Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-14, 17:29   #101
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Jeg vet om mange, kjenner noen få, omgås ingen regelmessig (som jeg vet om).
Også syns jeg bagatelliseringen av hasj i ny og ne er et problem. Overraskende mange får relativt store problemer av små doser cannabis.
Det er ikke til å spøke med. De som bagatelliserer hasj har i mine øyne et rusmiddelproblem.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 17:30   #102
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja, kjenner flere.
Mange i egen familie.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 17:31   #103
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

De som bagatelliserer hasj har i mine øyne et rusmiddelproblem.

Selv om de ikke bruker det selv? Mener du det samme om alkohol?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 18:05   #104
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Det siste jeg leste om dette var norske rusmiddelforskere som uttalte at skadevirkningene for helse og økonomi er lavere ved bruk av cannabis enn alkohol, etter et studie av australsk rusbruk (som visstnok har et drikkemønster tilnærmet lik det norske) når de også tok for seg skadevirkningene på tredjepart.

Jeg går ikke i hasjmarsj selv, og er ingen innbitt legaliseringsforkjemper, for øvrig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 18:30   #105
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De pengesterke snorterne fremstår jo også gjerne som svært velfungerende i hverdagen. Da er det lettere å bli oppmerksom på rusproblematikk hos de som visuelt fremstår noe mer rufsete.

Jeg har flere ganger lurt på hva Eksen min røyker (og det er ikke fordi jeg lurer på om jeg kan få noe av det samme, altså). Men jeg har gått gjennom min Facebook, og det er forsvinnende få der som jeg vet er borte i stoff (as in ingen). Det er noen jeg vet har forsøkt stoff. Og jeg kjenner noen fra ungdommen som er døde.

Kjæresten min kjenner derimot en hel drøss. Men så er han den jeg kjenner som har vært borte i noe selv i ungdommen. Selv hang jeg ikke med dem og vet lite.

Og av folk jeg kjenner nå? Jeg tror ikke jeg er typisk den de ville betrodd sånn til. Elever invitert til å prøve, for den saks skyld.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 19:12   #106
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Av eldre bekjentskaper mer enn halvparten, foreldre og deres venner rundt halvparten der og. Jeg går fortsatt i flere begravelser for unge folk enn gammle. Av nyere bekjentskaper, inngått de siste ti åra fint lite så vidt jeg veit.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-14, 23:40   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan umulig stemme, eller misforstår jeg deg nå? Jeg er helt overbevist om at andelen personer med rusproblemer er vesentlig lavere i for eksempel ditt og mitt nabolag enn i mer belastede nabolag.

Jeg tenkte by vs bygd.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 06:52   #108
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte by vs bygd.

Aha. Ja, da regner jeg med at du har helt rett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-14, 12:54   #109
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Selv om de ikke bruker det selv? Mener du det samme om alkohol?

Lite presist. Nei, jeg mener selvsagt de som selv benytter seg av det!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 00:35   #110
Tinúviel
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2014
Hvor: Der hjertet er
Innlegg: 6
Tinúviel har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja, det gjør jeg.

Tinúviel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no