Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gulrotkake til liten langpanne

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-20, 13:24   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulrotkake til liten langpanne

Noen med en god oppskrift?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 13:30   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Jeg har prøvd mange gulrotkaker, men denne er og blir favoritten. (Bruker ikke muskat, forresten). Lagde den faktisk i går, og delte den i flere lag med krem mellom. Jeg syns rivingen av gulrøttene har endel å si for hvor vellykket og saftig den blir. I går brukte jeg den groveste siden på et manuelt rivjern, og syns det ble bedre enn når gulrøttene er finere revet. Da kan det skje at kaken bli litt tung.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Jeg bytter også ut oljen med smør, forresten, og har litt sitron i ostekremen.


Sist redigert av Filifjonka : 18-10-20 kl 15:23.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 14:17   #3
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Sverre Sætre sin gulrotkake er min klare favoritt.

500 g gulrøtter
5 egg
600 g sukker
3,25 dl soyaolje
360 g hvetemel
1 ss bakepulver
1 ts kanel

100 g kremost naturell
100 g smør
200 g melis
revet skall og saft av 1 appelsin


Riv gulrøttene fint og bland med egg, sukker og olje. Rør så inn det tørre. Hell i en bakepapirkledt liten langpanne og stek ved 180 grader i ca 30 minutter. Avkjøl.
Pisk kremost, smør og melis til en glatt krem. Rør inn appelsinsaft og finrevet appelsinskall. Bre kremen over kaken og pynt evt med litt revet gulrot eller appelsinskall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 14:39   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har prøvd mange gulrotkaker, men denne er og blir favoritten. (Bruker ikke muskat, forresten). Lagde den faktisk i går, og delte den i flere lag med krem mellom. Jeg syns rivingen av gulrøttene har endel å si for hvor vellykket og saftig den blir. I går brukte jeg den groveste siden på et manuelt rivjern, og syns det ble bedre enn når gulrøttene er finere revet. Da kan det skje at kaken bli litt tung.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Veldig enig. Jeg dobler kryddermengden også, jeg synes kaken står bedre til kremen da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 14:57   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har prøvd mange gulrotkaker, men denne er og blir favoritten. (Bruker ikke muskat, forresten). Lagde den faktisk i går, og delte den i flere lag med krem mellom. Jeg syns rivingen av gulrøttene har endel å si for hvor vellykket og saftig den blir. I går brukte jeg den groveste siden på et manuelt rivjern, og syns det ble bedre enn når gulrøttene er finere revet. Da kan det skje at kaken bli litt tung.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Denne brukes hjemme hos oss også. Kjempegod.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:03   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Jeg har nok sagt det før, men den room kaken synes jeg er oppskrytt. Gulrotkake er best uten sjokolade.

Denne bruker jeg og har fått mange tilbakemeldinger på at det er den beste gulrotkaken de har smakt.
Halver oppskriften til liten langpanne.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne

Jeg bruker alltid den groveste raspen og bruker ekstra mye kanel.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:05   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har nok sagt det før, men den room kaken synes jeg er oppskrytt. Gulrotkake er best uten sjokolade.

Denne bruker jeg og har fått mange tilbakemeldinger på at det er den beste gulrotkaken de har smakt.
Halver oppskriften til liten langpanne.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne

Jeg bruker alltid den groveste raspen og bruker ekstra mye kanel.


Veldig enig!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:08   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Jeg lagde room gulrotkake i dag, liker den aller best

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 16:18   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Hvis noen blir skremt av sjokoladen i ROOM-kaka - jeg opplever det ikke som at det noen tydelig sjokoladesmak, men den gir mer dybde til smaken, og eplene gir litt friskhet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 17:20   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Mens jeg synes sjokoladen tar over all smaken. Men det er smak og behag.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 18:05   #11
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Jeg bruker også ROOM-oppskriften, men pleier å droppe sjokoladen. Jeg pleier også å bruke litt kremost med ananas og mandarin i glasuren, da blir den enda litt friskere.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 18:41   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Denne fra Sverre Sæthre. Gulrotkake fikk en ny betydning etter at jeg begynte å bake denne.
Jeg synes den kremen med smør, kremost og melis er skikkelig fet og ekkel, og denne kremen er i en helt annen liga, der pisker krem erstatter smøret, og appelsinjuice og pasjonsfrukt gir nydelig smak og syrlighet til kremen.
Jeg vill doblet oppskriften til en liten langpanne. https://www.dn.no/smak/sverres-klass...de/1-1-5649922

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-20, 19:49   #13
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har prøvd mange gulrotkaker, men denne er og blir favoritten. (Bruker ikke muskat, forresten). Lagde den faktisk i går, og delte den i flere lag med krem mellom. Jeg syns rivingen av gulrøttene har endel å si for hvor vellykket og saftig den blir. I går brukte jeg den groveste siden på et manuelt rivjern, og syns det ble bedre enn når gulrøttene er finere revet. Da kan det skje at kaken bli litt tung.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Jeg bytter også ut oljen med smør, forresten, og har litt sitron i ostekremen.

Jepp, denne er min favoritt også! :-)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-20, 11:39   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Tusen takk for mange tips. Har prøvd noen av dem før. Jeg gikk for den enkleste fra Det søte liv i dag, så får jeg ser om vi tar en annen neste gang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-20, 23:19   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulrotkake til liten langpanne

Jeg kan melde at kaka ble en kjempesuksess, så det gikk helt topp. Jeg lagde den forresten glutenfri, og det gikk supert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no