Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Er det ikke skjæra, så er det myggen

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-12, 04:58   #1
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Sint!

Er det ikke skjæra, så er det myggen

Jeg er oppe i otta for å klø på myggstikk og smøre på aloe vera. Jeg så meg nødt til å ha soveromsvinduet åpent i natt, selv om jeg vet jeg er myggfelle. Den ene foten er nærmest oppspist. Så hvordan løser jeg denne problemstillingen? Jeg har et konkret forslag, og vil gjerne høre erfaringer og synspunkter: Kan man smøre myggmiddel rundt vinduet for å hindre myggen i å fly inn? Eller har dere andre råd? Alle kommentarer og forslag mottas med stor takk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 05:28   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Myggnetting for vinduet? Jeg hadde det på jenterommet mitt husker jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 05:31   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Myggnetting for vinduet? Jeg hadde det på jenterommet mitt husker jeg.

Ikke dumt, og vi hadde det før. Men jeg synes det er så fint å kunne riste og lufte dyner ut vinduet, og det ble så plundrete med myggnetting.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 05:32   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Myggstikk du også, Taien? ( og ser på klokkeslettet.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 06:35   #5
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Et hus jeg bodde i før, hadde myggnetting i rammer, som vi bare satte foran vinduet når det var åpent, og festet på enkelt måte. Veldig greit, tok bare det bort hvis vi skulle lufte sengetøy osv. Det var i 2.etg, hvor det var varmt hele sommeren, så derfor sto som oftest vinduene oppe på fullt på nettene fra mai-august..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 06:36   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Du må ha ei ramme med myggnetting som er lett å ta av. Ellers finnes det noe borrelåssystem, kanskje det funker. Vi hadde det der vi bodde før, og natta tyder på at vi må ha her og. (Bor vi samme sted? Mygg og skjærer?)

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 06:38   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Du må ha ei ramme med myggnetting som er lett å ta av. Ellers finnes det noe borrelåssystem, kanskje det funker. Vi hadde det der vi bodde før, og natta tyder på at vi må ha her og. (Bor vi samme sted? Mygg og skjærer?)

Borrelås funker det også. Men hvis man tar den av og på ofte, blir den fort ødelagt :btdt:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 06:54   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Snekre ramme som du kan feste på vinduet, og evt. hekte av når du trenger å lufte dyner etc. Evt. ha et sånt stort myggnett over senga som henger i taket.
Jeg hadde nok ligget med vinduet igjen, og nærmest dødd av dårlig luft og varme, heller enn å risikere myggstikk. De blir digre som "injkvart", og klør noe helt j.....
Det er ingen fare for at noen andre i rommet skal få myggstikk når jeg er der.

  Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 07:14   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

(Bor vi samme sted? Mygg og skjærer?)

Kanskje, men nå er vel ikke mygg og skjærer akkurat rødlistearter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 07:15   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Jeg har prøvd både borrelås og ramme, men var bare sånn passe fornøyd. Borrelåsen hadde veldig begrenset levetid, og ramma ble litt herk og ramlet også sammen til slutt. Men kanskje det finnes ferdige rammer som tåler litt mer?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:47   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Vi har myggnetting over hele senga - sånn i rund ramme som henges fra taket til 100 kroner på IKEA. Da kan vi sove med både dører og vinduer åpne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:51   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Vi har myggnetting med borrelås, den har hengt der i en halv evighet (siden før vi flyttet inn), og den funker fint enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:12   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Borrelås funker det også. Men hvis man tar den av og på ofte, blir den fort ødelagt :btdt:

Vår var ikke av og på. Her skal vi uansett ha ramme, siden vi lufter med dørmut til luftebalkong. Det er vel det beste på vinduer også.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:16   #14
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Merket i går at nå hadde myggen kommet. De elsker meg og har bestandig gjort det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:20   #15
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Jeg tar heller med dyna ut og henger den over stoler på terrassen - enn å bli spist av mygg. Her har alle vinduene i soveromsetasjen myggnetting.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:22   #16
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Myggstikk du også, Taien? ( og ser på klokkeslettet.)

Nei det er bare alminnelig insomnia her.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:26   #17
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Vi har myggnetting som er festet oppe og trekkes ned over hele vinduet som en slags rullegardin.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 15:28   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Det å sette opp en ny borrelås og netting i ny og ne er etter min opplevelse veldig mye mindre irritasjon/jobb enn det å ligge våken å lytte til mygg, eller klø seg fordervet. Jeg har nulltoleranse for mygg der jeg sover, derfor har jeg alltid brukt netting. Er heldigvis heldig med valg av bosted, for her vi bor finnes knapt mygg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 15:31   #19
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Det var myggene som overtalte skjærene til å ta livet av president Kennedy.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 15:36   #20
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det ikke skjæra, så er det myggen

Nå har jeg vært på Jernia og kjøpt sånn lykt som myggen ikke liker så håper den funker.

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=635068

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no