Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du hjemme?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 11:02   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Når det gjelder dvder, pc-greier og slikt så har vi løst det (for jeg HATER løse ledninger, masse filmer og dritt) ved å ha en stilig hvit tv-benk (med 42" LCD oppå, selvsagt, fnis) med to dører i, der alt av konsoll-kontroller og endel filmer blir oppbevart uten at det vises. I midten er det ei hylle der xbox (som vi bruker som dvd-spiller) og ps2 står pent og pyntelig. Alle de 320482394345 dvdene våre (som jeg vil selge, men da truer mannen med skilsmisse, den tosken!) står i høye hyller på gjesterommet. Der står alle bokhyllene med 33245904 bøker i også, vil ikke ha slikt i stua.

Vi har nylig kjøpt oss en TV-skjenk som det meste av bokser og konsoller skal inn i, så det vil jo hjelpe noe. Og jeg vil gjerne ha bøker og filmer og plater stående fremme jeg, da - det er pent med åpne rom, men det er pent med fulle hyller også, og jeg liker å ha dem rundt meg. Vi har ikke så mange rom, men holder på å lage et lite bibliotek i det som før var spisestuen; når det er ferdig, havner det meste av bøker der, så da blir det stort sett bare plater, filmer, tegneserier og oppslagsverk i stuen. (Det blir like mange hyller som nå likevel, men det blir litt mer orden i dem og vi slipper kanskje at ting står i to lag og ligger oppå hyllene og stablet rundt omkring og slikt.)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har laptop som ligger i sofaen hele tiden siden det er der vi sitter og surfer, men alt av ledninger (og det er MYE) ligger under sofaen så det vises ikke. Er litt redd for støv og slikt der, men støvsuger jo hver dag.

Støvsuger hver dag, ja. Laptopen min er i stuen den også, og Podens, men de er jo lette å legge sammen og sette til side hvis man av en eller annen grunn ikke bruker dem. Resten av PC-ene står stort sett på det kombinerte sove- og arbeidsrommet som aldri noen andre enn oss går inn på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:05   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Ja hvis man klarer å alltid ha full orden i hyllene og få det til å se pent ut så kan det absolutt være pent med bokhyller og slikt i stuen. Vi hadde det tidligere, før vi pusset opp, men jeg skal love deg at det aldri holdt seg pent over lengre tid, så jeg KAN ikke ha bokhyller i stua.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:06   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Vi har selvsagt orden i bokhyllene. Eller, det vil si, mannen har.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:09   #24
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Jeg foretrekker minimalistisk stil, men det er ikke mulig når man har små barn, så jeg har kapitulert. Jeg vil nemlig ikke at barna skal liste seg på tå i hjemmet sitt, her skal vi bo og vi skal bo godt. Ryddig med rette linjer kan jeg ha når barna blir større.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:10   #25
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Min egen minimalistiske stil
Det betyr ikke noe rot og masse hvite vegger.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:17   #26
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg foretrekker minimalistisk stil, men det er ikke mulig når man har små barn, så jeg har kapitulert. Jeg vil nemlig ikke at barna skal liste seg på tå i hjemmet sitt, her skal vi bo og vi skal bo godt. Ryddig med rette linjer kan jeg ha når barna blir større.


Jeg er ikke helt enig at minimalisme/rene linjer er uforenelig med små barn. For meg handler det mer om hva som er praktisk. Her er det også rot, men jeg har for det meste en plass til alt. Det er derfor enkelt å få ting unna, når vi ønsker å få det unna. Jeg elsker skap og skapdører, kister og bokser. Rene linjer er like forenelig med barnerot som maksimalistisk stil er. Leker er ikke rot på samme måte i mine øyne.

Derimot er jeg enig med deg hvis du tenker på et minimalistisk hjem som et shinet hjem til enhver tid.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:19   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.


Derimot er jeg enig med deg hvis du tenker på et minimalistisk hjem som et shinet hjem til enhver tid.

Det er det jeg tenker. Ingen leker som flyter, ingen forkostblandingflekker på gulvet osv.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:21   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er det jeg tenker. Ingen leker som flyter, ingen forkostblandingflekker på gulvet osv.


Tror ikke det egentlig hører med til maksimalisme eller shabby chic heller.


(men det passer veldig fint hos meg)

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:23   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det er det jeg tenker. Ingen leker som flyter, ingen forkostblandingflekker på gulvet osv.

Men akkurat det handler jo mer om hvor ryddig og rent man holder det, og har ikke så mye med innredningsstil å gjøre - man kan ha minimalisme i den forstand at det er lite dill og pynt, enkle møbler og lite farger, men så kan det naturligvis være støv i krokene og leker ut over gulvet. Man kan vel ikke kalle noe minimalistisk hvis det flommer helt over av rot, men på den annen side kan man ha en veldig ikke-minimalistisk innredningsstil selv om man alltid har det strøkent og nyvasket (og lite barnevennlig).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:26   #30
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Hvor blir det av bildene, folkens?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:28   #31
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men akkurat det handler jo mer om hvor ryddig og rent man holder det, og har ikke så mye med innredningsstil å gjøre - man kan ha minimalisme i den forstand at det er lite dill og pynt, enkle møbler og lite farger, men så kan det naturligvis være støv i krokene og leker ut over gulvet. Man kan vel ikke kalle noe minimalistisk hvis det flommer helt over av rot, men på den annen side kan man ha en veldig ikke-minimalistisk innredningsstil selv om man alltid har det strøkent og nyvasket (og lite barnevennlig).


