Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-21, 08:15   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Ser ut som om statistikken er på min side, samtidig som Floksa bekrefter at det er et relevant spørsmål. Takk!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 08:31   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Vi deler trapp med naboen. Han måker halve trappetrinnene. Trappen er relativt smal. Jeg ler. Og måker hele trappen når det er kommet nytt snøfall.
Gressklippingen din er en hyggelig gest.

Haha! Vi deler betongplatt foran inngangsdøren med nabooppgangen i sameiet. Etter 10+ vintre der ingen i den andre oppgangen noen sinne hadde måket, sluttet jeg å måke platten på deres side. Jeg måker vår side, og selvsagt den felles delen nedfor platten som fører fram til der det er brøytet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 08:47   #23
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Sånn som naboen min klipper gresset, nei takk. Han kjører knivene så langt ned at det ser nesten pløyd ut, og slik blir plena full av mose, og er det tørt blir plenen avsvidd.
Jeg er en som nokon beskriver, og har en nøye plan på hvordan gresset klippes mtp de andre som skal bo godt i hagen vår.
Skjønt, om han hadde klippet ville jeg ikke ansett det som en fornærmelse.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 09:57   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Jeg synes det var snilt gjort.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 10:10   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Verken det ene eller andre, men kanskje mer fornærmende enn snilt? Nå hadde jeg neppe lagt merke til/brydd meg om hvis gresset utenfor gjerdet mitt var blitt litt høyt (noe som også ville vært grunnen til at jeg ikke hadde klippet det), derfor ville jeg neppe lagt merke til om naboen hadde klippet det heller. Med andre ord; Jeg ville neppe blitt dypt krenket, men heller ikke rørt av takknemlighet. Generelt synes jeg det er bittelitt irriterende med folk som gir meg råd om ting jeg ikke har bedt om råd til, eller hjelper meg med noe jeg ikke ønsker å få hjelp til. Jeg blir ikke sur eller krenket, men småirritert, og sier takk uten helt å mene det. #sær

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 10:23   #26
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Hvis naboen hadde tatt det mens hen uansett klippet sitt eget, ville jeg tenkt at det var snilt ment. Hvis hen tok frem klipperen bare for å klippe gresset hos meg, ville jeg tenkt at det var et lite diskret hint om at jeg ikke levde opp til vedkommendes standard for stell av gress.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 12:12   #27
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Jeg tar i mot all hjelp og hadde blitt glad, men jeg kjenner andre som kunne blitt irritert/krenket. Tenker at det kommer både an på relasjonen dere i mellom og naboens personlighet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 12:43   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Jeg er evig takknemlig hver gang naboen tar et lite hjørne på tomta vår, for er så rart tomteskille at det ser rart ut når han bare har klippet sin del. Ikke aktuelt å gjøre det motsatt vei akkurat der, for resten av feltet er kjempestort, men veldig hyggelig når han tar hjørnet. Nå bruker hunden deres også litt den delen av hagen vår, for den rekker dit når den står i bånd i treet ved siden av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 13:21   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Jeg kunne funnet på å ta det som skjult kritikk og bli snurt om nabo#1 hadde gjort det. Om det var nabo#2 derimot, ville jeg skjønt at det var godt ment (men jeg kunne likevel funnet på å bli brydd og tenkt at dette er noe jeg burde ha koll på selv).

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 13:36   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Aktuell problemstilling her. Guttungen skulle kantklippe rundt garasjen min, og glemte seg bort og tok rundt den snille, blide naboens garasje også. Han var helt forferdet, for tenk om naboen ble sur. Jeg forsikret ham om at hun bare ville synes at det var hyggelig gjort. Travel alenemor som står midt i flytting. Men guttungen insisterte på å gå og beklage og forklare forsømmelsen sin. Naboen skjønte ikke hva han snakket om, men var SÅ takknemlig for at noen hadde klippet for henne. En ting mindrd å gjøre selv.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-21, 13:50   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det snilt eller en fornærmelse å klippe naboens gress?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Vi deler trapp med naboen. Han måker halve trappetrinnene. Trappen er relativt smal. Jeg ler. Og måker hele trappen når det er kommet nytt snøfall.
Gressklippingen din er en hyggelig gest.


Du verden. Nesten litt sånn passiv aggressivt.

Vi og de nærmeste naboene har garasje vegg i vegg, så da med felles innkjørsel, og det hender rett som det er at den som måker snø måker foran begge garasjene. Vi hadde neppe fortsatt hvis det aldri ble gjengjeldt slik Stompa forteller om, men når det blir det er det bare fint. Superhyggelig å komme ut en kald vintermorgen og se at naboen har fjernet snøen og det bare er å kjøre rett ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no