Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-19, 17:48   #61
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Tja. Skal Erna og Høyre "ta grep om situasjonen" og bare overkjøre de andre regjeringspartiene? Bare fikse og ordne lixxom? Selv om ikke du stemte FRP, så var det mange som gjorde det. Hvis du vil gi Erna mer handlingsrom så foreslår jeg at du stemmer Høyre.

Dette handler jo ikke om politikk, men om ledergjerningen. Som Erna utfører veldig svakt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 20:19   #62
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Enig med Røverdatter, Erna viser ikke særlig til ledertakter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 20:46   #63
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg også. Synes Erna er totalt elendig som leder.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 20:47   #64
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Og når man trodde saken ikke kunne ta flere, rare vendinger: https://www.nrk.no/kultur/teaterdire...ing-1.14475538

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 20:55   #65
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jammen.... Hæ? Teatersjefen anmeldt?
Jeg er visst kommet på feil klode! Her er så underlig...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 20:59   #66
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Vi er på vei inn i en alternativ virkelighet tror jeg. Der vi lever i en politistat. O.o

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 21:55   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg tenker at det må være bra for alle parter at den forestillingen får rettslig behandling. Jeg tror aldri i verden at de kommer til å bli dømt for noe som helst, ytringsvernet står så sterkt. Men at en anmeldelse etterforskes er ikke å leve i en politistat, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 21:58   #68
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker at det må være bra for alle parter at den forestillingen får rettslig behandling.

Ja, jeg tror det er lurt. I første omgang var det politiet som henla - det blir "sterkere" hvis det blir henlagt i rettsapperatet, tenker jeg. Lurt at den saken blir behandlet i rettsapperatet, det vil være tydeliggjørende.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 22:02   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kanskje en lettelse for nærmiljøet, men for samfunnet er det enda mer bekymringsfullt, som Morgenbladet setter fingeren på: https://morgenbladet.no/aktuelt/2019...-skriver-aslak



Jeg tenkte på Norge og ikke nabolaget da jeg skrev, men hva som er virkelig verst er vel litt pest eller kolera. Takk for lenke til en veldig god kronikk! Og med samme forbehold som Bonde tar om skyld: gudskjelov at hun ble tatt. Det at det skulle finnes elementer i Norge som gjorde disse tingene mot en politisk motstander er egentlig ikke mindre skummelt enn at noen fikk oss til å tro at det gjorde det, med de følger det allerede har fått på kort sikt (trusler mot de som satte opp stykket), for ikke å snakke om hva det ville betydd på lang sikt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 22:40   #70
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg synes det er helt OK at vi får en rettslig vurdering av "privalitvets fred" vs "kunstnerisk frihet". Jeg tror det er nødvendig å avklare dette nå, slik at ikke Black Box får dette hengende over seg som noe uavklart fremover. Og så synes jeg Bertheussen også fortjener en fair vurdering av klagen sin, uavhengig av hvor ille jeg synes det andre hun eventuelt har gjort er. Det er andre i denne bopelen som også kan føle ubehag.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-19, 23:27   #71
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Oslopolitiet henlegger nå saken mot Black Box. Det skulle selvsagt bare mangle, dette har jammen vært noen helt absurde dager.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 06:36   #72
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Det er absurd å ha en statsminister som tukler borti ytringsfriheten i Norge. Jeg er virkelig spent på hva son skjer videre nå. Det er iallefall betryggende at de juridiske fagmiljøene gjør jobben sin og reagerer som de skal.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 08:55   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Det er rart hvor forskjellig man kan se det. Jeg opplever ikke at statsministeren tukler med ytringsfriheten. Hun påpeker at en type ytringer - som altså er temmelig ekstreme, de knytter justisministeren til et konspiratorisk rasistisk nettverk, helt uten noe annet belegg enn at han er i en FrP-regjering - er belastende og kan gjøre det vanskeligere for vanlige folk å ta på seg politiske verv. Det samme har blitt påpekt gang på gang for Lan Marie Berg og andre utsatte profiler på venstresiden, uten at noen har ment at det er knebling av ytringsfriheten å påpeke de problematiske sidene ved det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 09:09   #74
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Saken er henlagt.
Heldigvis.

