra flere ganer før uten problem men ble betenkt da da en rørlegger sa at det var feil.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:07   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Vel der tar du litt feil for prisen vi fikk oppgitt for at rørlegger skulle komme to ganger var ca 3000 kr. Altså ikke noen få hundrelapper.
Mannen har koblet fra flere ganer før uten problem men ble betenkt da da en rørlegger sa at det var feil.

3000 for at rørlegger skal komme 2 ganger?

Jeg har hatt rørlegger flere ganger og har aldri betalt i nærheten av så mye. Hva i all verden inkluderte disse 3000?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:15   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

3000 for at rørlegger skal komme 2 ganger?

Jeg har hatt rørlegger flere ganger og har aldri betalt i nærheten av så mye. Hva i all verden inkluderte disse 3000?


Vel her er svaret jeg fikk på e-post.

"Må nok regne med ca 3.000,- kr. i arbeidspenger / servicebil etc. Ev. nytt batteri og deler kommer i tillegg. I tilfelle skifte av batteri , ønsker vi å levere dette
da vi uansett får garantiansvar for dette."

Altså de ønsker å skifte ut deler i tilfelle lekkasje senere som de evnt må stå ansvarlig for. Men det tror jeg ikke koster så mye.
Nå har vi hatt besøk av rørlegger flere ganger før og siste gang var det kun en bagatell og prisen kom på 800. Her må jo rørlegger i følge dem selv komme to ganger.

Noe vi da stiller oss tvilende til.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:18   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørleggerspm.

Det at rørlegger må komme to ganger medfører bare at dere skal faktureres for mer kjøring i tillegg til den tiden det faktisk tar å gjøre jobben. Har dere ingen andre rørleggere som kan ta oppdraget?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:21   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Jeg ville ringt en annen rørlegger og hørt hva han tar, dette var en stiv pris.
Forøvrig hadde vi fikset dette selv og kun brukt rørlegger ved montering. Rettere sagt, mannen hadde fikset dette.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:22   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg ville ringt en annen rørlegger og hørt hva han tar, dette var en stiv pris.
Forøvrig hadde vi fikset dette selv og kun brukt rørlegger ved montering. Rettere sagt, mannen hadde fikset dette.

Det kommer vi selvsagt til å gjøre og jeg tror også at mannen velger å koble fra slik han har gjort før. Takk for svar.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:23   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørleggerspm.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det at rørlegger må komme to ganger medfører bare at dere skal faktureres for mer kjøring i tillegg til den tiden det faktisk tar å gjøre jobben. Har dere ingen andre rørleggere som kan ta oppdraget?


Jeg reagerte på prisen jeg også og ser overhodet ikke nødvendigheten av å skifte batteri b.la slik det står. Vi skal undersøke andre rørleggere.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:51   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rørleggerspm.

:nynner på To gode naboer-melodien:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:58   #13
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rørleggerspm.

Jeg ville nok også gått for rørleggerhjelp til både avkobling og påkobling av vannet. Vi har nettopp hatt rørlegger her, 8 timers arbeide og en lang lang liste med stasj han har brukt, til å legge opp til oppvaskmaskin, sette på vannlås til vaskemaskinen og litt sånn der, regningen var på 13 000 kr. Hurra. Men da har vi vårt på det tørre dersom det blir vannlekkasje.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 16:03   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rørleggerspm.

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg ville nok også gått for rørleggerhjelp til både avkobling og påkobling av vannet. Vi har nettopp hatt rørlegger her, 8 timers arbeide og en lang lang liste med stasj han har brukt, til å legge opp til oppvaskmaskin, sette på vannlås til vaskemaskinen og litt sånn der, regningen var på 13 000 kr. Hurra. Men da har vi vårt på det tørre dersom det blir vannlekkasje.

Jo men her er det kun snakk om av og på kobling og ikke noe annet. Rører, oppvaskmaskin, blandabatteri og div skal ikke byttes ut. Derfor tror jeg vi går for at mannen kobler av og rørlegger kobler på

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:44   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rørleggerspm?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Vel her er svaret jeg fikk på e-post.

"Må nok regne med ca 3.000,- kr. i arbeidspenger / servicebil etc. Ev. nytt batteri og deler kommer i tillegg. I tilfelle skifte av batteri , ønsker vi å levere dette
da vi uansett får garantiansvar for dette."


Dette med at de skal levere batteri er forøvrig bare tøys. Vi leverte vårt eget, og signerte en egenerklering på at vi sto ansvarlig dersom det var feil på det, noe som er helt kurant. Dette er kun noe de gjør for å kunne levere batteri, som de selvfølgelig tjener grovt på.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no