Dette er vi visst enig om. Egentlig burde spørsmålet være: Hvilken stil har du under alt rotet?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:30   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Dette er vi visst enig om. Egentlig burde spørsmålet være: Hvilken stil har du under alt rotet?

Jeg tror det er så grunnleggende rotete hos oss at man ikke egentlig kan skille mellom stil og rot.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:34   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg foretrekker minimalistisk stil, men det er ikke mulig når man har små barn, så jeg har kapitulert. Jeg vil nemlig ikke at barna skal liste seg på tå i hjemmet sitt, her skal vi bo og vi skal bo godt. Ryddig med rette linjer kan jeg ha når barna blir større.

Men det er jo fullt mulig. Jeg har vaskbare flater overalt, ergo er jeg ikke redd for søl. Jeg har ikke nips og masse glassting stående, ergo er jeg ikke redd for at ting skal knuses. Jeg har ikke masse bøker og filmer stående på steder der barn kan rive dem ut og ødelegge dem, ergo slipper jeg også den "frykten". Her kan det godt flyte leker på ettermiddagene og i helgene, jeg bare rydder det bort når vesla er i seng (eller vi rydder sammen før hun legger seg).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:34   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så absolutt, skal man innrede i retro-stil bør det være slik at man kan skifte det ut etter en stund uten for mye stress. Bilder osv kan bare tas ned. Tapet er det litt verre med, så det har vi ikke gjort (går fint på et kontor/soverom etc). Må være STIL over det.

Vel. Har man sin egen stil og ikke skifter smak med moten trenger man ikke innrede for å kunne ta det lett vekk.

Vårt hjem bærer preg av en mann som liker søttitalls sci-fi og en dame som liker femtitalls sci-fi. I tilegg til å være lidenskapelig opptatt av popkulturelle fenomener som tikikultur, tegneserier, musikk og film. Og De dødes dag.

Eklektisk, fargerikt og maksimalistisk.

Noen elementer har vi ikke fått gjort noe med, slik som et helbrunt bad fra '85 og en gyselig gang. Den er frisket opp med teak og Jack Skellington-lysranker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:35   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men akkurat det handler jo mer om hvor ryddig og rent man holder det, og har ikke så mye med innredningsstil å gjøre - man kan ha minimalisme i den forstand at det er lite dill og pynt, enkle møbler og lite farger, men så kan det naturligvis være støv i krokene og leker ut over gulvet. Man kan vel ikke kalle noe minimalistisk hvis det flommer helt over av rot, men på den annen side kan man ha en veldig ikke-minimalistisk innredningsstil selv om man alltid har det strøkent og nyvasket (og lite barnevennlig).

Slik jeg ser det, handler ikke minimalismen bare om rette linjer, men også ryddige overflater.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:37   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vel. Har man sin egen stil og ikke skifter smak med moten trenger man ikke innrede for å kunne ta det lett vekk.

Det er helt sant. Men jeg blir fort lei og liker hyppige forandringer, så jeg ommøblerer endel, maler og styrer. Har ikke noe med moten å gjøre, jeg følger jo min egen smak, men den forandrer seg ofte.
Men det minimalistiske henger alltid igjen, jeg liker ikke for mye ræl rundt omkring, må være stil over det meste og det bør matche litt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:39   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Slik jeg ser det, handler ikke minimalismen bare om rette linjer, men også ryddige overflater.

Sant nok, men hvor ryddige overflatene er, handler jo om hvor ofte og mye man er villig til å rydde. De som f.eks. rydder stuen hver kveld og fjerner alt av leker og bøker og aviser, kan fint ha en minimalistisk innredning med ryddige flater, selv om flatene ikke er ryddige 24 timer i døgnet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:41   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er helt sant. Men jeg blir fort lei og liker hyppige forandringer, så jeg ommøblerer endel, maler og styrer. Har ikke noe med moten å gjøre, jeg følger jo min egen smak, men den forandrer seg ofte.

Vi har funnet vår stil, og den er basert i vår smak som har vært temmelig uforandret de siste ti årene. Men det hender selvsagt at vi endrer smak på elementer, som å gå lei av en sofa eller gardiner, men alt i alt har vi ting vil liker. Og ganske garantert vil like om ti år også, uavhengig av mote.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:42   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sant nok, men hvor ryddige overflatene er, handler jo om hvor ofte og mye man er villig til å rydde. De som f.eks. rydder stuen hver kveld og fjerner alt av leker og bøker og aviser, kan fint ha en minimalistisk innredning med ryddige flater, selv om flatene ikke er ryddige 24 timer i døgnet.

Jepp det er sånn vi gjør det. På dagtid i helgene og på ettermiddagene her kan det godt flyte av leker og annet, jeg er IKKE ei mor som ikke tillater leker og slikt i huset, tvert imot. Men når vesla er i seng blir alt ryddet vekk, jeg liker å ha det rent, ryddig og pent rundt meg, da slapper jeg best av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 11:43   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du hjemme?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har funnet vår stil, og den er basert i vår smak som har vært temmelig uforandret de siste ti årene. Men det hender selvsagt at vi endrer smak på elementer, som å gå lei av en sofa eller gardiner, men alt i alt har vi ting vil liker. Og ganske garantert vil like om ti år også, uavhengig av mote.

Høres flott ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no