Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bokanbefaling

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 17:34   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Bokanbefaling

Jeg trenger et boktips til en julegave til en veldig god venninne. Hun er særlig interessert i historie, sosialantropologi og reiseskildringer, spesielt fra Asia. Noen som har noen gode bøker å anbefale? Jeg har ikke tid til å gå og kikke i butikker med to syke unger og eksamen om ikke lenge.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 18:06   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.107
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokanbefaling

Du kan jo prøve Ønskebok.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 21:39   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokanbefaling

Er det ingen som leser bøker her inne?



Jeg leste forresten en bok som het Ville svaner, tror jeg, da jeg var 13-14, er den like bra som jeg husker?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 21:43   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bokanbefaling

Kanskje Rødt støv kan være noe?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 21:49   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bokanbefaling

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Er det ingen som leser bøker her inne?



Jeg leste forresten en bok som het Ville svaner, tror jeg, da jeg var 13-14, er den like bra som jeg husker?

Den er veldig bra, og gir god oversikt over kinesisk historie gjennom tre generasjoner.

Amy Tan har også skrevet mange bra bøker der tema ofte er kinesisk tradisjon vs. vestlig levesett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:25   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokanbefaling

De var utsolgt for Ville svaner i bokhandelene, men no har jeg bestilt den på nettet, så får det heller bli en romjulsgave.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:40   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bokanbefaling

Hvis hun er interessert i sosialantropologi, hadde jeg prøvd meg på Mary Douglas' "Purity and Danger". Ellers kan jeg anbefale Torbjørn Færøviks bøker om/fra Asia og "Bruken av verden" av Nicolas Bouvier. Hvis du tenker på romaner, kan jeg anbefale Amin Maaloufs "Leo Afrikaneren" og "Samarkand", Mistrys "Balansekunst", "Vanære" av Coetzee (riktignok sør-afrikansk forfatter) og Haruki Murakami (Japan).

For eksempel.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:54   #8
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bokanbefaling

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Hvis hun er interessert i sosialantropologi, hadde jeg prøvd meg på Mary Douglas' "Purity and Danger". Ellers kan jeg anbefale Torbjørn Færøviks bøker om/fra Asia og "Bruken av verden" av Nicolas Bouvier. Hvis du tenker på romaner, kan jeg anbefale Amin Maaloufs "Leo Afrikaneren" og "Samarkand", Mistrys "Balansekunst", "Vanære" av Coetzee (riktignok sør-afrikansk forfatter) og Haruki Murakami (Japan).

For eksempel.


Tusen takk for tips, da har jeg noe å gå på til bursdagen hennes.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no