Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer volum IV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-17, 11:46   #341
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

''ikke sant'' eller ''sant''

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 12:24   #342
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg begynner å bli syk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 12:27   #343
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Auda, Millen. God bedring.

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 12:33   #344
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Takk. Ikke uventet egentlig 3 av 5 er syke og hangler her i huset.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 13:55   #345
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Så ikke det innlegget til Neket før nå, men jeg ble også sittende sånn: da jeg leste det, i alle dager, hvor har denne læreren gjort av hjernen sin??

Ja, er litt over streken syns jeg. Men greier ikke helt å bli enig med meg selv om jeg skal si fra om det.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 14:18   #346
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg begynner å bli syk.

God bedring.

Jeg også, eller jeg er syk, ikke begynner å bli. Lei av forkjølelser. I sommer hadde jeg 3 stk på 3 mnd. Jenta er også syk. Våknet i natt av at hun gråt. Hun fikk ikke puste sa hun. Helt tett i nesen. Hadde heldigvis nesespray som løste saken effektivt og hun sov godt videre.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 22:47   #347
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ja, er litt over streken syns jeg. Men greier ikke helt å bli enig med meg selv om jeg skal si fra om det.

Det synes jeg du bør.

«Vi FJASER ikke med bulimi i barneskolen, gjør vi vel?»

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 22:53   #348
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det synes jeg du bør.

«Vi FJASER ikke med bulimi i barneskolen, gjør vi vel?»


Enig! Den der var milevis utanfor det som er akseptabelt.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 23:11   #349
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg hadde sagt fra.

Fjerde butikken som ikke har annonsert vare inne.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 23:14   #350
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

OMG. Kolonial! De kommer jo notorisk for sent! Hva er poenget med å bønnhørlig planlegge uka med tidspunkter, levering etc, når de kommer for sent? Gjerne en time, som denne gangen. Nå feks da. Jeg hadde VIRKELIG trengt å legge meg skikkelig tidlig, er helt kake her. Men nei. Må sitte oppe og vente på dem.

Og trøsten? Jo, men vi refunderer jo leveringskostnaden på 19 kroner. Jeg spurte om de kunne kansellere hele greia, har sittet og bare ventet på de i 2 timer nå, men nei. De kunne ikke refundere alt pga lalalala. Så da må jeg bare sitte her.

Og i dag kommer de for sent pga været. Sist var det pga det var mandag. Og en gang var det fordi det var mange som hadde bestilt. Gangen før der var det fordi det var rett etter sommerferien eller noe. Altså. Jeg drar i butikken fra nå av.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 29-11-17, 23:17   #351
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Den sangen!

Fin og «lærerik» da.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 00:10   #352
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jøss, Joika, det har jeg aldri opplevd! Kolonial leveter punktlig bestandig her, det er jo derfor vi bruker dem. Skjønner godt frustrasjonen!

I dag irriterer jeg meg over/blir lei meg av belærende forståsegpåere som synes jeg gjør alt feil. Jeg bør få føkkings fredsprisen snart.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 00:30   #353
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det synes jeg du bør.

«Vi FJASER ikke med bulimi i barneskolen, gjør vi vel?»

Nevnte det i dag, de så visst ikke på det som et stort problem. Det verset var nemlig utelatt fra arket med sangteksten. Men de linket til hele sangen på YouTube på ukeplanen da. De hadde jo ikke funnet en versjon med musikk som ikke inneholdt det verset. Var visst ikke et alternativ å velge en annen sang.

Vi satt på sangen i går når minste gjorde lekser, fikk kaffen i halsen og trodde jeg hadde hørt feil. Men Neida.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 07:55   #354
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Ja, kanskje vi stresser unødig, mulig det ikke er tvingende nødvendig fra første dag. Men vi vil være på den sikre siden, og det er lite sannsynlig at hun kommer seg på skolen i morgen heller.

