Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-21, 11:13   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Streik, ja - det var jo akkurat det vi trengte nå for å krone dette ræva skoleåret.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:24   #42
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Det er en fæl situasjon. Jeg har hatt 15 dårlige lønnsoppgjør på rad, og jeg har for lengst innsett at KS ikke vil endre denne trenden uten stort press. Samtidig synes jeg det er grusomt at elevene skal rammes enda mer.

Jeg håper alle foreldre vil støtte kampen vår aktivt, det er den beste måten å få en kort streik i stedet for en lang.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:26   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Streik, ja - det var jo akkurat det vi trengte nå for å krone dette ræva skoleåret.

Som vel er litt av grunnen til at det fryktes streik. Det er dritt, men må må det virkelig sies fra.

Utfordringen er selvsagt at det fort blir tvungen lønnsnemnd når sykepleierne også blir tatt ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:31   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Streik, ja - det var jo akkurat det vi trengte nå for å krone dette ræva skoleåret.

Det var min tanke også.

Jeg skjønner at lærerne har en ekstremt vanskelig situasjon, men i år er enda mindre skole veldig umusikalsk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 11:32   #45
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Ja, det er selvsagt ulikt rundt om, det tenkte jeg ikke på. Her (u-skole der min datter går) er det i helgen, men de har tidlig muntlig i år og det må settes før det. Men det er mulig at rektor har satt fristen tidligere enn nødvendig fordi han vet at han må jakte lærere for å få registrert det de skal.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:00   #46
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Kan dette gå ut over sensur på skriftlig eksamen for privatister?

Nei. Skriftlig sensur er et oppdrag man tar for annen arbeidsgiver (statsforvalteren som har ansvar for gitt fag), og berøres ikke av streik. Det brukes også å gis dispensasjon for gjennomføring av muntlige privatisteksamener.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det vil jeg anta?

Og hva med muntlig eksamen for 10.trinn?

Muntlig eksamen for elever blir avlyst hvis faglærer og/eller sensor er i streik.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:03   #47
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er vel mulig å sette dem nå hvis man har nok vurderinger? Ser i alle fall at for min 10.klassing er de ferdig med det meste nå. De hadde siste tentamen før 17.mai. Neste uke er det i teorien klassetur (hvis det ikke blir streik) og så resten av tiden går med til å øve til muntlig eksamen.

Frist for føring av standpunkt skal ikke framskyndes fordi det er fare for streik; det er undergraving av streikevåpenet. Ledelsen vår var klinkende klar på at systemet vårt ikke blir åpnet for føring tidligere selv om minst 123 stk his oss er tatt ut til streik.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:04   #48
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Nei. Skriftlig sensur er et oppdrag man tar for annen arbeidsgiver (statsforvalteren som har ansvar for gitt fag), og berøres ikke av streik. Det brukes også å gis dispensasjon for gjennomføring av muntlige privatisteksamener.



Muntlig eksamen for elever blir avlyst hvis faglærer og/eller sensor er i streik.

Tusen takk for svar.

Jeg så drømmestudiet ryke i nok et år for yngste her.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:33   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner at lærerne har en ekstremt vanskelig situasjon, men i år er enda mindre skole veldig umusikalsk.

Umusikalsk, faktisk. Vel, streik handler jo mye om at det går utover en tredjepart. Det er ikke optimalt, men en faktor arbeidsgiversiden har ansvar for, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 12:56   #50
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Mannen ser ikke fram til streikemøter på teams, for å si det sånn... Ser at mange lærere er tatt ut på eldste sin VGS også, foreløpig er ikke barneskolen vår rammet.

Jeg er enig at det er ugreit med streik nå, men signerer Blondie. Arbeidsgiver har absolutt et ansvar for å sørge for et godt arbeidsliv og en attraktiv lønn for lærerne.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:14   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Er det noen som kan oppsummere litt hva det går i? "Bare" lønn, eller andre ting også.

Jeg tenker "kast penger på dem, for pokker!". Jeg er veldig redd for frafall etter dette året, og tror det er mange utbrente og slitne og demotiverte lærere nå. De er kjempeviktige folk, gi dem pæng!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:16   #52
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

I år er det lønn. Det er mellomoppgjør, så det er vel bare det man kan streike for?

