Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal en oppvaskmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-16, 11:44   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Anbefal en oppvaskmaskin

Den begynte å utvikle røyk i dag og er bare å kassere. Er vel 11-12 år gammel.
Er en Bosch og vi har vært veldig fornøyd med den.

Men det haster, så trenger tips til ny så fort som mulig. Hva anbefales nå? Noe vi bør tenke på ved kjøp?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 12:14   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Følger med, siden jeg muligens er i markedet for ny oppvaskmaskin senere i år. Her står det en Electrolux som jeg syns er teit å stable i og ikke minst at den bråker for mye. Hadde en Bosch i forrige leilighet og selv om den ikke var i klassen stillegående så var den mye mer behagelig å høre på.

Fra før har jeg et godt forhold til Asko, men jeg er ikke oppdatert på de nyeste maskinene nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:05   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Jeg har en Miele, avbefales. Jeg syns ikke den er verdt prisen, og Askoen jeg hadde før (type supergammel) var mye bedre, spesiellt på glass.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:17   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

IKKE electrolux! Det har vi hjemme. Vi har derimot en SIEMENS på hytta den er jeg kjempefornøyd med fordi:

- den bråker ikke
- den er enkel å stable i
- den har god plass, virker stor
- den kan settes til å vaske på "halv tid"

Den vi har hjemme kan jeg si alt det motsatte om. Skal se om jeg finner link til den vi har på hytta.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:19   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Den vi har, den ligner på denne her - jeg er ikke sikker på om den er helt lik, men sånn ca: http://www.elkjop.no/product/hviteva...kin-sn45m207sk

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:21   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi har nylig kjøpt. Kriteriene var bestikkskuff og at den er stille. Vi kjøpte en Bosch. Er fornøyd med den. Den er ikke så grei å stable i som Mielen vi hadde før. Den er liksom litt for åpen i nederste skuff. Kan ikke stappe en drikkeflaske mellom alle steder for den sklir ned og stikker under skuffen. Men den vasker godt, er stille, tørker også plast bra og er forholdsvis rask. Den har et normatprogram som tar to timer. Kan så velge en hurtigere variant som bruker 1, 5 timer på høy temperatur.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:48   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi har en Siemensmaskin. Superfornøyd.
Bestikkskuff, masse muligheter for å stable om, ecoprogram, hurtigprogram, stille, 14 kuverter, og vi kan putte inn en lasagneform med brent ost og den kommer ut skinnende ren. Akkurat som på reklamen.
Men den er dyr. 11-12000.-.
Vi kjøpte på et kjempetilbud på www.whiteaway.no. Levert på døren.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:55   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi endte opp med Asko fordi vi likte best hvordan den kunne stables i. Glass sto stabilt. Den har bestikk kurv men den kan stå hvor som helst nede. Det er også en liten bestikk kurv oppe til kniver osv. Den er veldig romslig inni

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 13:58   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Anbefaler Asko med tre kurver og ingen bestikkskuff.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 14:31   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi har Asko med tre skuffer. Den har både bestikkkurv og egen bestikkskuff. Stillegående, vasker rent, tørker godt og har god plass. Midterste skuff må flyttes opp hvis man skal vaske høye tallerkener eller fat, men det gjør vi sjelden.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 14:34   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Jeg kjøpte denne i sommer og er godt fornøyd. De viktigste kriteriene for meg var bestikkskuff og at den var stillegående.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 14:54   #12
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Jeg anbefaler min fantastiske Mielemaskin. Den har har bestikkhylle øverst, med mange valgmuligheter. To veldig romstore kurver til glass/tallerkner med mulighet til å heve/senke den øverste på tre forskjellige trinn. Den nederste kurven kan gjøres helt flat, slik at man lett får flere kasseroller og stekepanner i. Tar flere kuverter enn standardmaskiner. Flere programvalg og mulighet til å kjøre alle utenom Ecoprogrammet på turbo. Et program som analyserer vannet i sluken og setter tidsbruk deretter. Musestille og utrolig hardfør. Er så glad i den at jeg tok den med meg og byttet ut toppmodellen fra Siemens som var bygd inn i innredningen da vi flyttet. Vår er i rustfritt stål.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 15:09   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg anbefaler min fantastiske Mielemaskin. Den har har bestikkhylle øverst, med mange valgmuligheter. To veldig romstore kurver til glass/tallerkner med mulighet til å heve/senke den øverste på tre forskjellige trinn. Den nederste kurven kan gjøres helt flat, slik at man lett får flere kasseroller og stekepanner i. Tar flere kuverter enn standardmaskiner. Flere programvalg og mulighet til å kjøre alle utenom Ecoprogrammet på turbo. Et program som analyserer vannet i sluken og setter tidsbruk deretter. Musestille og utrolig hardfør. Er så glad i den at jeg tok den med meg og byttet ut toppmodellen fra Siemens som var bygd inn i innredningen da vi flyttet. Vår er i rustfritt stål.

Det høyrest ut som den nye vår. Eg er veldig fornøgd med Miele. Den rommer så mykje at vi relativt ofte må køyre han før den er full for å få tallerkenene tilbake. Stor kontrast til den elendige og håplause IKEA-maskinen vi hadde før, som verken vaska reint eller hadde plass til stort.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 15:37   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Den Electrolux-maskinen (60 cm bred) jeg har nå, rommer ikke så veldig mye mer enn den forrige smale Bosch-maskinen (45 cm) jeg hadde. Innredning har mye å si!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 16:25   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Jeg henger her. Jeg har en Miele som er tre år gammel, som jeg er superfornøyd med, men den må byttes når vi bytter kjøkkenet. Enten må jeg ha integreret maskin eller en med front i rustfritt stål. Jeg vurderer å kjøpe den vi har, men nyere, fordi jeg er såpass fornøyd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-16, 22:06   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Jeg er veldig glad i min 16 år gamle miele. Vasker superbra og kurvene ser fortsatt nye ut.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 00:12   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi har hatt Electrolux som var helt ok, deretter Siemens som vi har vært veldig fornøyd med. Nå holder vi på å bytte kjøkken og har valgt en ny Siemens med bestikkskuff og ekstra høyde.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 14:54   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Vi hadde en Miele som vi var veldig fornøyd med. Men det forsvarer ikke prisen når den røk etter 7 år og er dyr å reparere.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 20:51   #19
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

Takk for tips, alle! Ble en Bosch, var tilbud på alle maskiner på Elkjøp. Hadde kostet 10000, og nå 22% avslag. Herlig med en så stille maskin.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-16, 22:03   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal en oppvaskmaskin

I forrige hus hadde jeg Miele. Den var grei nok, men ikke verdt prisen. Men jeg likte bestikkskuffen. Det var ikke vanlig da den ble kjøpt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no