Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-20, 14:07   #801
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Ja, å nekte flaske når du er liten baby - hva ER egentlig greia med det? Attpåtil når du er tvilling liskom? Hallo?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-10-20 kl 14:40.
My er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 14:30   #802
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Kompiner gjerne flaskenekt-unger med pupper-som-ikke-vil-pumpes, så har dere Strutsen som nybakt mor x 3.

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 14:53   #803
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, å nekte flaske når du er liten baby - hva ER egentlig greia med det? Attpåtil når du er tvilling liskom? Hallo?

Ja, SKIKKELIG dårlig gjort! Jeg hadde store planer om at denne skulle få flaske som kveldsmåltid i senga, slik at mannen og jeg kunne bytte på å legge henne. Sånn når jeg ENDELIG får barn med en som deltar i foreldreskapet liksom - men neeeeeeeida. Hun skal ammes i søvn hun. Samme om det er kveld eller dag. Ikke aksepterer hun å bli matet med moset mat eller drikke av tutekopp heller, hun skal holde bestikket selv og drikke av glass som oss andre. Og vogna skal hun i hvert fall ikke sitte i. Denne babyen aksepterer rett og slett ikke at hun er baby.


Søsteren min sier hun har arvet det fra moren sin, men det er selvfølgelig bare ondsinnede rykter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 15:25   #804
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg tror det som er i tiden nu til dags er å IKKE mate med mos eller gir den tutekopp, men la dem leke/forsyne seg med bløt mat (kokte gulrøtter og sånn) og hjelpes til å drikke (vann først, kanskje) av vanlig kopp.

Du har rett og slett fått en trendy unge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 17:29   #805
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Huff, stakkars som må vokse opp med verdens minst trendy foreldre i så fall.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 18:02   #806
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Lekser!

dharma er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 19:27   #807
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Lekser!

Å ja!!!
Hvorfor må hele ettermiddagen min spises opp av krangling, lokking, og forhandling av fu..ings lekser! JEG er ferdig med skole. JEG har IKKE lekser, men det står tydeligvis i et foreldrekrav at man tålmodig skal sitte et par timer om ettermiddagen med LEKSER!!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 20:40   #808
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Temahefte fra skolen. Om rovdyr. For femteklassinger. I utgangspunktet et brennbart område. Og hva ser jeg?!? Joda bjørnebabyene konsekvent brukt om bjørnunger. Virkelig. Bjørnebabyer altså? Er vi kommet dit?
Verden er faktisk gått av skaftet.

Da står det vel revebaby og jervebaby og gaupebaby og hoggormbaby osv. også, eller? Nei? Vektet sa du? Ja svarte jeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 21:04   #809
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Å ja!!!
Hvorfor må hele ettermiddagen min spises opp av krangling, lokking, og forhandling av fu..ings lekser! JEG er ferdig med skole. JEG har IKKE lekser, men det står tydeligvis i et foreldrekrav at man tålmodig skal sitte et par timer om ettermiddagen med LEKSER!!

Er det den største eller minste?
Vi var på foreldresamtale i går, og da sa læreren at lekser skulle vært lystbetont og at hvis han slet med lekser eller brukte timesvis, så ville de droppe det.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 21:22   #810
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Er det den største eller minste?
Vi var på foreldresamtale i går, og da sa læreren at lekser skulle vært lystbetont og at hvis han slet med lekser eller brukte timesvis, så ville de droppe det.

Minste. Det skal tas opp (igjen) i morgen på samtaletime.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 21:51   #811
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Her går det i «jeg hater lekser» dagen lang. Jeg skjønner henne godt, for det tar alt for mye tid. Håper det blir foreldresamtale snart, hvis ikke så må vi ta det opp.
Likte beskjeden dere fikk Musemus, og er helt enig.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 21:54   #812
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.010
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Leksene her tar tre timer å motivere seg for, femten minutter å gjennomføre. En heftig kamp.

Som lærer har jeg skiftet side og ønsker nå å kutte lekser i skolen, men det er ikke bare bare.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 28-10-20, 22:07   #813
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg HATER lekser! Både som lærer og som forelder.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 07:57   #814
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Folk som ikke skjønner at begrensningen på antall personer hjemme eller på privat arrangement gjelder for ALLE i kommunen. NEI, barna våre er ikke unntatt fra begrensningene i antall som kan være sammen hjemme eller i leid lokale. Selv om de er samme kohort. Grensen er absolutt! Hvor mange ganger skal jeg måtte si det? Regjeringen lager NASJONALE regler, Oslo kommune lager KOMMUNALE regler og det er de KOMMUNALE reglene vi må forholde oss til. Ja, det er kjipt at barna i resten av landet kan feire Halloween sammen med hele kohorten sin, når barna våre ikke får lov til å være sammen med hele klassen. Men det må vi bare FORHOLDE oss til.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 09:29   #815
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Hvor jækla mange SJOKK-overskrifter Dagbladet klarer å produsere hver bidige dag.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 09:39   #816
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Her går det i «jeg hater lekser» dagen lang. Jeg skjønner henne godt, for det tar alt for mye tid. Håper det blir foreldresamtale snart, hvis ikke så må vi ta det opp.
Likte beskjeden dere fikk Musemus, og er helt enig.


Jeg likte den også. Det er nok noen i klassen som ikke har lekser, og jeg syns det er knallbra at slike ting blir tatt hensyn til. Her tar det litt tid å motivere, men selve leksa er kjapt gjort.
I hjemmeskoletiden, så satt min ca 1,5-2 timer med skole, mens vi møtte på mammaen til en nabogutt på trinnet (jeg kjenner han ikke), som sa at de satt en full arbeidsdag med skole. Så klart det er forskjell - og heldigvis tar skolen hensyn til det.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 09:40   #817
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hvor jækla mange SJOKK-overskrifter Dagbladet klarer å produsere hver bidige dag.

"Akkurat nå" HELE JÆVLA DAGEN. Og hva skjer? Jeg får "Akkurat no" med Åge Aleksandersen på hjernen. Og jeg kan ikke fordra den sangen, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg kan den.

007 er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:04   #818
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Dere må slutte å gå inn på nettavisen til Dagbladet. Det er jo bare en fjaseavis. De fortjener ikke å ha dere som lesere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:17   #819
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dere må slutte å gå inn på nettavisen til Dagbladet. Det er jo bare en fjaseavis. De fortjener ikke å ha dere som lesere.

Jammen hva skal jeg gjøre på her i karantenen da?

Jeg skulle slappe av, jobbe, vaske vinduer, lese fagstoff og lese to bøker. Jeg har jobbet litt (men alt for lite og nå må jeg bruke helga), lest litt fagstoff, vinduene ser fremdeles for jævlig ut, og bøkene er urørt. Jeg har scrollet og zappet og altså irritert meg over både Dagbladet og Åga A.

007 er ikke aktiv  
Gammel 29-10-20, 11:18   #820
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

"Akkurat nå" HELE JÆVLA DAGEN. Og hva skjer? Jeg får "Akkurat no" med Åge Aleksandersen på hjernen. Og jeg kan ikke fordra den sangen, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg kan den.





MEN HERREGUD DA!! DRONNINGS SILVIAS BROR ER JO DØD!!?? AKKURAT NO!

Minerva er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no