Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hull i ørene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-14, 13:03   #41
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene

Mellomste min maste fra hun kunne åpne kjeften. Planen var sånn ca 12/13. Så knakk hun armen og hadde store triste øyne og vips fikk hun hull i ørene som 9 åring. Det gikk bra og hun var i allefall nesten sist i klassen:/

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:12   #42
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hull i ørene

Rundt 12 år.
Skal også bli tatt i piercingstudio med personer som vet hva de driver med. Ikke skytes hos en frisør med ett kurs bak seg

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 14:12   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

men han har nå gjort det om til et digert hull man faktisk kan se gjennom. Kan ikke si jeg synes det er særlig pent, og jeg lurer jo litt på om han, på tross av at han faktisk er voksen (om enn såvidt), fullt ut forstår at det nå er så stort at det er ikke lenger er noe han bare kan la gro igjen hvis han blir lei om 10-20-30 år.

Man setter i "lokk" i slike hull hvis man ikke vil ha dem lenger. De gror ikke, nei.

Det har blitt veldig vanlig i ganske mange miljøer med slike hullutvidere nå. Før var det liksom bare hos piercingglade hull-overalt-mennesker man så slikt, nå er det litt godkjent og stilig overalt.

Jeg syns ungene skal velge selv, uavhengig av hva jeg syns er fint eller stygt, men jeg passer på å nevne at det ikke er jevnaldrende som skal ansette dem i jobber etterhvert, og at det kan være lurt å tenke litt på slikt før man piercer halve ansiktet eller opererer inn horn i panna og slikt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg piercing.jpg (12,3 KB, 20 visninger)
__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:21   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hull i ørene

Min fikk for to år siden da hun var 7. Vel, hun lot dem gro igjen fordi det var vondt å skifte øredobber helt i starten. Hun fikk nye hull nå i august, 9.5 år gammel.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:27   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Dere som sier "Det gikk bra", har dere voksne barn? Min nikkelallergi startet først i 16-17-årsalderen, så det å si at det gikk bra basert på noen få års erfaring, holder ikke nødvendigvis mål.

Statistisk sett får ca. hver tiende kvinne nikkelallergi, mot hver hundrede mann (tallet for menn er økende de senere åra). Det er ikke fnugg av tvil om at hull i ørene er en viktig trigger for allergi.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:32   #46
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene

Min fikk høsten da hun begynte i 3. klasse mener jeg å huske. Da var hun 9. Da hun begynte i barnehagen i 2003 var det ikke så vanlig med hull i ørene på barnehagebarn hadde jeg inntrykk av, det var i så fall de største jentene. Men nå synes jeg stadig jeg ser bittesmå jenter med ørepynt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 15:59   #47
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hull i ørene

Om slike 'tuneller' trekker seg sammen varierer veldig fra person til person, og hvor store hullene er såklart. Jeg har selv hatt 10mm hull, og begge hullene har nå trekt seg så og si helt sammen.
Det blir sagt at om man utvider til rundt 12mm eller større, vil det mest sansynlig ikke gå seg til 100% om man tar de ut.

10mm


Nå. Helt usynlig er det ikke, men ikke så gale som man skulle tro

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!

Sist redigert av Bamsemums : 03-10-14 kl 16:10.
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-14, 22:06   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Men enn så lenge tror jeg minste er skremt av episoder der venninner har fått revet ut øredobb under lek med blod, tårer og tenners gnissel. Helt greit for min del, haster ikke.

Barnet har tatt skrekken, men ikke mor?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no