Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Fin sang til bryllupsprosesjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 21:08   #21
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Jan Magne Førde sin Bruremarsj er fiiin. (Martha og Ari hadde den som "gatemusikk" når dei gjekk frå kirka gjennom byen etter vigselen...)

Når det gjeld salmar bør du iallefall styre klar "Velsigna band som bind", sidan det i eit av versa står (fritt etter hukommelsen):
"Når nokon av oss lid
så gret vi andre med
og vert han atter løyst og fri
vi oss med honom gled"

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 20:35   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Det kommer vel an på hva organisten kan spille og? Eller kan de det meste?

Det kommer veldig an på organisten, men det avhenger også litt av orgelet. Ikke alle orgel egner seg til alle bryllupsmarsjer. Det som er lurt er å bestemme seg tidlig og kontakte organist tidlig. De fleste organister kan spille det meste av "vanlig" bryllupsmusikk og mange er flinke og kan øve inn omtrent hva det skulle være, men det er viktig å sjekke det ut tidlig og det kan hende at dere må finne noter selv hvis det er snakk om noe veldig uvanlig.

Brudemasj fra Øre og Jämtlandsk brudemarsj er flotte marsjer. Sistnevnte er finest med solist. Brudemarsj fra Lødingen er også fin.

Ang. salmer så er det ofte lurt å velge noe som folk kan synge. I en sangglad familie kan man velge nesten alt. I andre familier er det lurt å safe.

De som er mest safe er: No livnar det i lundar (må brukes om våren) ,Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska.

Av nyere salmer er "Guds godhet sang i sinnet" og "Din hånd i min" ( http://nyesalmer.no/?p=103&cat=15 ) ganske fine. Jeg liker best "Din hånd i min". Den er ganske lett å synge.

Du finner en liste over salmer som brukes her

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 14:14   #23
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Tusen takk, hattifnatten! Nå tror jeg alle sangene er klart.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 15:29   #24
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Vi hadde bryllupsmarsj fra Seljord.
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:13   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Vi hadde Trumpet Tune en av veiene.
Og så kan jeg ikke for mitt bare liv huske hva den andre het.
Jeg garanterer dog at det ikke var Händel eller Mendelsshon. :det var viktig, nemlig:

Som salme: "Deg å få skode". Det er en av de aller fineste som finnes.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 17:22   #26
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:45   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Vi hadde Jan Magne Førde og brudemarsj fra Seljord. Begge spilt på fløyte og piano. Synes det ble veldig fint.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 01:05   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Vi hadde Mendelssohn - Allegro Maestoso til innmarsj og Widors 5. symfoni i F-dur Toccata Allegro til utmarsj.

Av salmer hadde vi tradisjonelle "Kjærlighet fra Gud", og min favorittsalme "Deilig er jorden!". Syns det er mange flotte å velge mellom, og kunne nok ha byttet ut "Kjærlighet fra Gud", men både den og den andre hadde en betydning for meg og oss så da ble det sånn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:41   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.064
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Jämtlandsk brurmarsch er fin i hvert fall, jeg sang den i bryllup i fjor sammen med fire andre (trestemt), og det funket fint. Det var riktignok utendørs borgerlig vielse, men det blir jo det samme. Mange fine brudemarsjer. Salmer vet jeg ikke noe om.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:08   #30
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin sang til bryllupsprosesjon?

Takk for mange gode forslag!

Vi landet på brudemarsj fra Lødingen som inngang og brudeslott fra Øre med trompet sammen med orgelet som utgang.

Av salmer ble det, Å leva det er å elska og Din hånd i min. Skal ha et musikalsk innslag midt i seremonien, Air av bach på trompet og orgel.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no