Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-17, 22:24   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Tara poster denne hjelpsomme artikkelen på FB i dag: http://tara.no/skjonnhet/farge-reglene-for-har-over-40

Jeg blir så drit sur og ditto forbanna! Norges største kvinnemagasin og så publiserer de så skit.

Er det innafor for damer over 40 å farge håret rosa? hvis det ikke er det, er jeg veldig veldig fristet til å gjøre det.

Jeg er så lei av at kvinner skal begrenses av regler for hva man kan ha på seg, hvor mye man kan veie, hvor lite man kan veie, hva man ikke kan ha på seg når og hvor, hvordan håret skal se ut, hvor langt det skal være, hvor kort det kan være, hvor mye eller lite sminke man kan ha.
Hvem bestemmer de føkkings reglene?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:26   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg farger håret i den fargen jeg vil. 40 eller ikke.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:31   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg farger håret i den fargen jeg vil. 40 eller ikke.

Ikke sant? Jeg lurer på hva hensikten med den artikkelen er?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:33   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Imponerende at noens meninger kommer ut som regler og de eneste rette fakta. Og like imponerende at et magasin velger å publisere dette.

Jeg er over 40, og jeg farger håret mitt akkurat slik JEG ønsker det, så kan nå alle bedrevitere mene akkurat hva de vil om det :P

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:39   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg hater forresten sånne artikler som "10 feil du gjør ombord i flyet/på restaurant/ferie/på jobben/i fritiden/i utlandet". Hvorfor ikke kommunisere det som "10 tips for en god flyreise/restaurantbesøk/hvahardu" i stedet for?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:42   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

For en idiotisk artikkel. Helt fint med tips om hva man kler, men det er da vel ikke knyttet opp mot alder? Ikke sånn helautomatisk ihvertfall.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-17, 22:43   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hater forresten sånne artikler som "10 feil du gjør ombord i flyet/på restaurant/ferie/på jobben/i fritiden/i utlandet". Hvorfor ikke kommunisere det som "10 tips for en god flyreise/restaurantbesøk/hvahardu" i stedet for?

Åååh, så fullstendig enig!! Jeg får krampe av slike artikler, fordi veldig ofte er mange av punktene slike ting som jeg ikke leer på øynene av, og jeg nekter å tro at jeg er alene om det.

For eksempel de evige klagene på barn som gråter, både på fly og restauranter. Fy og fy liksom. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Barn gråter gjerne, og tåler man ikke det, så er det vel ikke barnet eller foreldrene som eier problemet. (stort sett :P )

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 08:16   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Dusteartikkel. Jeg er over 50, og farger håret som jeg vil.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 08:54   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg er stort sett forskånet for slike synspunkter, og lever dermed i lykkelig uvitenhet når det gjelder utseende-kodeks for gammeltanter som meg. Og bra er det, for lista over synder hadde blitt uhyggelig lang.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 09:03   #10
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg spør frisøren min hva jeg kler, og det har ikke skjedd enda at hun har svart "tja, det spørs hvor gammel du er?"

Dusteblad. Jeg kjøper nå uansett aldri sånne blader, men skal ikke begynne nå.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 09:41   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Det er jo helt føkkings idiotisk det som står i artikkelen ...

At dersom man er naturlig brunette i 20-årene så kan man ikke fortsette å være det når alderen stiger?
At grått hår bør holdes glatt? Så om du har krøller, så må du la vær?

Det er så dumt at jeg er tom for ord.
(Og så tenker jeg at dette bare understøtter alle mine tanker om de der dustebladene som jeg aldri leser andre steder enn på venteværelser, og knapt da.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 09:46   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

(Og så tenker jeg at dette bare understøtter alle mine tanker om de der dustebladene som jeg aldri leser andre steder enn på venteværelser, og knapt da.)

