Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

FB - neppe et sammentreff?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 23:58   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

FB - neppe et sammentreff?

For et par dager siden søkte jeg opp en veldig perifer, gammel bekjent på facebook. Jeg så bare på den informasjonen som var tilgjengelig på åpen profil, og surfet videre uten å legge henne til som venn. I dag får jeg en venneforespørsel fra henne. Vi har ingen felles venner. Det er lite sannsynlig at hun "plutselig kom til å tenke på meg" så jeg antar hun fikk et forslag om å legge meg til.

Er det derfor jeg får forslag om folk jeg en gang har vært i kontakt med som jeg ikke har felles venner med? Fordi de har søkt meg opp og snoket?
Dette er kanskje velkjent for alle andre enn meg?

:vanligvis ikke paranoid men trodde ikke informasjonen ble brukt så direkte:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:01   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Man får vel ikke forslag om venner uten at noen har spesifikt foreslått personen, eller har felles venner fra før.

Kanskje hun har slik at hun ser hvem som har vært innom profilen hennes? Vet det er noen som har det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:02   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg trodde ikke slike greier fungerte - å overvåke hvem som er innom profilen altså.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:04   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg vet ikke jeg heller, for jeg har det ikke selv.
Men det er jo rart om hun tenkte på deg samtidig som du tenkte på henne nesten..

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:06   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.171
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Du får jo forslag til mulige venner. Jeg finner stadig vekk noen blant de forslagene. Noen har jeg felles venner med, andre fordi jeg er medlem av ulike grupper.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:07   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Mener du der FB foreslår venner?

Som regel er jo forslagene de som du har mange felles venner med, men det er jo mulig at FB bruker informasjonen til hvem du har klikket på i det siste.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:09   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg har ingen felles venner med denne bekjente. Ikke er jeg medlem av noen grupper heller. Facebook er rett og slett nødt til å lagre hvem jeg søker opp.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:11   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Tja, du har kanskje e-postadressen hennes?
Eller at dere har noe felles, som f.eks skole/klasse begge har gått i.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:12   #9
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg hadde en lignende opplevelse i går. Jeg så på listen over foreslåtte venner. Der var ei jeg hadde kontakt med for mange år siden, lenge før FB oppsto. Vi har ingen felles venner, hverken IRL eller på FB. Kan det være at hun har søkt meg opp da?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:14   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Ja, e-mail adresser tar FB (om man sa at det var ok en gang i tiden når man registrerte seg mener jeg). Jeg får f.eks. forslag om å bli venn med en tennistrener som jeg har null felles venner med, men som jeg mailet med en gang. Jeg bruker gmail og har ikke spart hans e-mailadresse, men mailen ligger der sikkert fortsatt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:15   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg har en sånn som ejg synes er ekkel. Altså ett venneforslag som jeg faktisk "kjenner", men som jeg ikke har felles venner med og ikke har søkt opp.
Det er rimelig perifert mildt sagt, og med beste vilje kan jeg forestille meg at vi muligens har en felles annen generasjons venn. Altså en av mine venner har en felles venn med hans venner.

Men når jeg tenker etter så har vi vel emailet en gang i forrige årtusen med min hotmail. Det forklarer det


Sist redigert av Koma : 04-07-10 kl 00:16. Årsak: Fikk ny informasjon
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:17   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg kommer til å anta at alle merkelige forslag til nye venner har søkt meg opp heretter. Og jeg skal aldri mer søke opp ekser igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:18   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg har ikke mailet med henne. Og har aldri fått forslag om å legge henne til før nå - når jeg altså hadde søkt opp henne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:21   #14
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Men hva om vi prøver da? Jeg gir navnet mitt til noen her, de søker meg opp og jeg ser om jeg får opp denne under "Personer du kanskje kjenner" etterhvert.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:24   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Men hva om vi prøver da? Jeg gir navnet mitt til noen her, de søker meg opp og jeg ser om jeg får opp denne under "Personer du kanskje kjenner" etterhvert.

Bare kjør på Morella. Jeg kan teste. Jeg søker deg opp så får du navnet mitt etterpå så ser vi om det virker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:25   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Har du noen andre fra FP som venner på facebook da Morella? Jeg får til stadighet opp folk fra FP, fordi vi har mange felles bekjente.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:41   #17
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg kommer til å anta at alle merkelige forslag til nye venner har søkt meg opp heretter. Og jeg skal aldri mer søke opp ekser igjen.


Aj aj aj...nå ble jeg også veldig paranoid her....Dette hadde jeg faktisk ikke tenkt på

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:47   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Morella og jeg fant det ikke ut for vi har en felles venn. Men å andre siden så kan vi jo se om jeg kommer opp hos deg som forslag veldig snart, Morella. Det gir jo en pekepinn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:54   #19
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Morella og jeg fant det ikke ut for vi har en felles venn. Men å andre siden så kan vi jo se om jeg kommer opp hos deg som forslag veldig snart, Morella. Det gir jo en pekepinn.

Ja, der sier du noe. :holder utkikk:

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 00:59   #20
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: FB- neppe et sammentreff?

Jeg har søkt etter et par personer flere ganger UTEN å få forslag om å legge dem til som venn, så om det stemmer det som blir sagt over her er det ikke konsekvent iallfall. Eller det kan være at en person jeg har søkt etter ikke dukker opp som venneforslag når det er mange der jeg har felles venner med og som jeg ikke legger til?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no