Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-20, 11:48   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Sint!

Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Jeg har dekket mobilregning via jobb, men trekkes hvis jeg bruker telefonen til private anliggender som koster penger. På siste regning oppdaget jeg at jeg var trukket 99 kroner til noe som het noe ala Ninjago-play. Det er tydeligvis opprettet et abonnement som koster 99 kroner i måneden som betales via telefonregning.

Det skulle være mulig å avslutte abonnementet på en nettside, men telefonnummeret mitt var ikke kjent for systemet (selv om de klarer å fakturere meg på nummeret), så jeg måtte kontakte leverandøren.

Lang historie kort: De la seg ganske flate da jeg spurte hvordan i alle dager det er mulig å starte abonnement uten noen form for bekreftelse eller bankkort eller signatur. Jeg er ikke i tvil om at 7-åringen min har trykket på et eller annet, men han kan jo ikke lese ordentlig en gang, så særlig samtykke-kompetent kan han ikke sies å være.

Har dere vært borti noe lignende?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 11:54   #2
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Det har skjedd lignende med nær familiemedlemmer som ikke hadde lagt inn at det krevdes passord når det skjedde kjøp via Google Play eller Apple Store når det lå betalingskort knyttet til bruker.

Ellers har jeg ikke hørt om noe.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 12:08   #3
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Jeg har vært borti at man kan sende sms for å bekrefte trekk, og en sms er lett å slette etterpå.
Men det er jo merkelig at de da ikke har deg i systemet?

Det er mye rart, er vel hva jeg tenker om det.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 12:38   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det har skjedd lignende med nær familiemedlemmer som ikke hadde lagt inn at det krevdes passord når det skjedde kjøp via Google Play eller Apple Store når det lå betalingskort knyttet til bruker.

Ellers har jeg ikke hørt om noe.

Ja, den kjenner jeg til også, og vi har derfor ikke betalingskort inne på dingsene til ungene.

Men trekk på telefonregning helt uten noen form for godkjenning, den er ny.. Og tydeligvis temmelig svak juridisk, siden selskapet la seg paddeflate og tilbød tilbakebetaling på andre kontakt med dem.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 12:48   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Penger trukket via mobilregning - uten godkjenning

Det hørtes litt shady ut, men godt de la seg paddeflate relativt raskt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no