Jeg leser dem ikke der engang. Jeg skjønte plutselig at mitt elendige humør under frisørbesøk skyldtes lesestoffet, og ikke selve frisøropplevelsen. Så nå har jeg alltid med bok.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:23   #13
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

"Grått hår bør holdes glatt"??? Blir slitsom alderdom for meg og andre med krøllar forstår eg, senebetennelse av rettetang

Fryktelig artikkel.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:32   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Tara representerer overhodet ikke de 40+ jeg kjenner. De 40+ jeg kjenner, har sluttet å bry seg om hva andre synes om deres hårfarge, klesstil og hvahardu Men journalisten er vel sånn 34-35, så hun vet det ikke ennå.

Tok det opp med redaksjonen der da bladet var ganske nytt, hvor de hadde masse artikler om botox og kirurgi. Hvor jeg sa at det ikke var forenlig med å være fornøyd med å være 40+. Så bare droppet jeg det.

Vi over 60 er forresten et supert blad, det har jeg syns siden før 30. Jeg tuller ikke.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:45   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Urteit artikkel, men det er da ikke noe nytt? Er ikke den slags blader fullt av sånt vissvass? Og den passer vel finfint inn i Tara, der det er mote, mat, mageøvelser og mindfulness i skjønn forening. Jeg blar gjerne i motemagasiner i ymse utgaver jeg, men jeg leser ikke artiklene. Det får da være måte på.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 10:47   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hater forresten sånne artikler som "10 feil du gjør ombord i flyet/på restaurant/ferie/på jobben/i fritiden/i utlandet". Hvorfor ikke kommunisere det som "10 tips for en god flyreise/restaurantbesøk/hvahardu" i stedet for?

Jeg har et barn med en funksjonsnedsettelse og får ofte sånne "10 things you should never say to a parent of a child with autism" eller "10 things you should never say to someone with autism"-greier på facebookfeeden. Og veldig ofte er det en del av punktene jeg ikke hadde reagert på en gang. Jeg tror slike ting gjør folk mer usikre og så lar de være å spørre eller si noe. Og hvordan i all verden skal det gjøre ting bedre dersom folk ikke tør å kommunisere med folk som er annerledes av frykt for å skulle fornærme dem.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 11:44   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.857
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Dusteartikkel. Jeg er over 50, og farger håret som jeg vil.

Jepp jepp, jeg har vært gammel nok til å velge selv hva jeg trives med og hvordan jeg vil se ut ganske lenge nå.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 12:18   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Hårregler, gitt.
Men jeg synes at det er noe i at man ikke bør farge håret like sort som man gjorde da man var 20.
Håret mitt har vært helt sort og tok ikke farging så jeg farget det i røde og kommerfargede nyanser for å få det flotte skinnet i håret.
Nå som jeg nærmer meg 50 med stormskritt så har det på veien skjedd noe med pigmentet i håret sånn jeg har lysnet fargen fra sort til mørk brun og nå veksler jeg mellom fargenr 6 og 7. Det var helt utenkelig for bare 10 år siden.

Jeg har en venninne som er 54 og hun farger fortsatt håret med fargekode 5 og det synes veldig at det ytterste på håret er farget mange ganger for det er helt kullsort og er veldig hardt mot ansiktet.
Ser andre som har lyst hår som striper sånn at mye av håret er helt hvitt/gult og det ser ikke så ekte ut det heller.
Mulig jeg er svært kritisk da og jeg vet jo hvor mye grått jeg selv har bak fargen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 12:39   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Jeg synes dette er representativt for denne type lesestoff. Gjerne resirkulerte artikler. Unngår derfor alle slike blader og VGs Minmote.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-17, 16:27   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så LEI! //kvinneforakt revisited//

Sitat:

«Attitude» er en nødvendighet til grått hår. Grått hår krever en pakke, og stilen kan fort skli fra typete til tantete.




Unngå disse blad-tabbene. Styr unna blader som behandler kvinner som uintelligente.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no