Lærerne har i snitt hatt 50000 i reallønnsnedgang siden vi ble flyttet over fra Staten til KS. Vi er pissforbanna nå, og jeg tror streikeviljen er stor.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:27   #53
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Dette gjelder ikke bare lærere, men de aller fleste ansatte i offentlig forvaltning.

Det hjalp jo ikke at i fjor så ble det holdt stramt til rammen som det ble enighet om i frontfagene, realiteten var at offentlige ansatte fikk mindre og reallønnsnedgang, igjen. Samtidig gikk frontfagene langt over egen ramme (nesten dobbelt). I år er i tillegg tilbudet også under forventet prisøkninger og dermed enda en reallønnsnedgang.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:41   #54
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Jeg trooor ikke jeg så sykepleiere i kommunen min, og det er bra, for da kan streiken være mer reell. Og det et jo ikke bra om det streikes i smittesporing og test/vaksinering.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:42   #55
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Dette gjelder ikke bare lærere, men de aller fleste ansatte i offentlig forvaltning.

Helt sikkert – jeg svarer om lærerne fordi det er det tråden tar opp og fordi det er det jeg er selv. Helt ærlig har jeg ikke overskudd til å engasjere meg i andre sin situasjon akkurat nå.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 13:47   #56
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det noen som kan oppsummere litt hva det går i? "Bare" lønn, eller andre ting også.

Jeg tenker "kast penger på dem, for pokker!". Jeg er veldig redd for frafall etter dette året, og tror det er mange utbrente og slitne og demotiverte lærere nå. De er kjempeviktige folk, gi dem pæng!

Lønn. Elendig lønnsutvikling i 15 år. Det ble satt sammen et partsutavhengig utvalg ved lønnsoppgjøret for to år siden (som en av lærernes «seire» den gangen). KS mente nemlig at lærerne hadde hatt en flott utvikling i lønnen. Utvalget slo fast at lærerne lå 50000 under det vi ville hatt med lik lønnsutvikling som andre i kommunene. Dette skulle vi begynne å ta igjen i fjor.

I fjor holdt lærere (og sykepleiere) seg til frontsfagmodellen. Det ga f.eks. meg 1400 kr i lønnsøkning. I februar viste det seg at omtrent alle andre grupper hadde gått langt over frontfagmodellen anslag på 1,7 - og vi ble lønnstapere igjen.

Legg på smittefrykt og en fullstendig følelse av å ha blitt ignorert i vaksinekøen, så har du mange sinte og frustrerte lærere.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 21-05-21 kl 14:04.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 14:02   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Den lønnsøkningen vi fikk i fjor på 14-1500 kroner i året var som å bli spyttet på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 14:08   #58
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den lønnsøkningen vi fikk i fjor på 14-1500 kroner i året var som å bli spyttet på.

Enig (jeg er ikke lærer altså)
Det er arbeidsgiversiden som er umusikalsk, og som har mulighet til å redde restene av skoleåret med å gi lærerne noe annet enn lønnsnedgang. Det er to parter i et lønnsoppgjør, men alltid er det de som må streike som stilles til ansvar.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 14:08   #59
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Legg på smittefrykt og en fullstendig følelse av å ha blitt ignorert i vaksinekøen, så har du mange sinte og frustrerte lærere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 14:31   #60
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Enig (jeg er ikke lærer altså)
Det er arbeidsgiversiden som er umusikalsk, og som har mulighet til å redde restene av skoleåret med å gi lærerne noe annet enn lønnsnedgang. Det er to parter i et lønnsoppgjør, men alltid er det de som må streike som stilles til ansvar.

Enig. Streik er ikke arbeidstakers "skyld" alene, og altfor ofte usynliggjøres det i media. Bønder, sykepleiere og lærere bør løftes i dette oppgjøret, og jeg skjønner godt raseriet og streikeviljen. Jeg er selv i fare for streik siden forbundet mitt har brutt (Staten, verken sykepleier, lærer eller bonde), men jeg er mer enn villig til å la de ovennevnte yrkesgruppene få prioritet i årets lønnsoppgjør.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no