Du må ikke til legen første dag for å få bekreftelse fra første dag. Du ringer legekontoret og gir beskjed om at eleven er syk. Dette noteres da hos dem. Når du så får time neste dag eller en av de nærmeste dagene så kan de også bekrefte sykdom dagen eller dagene i forveien. Du kan ikke få bekreftet sykdom i dagene før legebesøket hvis det ikke er meldt inn. Det er stort sett ikke nødvendig med bekreftelse ved en dags fravær, det skal litt til å gå over grensa da. Jeg forstår at du ønsker det og har vært der selv. Det er unødvendig å mase seg inn til lege når det kan vente. Jeg har gjort det slik hos vår lege etter tips fra en som jobber hos NAV.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 09:06   #355
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Forkjølelse og hoste.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 09:13   #356
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Du må ikke til legen første dag for å få bekreftelse fra første dag. Du ringer legekontoret og gir beskjed om at eleven er syk. Dette noteres da hos dem. Når du så får time neste dag eller en av de nærmeste dagene så kan de også bekrefte sykdom dagen eller dagene i forveien. Du kan ikke få bekreftet sykdom i dagene før legebesøket hvis det ikke er meldt inn. Det er stort sett ikke nødvendig med bekreftelse ved en dags fravær, det skal litt til å gå over grensa da. Jeg forstår at du ønsker det og har vært der selv. Det er unødvendig å mase seg inn til lege når det kan vente. Jeg har gjort det slik hos vår lege etter tips fra en som jobber hos NAV.

Ja, jeg skjønner det, men her ble hun altså syk i helga, og ønsket legeattest. Hun fikk i utg. punktet ikke time før onsdag. La oss si at hun ble frisk til onsdag. Hun går på skole et sted uten så mye bussforbindelse, og det hadde da ikke vært å bare stikke innom legen for å få legeerklæring for de to dagene hun allerede hadde vært syk. Skjønner du? Nå fikk hun jo time på mandag, og legeerklæring til og med onsdag. Vi så jo i går at hun fortsatt ikke er frisk, så hun måtte ta kontakt med dem i går for å få ny erklæring som gjelder ut uka. Da slapp hun å gå inn til legen, men måtte betale kr 150,-, i tillegg til de 350,- hun betalte på mandag.....

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 09:56   #357
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Unger som står opp midt på natta for å se tv, og først sovner igjen når man er på vei ut døra til barnehage og jobb.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 10:00   #358
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nevnte det i dag, de så visst ikke på det som et stort problem. Det verset var nemlig utelatt fra arket med sangteksten. Men de linket til hele sangen på YouTube på ukeplanen da. De hadde jo ikke funnet en versjon med musikk som ikke inneholdt det verset. Var visst ikke et alternativ å velge en annen sang.

Vi satt på sangen i går når minste gjorde lekser, fikk kaffen i halsen og trodde jeg hadde hørt feil. Men Neida.

Reflektert.


Maverick er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 10:07   #359
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Ja, jeg skjønner det, men her ble hun altså syk i helga, og ønsket legeattest. Hun fikk i utg. punktet ikke time før onsdag. La oss si at hun ble frisk til onsdag. Hun går på skole et sted uten så mye bussforbindelse, og det hadde da ikke vært å bare stikke innom legen for å få legeerklæring for de to dagene hun allerede hadde vært syk. Skjønner du? Nå fikk hun jo time på mandag, og legeerklæring til og med onsdag. Vi så jo i går at hun fortsatt ikke er frisk, så hun måtte ta kontakt med dem i går for å få ny erklæring som gjelder ut uka. Da slapp hun å gå inn til legen, men måtte betale kr 150,-, i tillegg til de 350,- hun betalte på mandag.....

Jeg leste ikke dette i innlegget ditt, derfor tipset om å ringe legen for å få notert sykdom.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 30-11-17, 10:14   #360
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg leste ikke dette i innlegget ditt, derfor tipset om å ringe legen for å få notert sykdom.

Vel, vel, dette er jo i-landsproblemer. Alt lar seg jo ordne, og vi får satse på at hun er frisk til over helga.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no