Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-24, 18:56   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg gir påskeegg m.m. til gutta hvert år, og selv om de er 14 år så er det intet unntak.
De har vært vant til rebusløp, skattejakt osv og ønsker enda at jeg skal gjøre noe spesielt ut av overrekkelsen. I år hadde jeg ingen energi til å skrive fjerti lapper, gjemme dem rundt omkring osv.
Men så kom jeg på noe! Jeg har ørten (60) plastegg som pleier å henge på treet ute... I år kom det bare opp 20 på treet, så jeg hadde mange igjen. Det resulterte i at jeg gjemte dem rundt omkring i stua, spisestue, kjøkkenet, gangen og badet! Oppi skuffer, under lamper, inni skap osv. Det tok meg 5 min å gjemme dem, og gutta brukte 20 minutter å finne alle. Og det ble ufattelig morsomt! OG jeg fant ut hvor elendig M er på å lete! Han sto bokstavelig å SÅ på det ene egget, og fant det ikke.

Er det andre her som gjør noe lignende med påskeeggene?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:04   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg ba 16-åringen fikse det i år. Jeg gikk på loftet og hentet eggene, og hadde en pose snop som hun fordelte. Ingenting gøy ut av det, men alle var happy med egg og snop.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:11   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg hadde ikke tenkt til det, men så ordnet jeg noe likevel, til 18-åringen som er alene hjemme, før jeg dro. Gjemte 6 små pappegg rundt i huset, og tok bilder av noe på gjemmestedene (uvante vinkler, forvrengte bilder etc). Hvert egg inneholdt noen små sjokoladeegg, og bokstaver fra scrabble. Sendte henne snap med bilde av det første gjemmestedet, og for å få neste bilde måtte hun sende selfie med egget hun fant. Noen fant hun med en gang, for andre måtte hun be om flere hint (som jeg fikk søskenbarna her til å spille inn på snap). Når hun hadde funnet alle seks småeggene måtte hun sette scrabblebokstavene sammen for å finne det store egget. Dette inneholdt diverse påskegodt og et flax-lodd (som hun vant 50 kr på).

Har ett hver til de to 16-åringene også, som jeg tenkte de kan få i morgen kveld, når jentungen kommer hit (bare guttungen som er her foreløpig). Men vet ikke hvor mye jeg gidder å gjøre ut av overrekkelsen. Kan hende jeg involverer det tre år gamle søskenbarnet deres, som jeg skal passe i hele morgen. Han vil sikkert synes det er gøy å være med og gjemme dem, og hjelpe dem med å lete (og smake ).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-03-24 kl 19:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:22   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Å så gøy My! Det var virkelig kreativt!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:25   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Her er det null kreativitet, travel mor og få påsketradisjoner. I år fikk de velge godteri for 100 kr hver og det løste de med 1 kg smågodt hver fra Europris (10 kr pr hg). De er økonomiske, iallfall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:27   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

For tiden bor datter (23) og sønn (19) hjemme. De får påskeegg.

Jeg har av og til hatt lapper med hint fra påsketippen (lokal variant av påskeharen), som har ført dem på jakt rundt i huset. I år blir det ikke noe sånt, men mulig jeg lager en liten kviss hvis overskuddet og kreativiteten dukker opp.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:28   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

I år ga jeg ungdommen en pose med innhold til et påskeegg. De reiste bort og hadde (heldigvis) ikke plass til noe egg i bagasjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:49   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

De får litt diverse godteri, ingen rebus eller noe sånt. det ligger bare på bordet en av dagene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 19:57   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Vår sønn er utenlandsstudent som ikke kunne komme hjem i påsken pga en eksamen rett etter påske. Jeg vippset litt til påskegodt. Følte meg litt som dårlig mor som ikke husket i tide at en liten pakke med norsk påskegodt hadde vært kos.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 20:28   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg har en unge og to tenåringer. De fikk hver sin "påskequiz" litt ala påskenøttene som vi hver kveld løser sammen, de på nrk.

Løsningsordet var hvor egget deres var.

Vi droppet løsninger hvor de må løpe rundt i huset og finne neste hint rett og slett fordi den yngste av dem går på krykker for tiden.

Yngste mener hun fikk for enkle oppgaver.
Utenom at løsningsordet var vanskelig da. Hva er en komfyr, liksom ????

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 20:31   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Minstemann (16) fikk påskeegg i går. Stort egg, stappfullt av godis. Vi har ingen tradisjoner rundt leting etter egg, så det ble bare gitt etter middagen i går. Storesøster er utenlandsstudent, jeg vippset penger til henne så får hun velge om det blir godis eller noe annet. Tipper de brukes på neste bytur/fest.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 20:55   #12
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg har pleid å gjemme eggene rundt i huset og så har det mest spennende vært å finne ut hvem sitt egg de har funnet, basert på innholdet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:07   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

15 og 19-åring får i morgen. De ønsker fremdeles at jeg skal gjemme dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:11   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Begge får. Litt begrensa hvor jeg kan gjemme de og jeg har ikke hittil tenkt tanken på å gjemme noe annet.
Begge måtte lete litt. Ble litt diverse godteri og påskeflax.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:12   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

17-åringen får og vil få så lenge han bor hjemme. Han og mini på 4 år, måtte finne plastegg ute i Hagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:15   #16
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Både stor og liten får påskeegg her, med rebus for å finne dem.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:20   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg har jo fremdeles et «lite barn» på 10 år så her kommer PH når man aner det minst, og da blir det alltid leiting og litt diverse spørsmål og rebuser, og da må jo de to eldste barna på 20 og 22 også få. Tenkte gjemme de rundt ute i morgen, og har onde hensikter med å gjemme minst et par egg med gulrøtter eller kål eller stein eller noe. De store får godis, øl og flax-lodd, den lille får smågodt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:21   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg har aldri gjemt eggene, gjør som alltid. De får eggene i hånda. (Nå er de små 16, 17, 19, 22 og 24).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:42   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Mine får egg med snop.
Har pleid å gjemme dem ja.
Og skrive rebus som jeg kjører i Google translate.
De er 21,19,15,13

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-24, 21:47   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Har brukt å ha rebus og enkelte år med løsningsord som måtte løses på forskjellig vis. I år la jeg bare eggene på bordet uten noe rebus. 14-åringen satt i samme rom da jeg fylte de, men fikk det ikke med seg, klassisk uoppmerksom tenåring der altså.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no