Jeg har fulgt litt av debatten på Twitter. Det er ganske mange av Norges fremste eksperter på ytringsfrihet som har reagert på det som har skjedd i det siste. (Og det dras også paralleller til hva HRS får lov til å drive med (statsfinansiert).)
Det holder i massevis for meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 09:25   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg er veldig glad for at saken mot Black Box og kunstnerne er henlagt, og syns helt klart at Statsministeren gikk alt for langt. Det er ganske stor forskjell på uttalelser fra Norges øverste elder, og fra tre kunstnere i et teaterstykke sett av maks 1000 mennesker. g det er jeg virkelig glad for at folk med peiling er helt enig i.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er rart hvor forskjellig man kan se det. Jeg opplever ikke at statsministeren tukler med ytringsfriheten. Hun påpeker at en type ytringer - som altså er temmelig ekstreme, de knytter justisministeren til et konspiratorisk rasistisk nettverk, helt uten noe annet belegg enn at han er i en FrP-regjering - er belastende og kan gjøre det vanskeligere for vanlige folk å ta på seg politiske verv. Det samme har blitt påpekt gang på gang for Lan Marie Berg og andre utsatte profiler på venstresiden, uten at noen har ment at det er knebling av ytringsfriheten å påpeke de problematiske sidene ved det.

Ja, du har sett stykket og har konteksten da går jeg ut i fra?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 09:50   #76
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Saken er skikkelig trist for alle involverte. FRP er lang fra der jeg kjenner meg hjemme, men Wara fremstår jo som en voksen på jobb og som en hederlig mann. Når Erna ber folk avvente etterforskning og ikke spekulere vilt tenker jeg at det er gode grunner til det.

Alle skriver at Norge aldri har sett en lignende sak. Akkurat det stemmer ikke. Husker dere Fagerengsaken/ Rådmannsaken i Bergen? Konen til Rådmannen ble ranet på et kjøpesenter, det ble begått ran av smykker i huset deres i tillegg til diverse annen trakkasering. Konen ble antatt å være gal og dømt for falske forklaringer og forsikringssvindel. Rådmannen måtte gå/ gikk pga skandalen og begynte på NHH som administrativ leder. Mange år senere stod en rusmisbruker frem og innrømmet at det var han som stod bak alle angrepene.


https://www.ba.no/nyheter/anne-greth...s/1-41-5735660
https://www.nrk.no/ho/fagereng-far-t...ner-1.11577917

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 09:53   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Nei, jeg bare antar at i det minste noe av de løpemeterne av avisartiklene som er publisert har et fnugg av sannhet i seg, sammen med det jeg har hørt de ansvarlige fra BB si direkte på dax 18 etc. Mener du at det ikke er riktig at de mener det finnes et rasistisk nettverk?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 10:39   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mener du at det ikke er riktig at de mener det finnes et rasistisk nettverk?

Det vet jeg ikke. Jeg har ikke sett stykket. Det jeg er enig med dem i, er at det er en del som tjener på å nøre oppunder fremmedfrykt. Jeg tror ikke de mener at det finnes mennesker som er med i en slags organisert rasismens rotary.


Om man er interessert i kunsten i dette, så anbefaler jeg å se stykket når det blir satt opp igjen, og jeg anbefaler også denne analysen av debatten fra Shakespeartidskriftet. Den er skrevet før alt som skjedde i slutten av neste uke, men som gir et godt bilde av hva dette faktisk er, og ikke er.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 09-09-20 kl 13:53.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 10:55   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Jeg har ikke sett stykket, men leste innlegg og intervjuer i tiden etterpå, og hørte dem på Dax18 eller var det politisk kvarter, og basert på hva de selv sa, så syns jeg de serverte konspiratorisk og polariserende uttalelser som er stygge og som virkelig bidrar til et dårlig debattklima. Altså noe jeg sterkt misliker, men så absolutt ikke noe jeg vil forby, og absolutt ikke noe statsministeren bør si så mye om, spesifikt. Spesielt gitt deler av hennes eget kollegium (mest i fortid, men lell).

Hun kunne nøyd seg med sitt vanlige "jeg ville ikke brukt de ordene".


Jeg prøver å finne ut hvorfor statsadvokaten ville ha en siktelse, men antar at det handler om at de, for å se om privatlivets fred er krenket, vil se hele opptakene, mer enn det som blir vist i stykket? For å se om det er filmet inn vinduer eller noe? For det må jo være det eneste som eventuelt kunne vært straffbart?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-19, 10:58   #80
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ways of seeing (satt opp på Teaterscenen Black Box)

Ja, det er slik jeg forsto det. Bertheussen har anklagd dem for å ha krenket privatlivets fred og ville ha undersøkt hvorvidt de har filmet henne eller barna og hvorvidt de har vært inne på privat eiendom. Ikke i seg selv urimelig, kanskje, men hvis anklagene mot henne selv er riktige, kanskje litt ute av proporsjoner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no